משפט

איילה חסון תשלם 9.2 מיליון שקל? "חלק מחופש העיתונות והביטוי"

הוגשו כתבי הגנה בתביעת 9.2 מיליון שקל של אבי חימי נגד אילה חסון והילה יחזקאל 
מערכת ice |  6
איילה חסון (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
כתב ההגנה של העיתונאית אילה חסון הוגש במענה לתביעה בגובה 9.2 מיליון שקל של אבי חימי, כשהיא טוענת שכשאמרה לאחר שידור הכתבה על טענות עורכת הדין הילה נגדו כי "הכל נכון, מה זה לא נכון", התכוונה כי חלק מהעובדות אינן במחלוקת ולא כי אישרה כי כל הטענות שהעלתה נכונות, כך על פי פרסום בעין השביעית.
חימי גרס נגד חסון כי היא התקשרה לקבל תגובתו על הכתבה ההיא והוא אמר: "תגידי לי, מה אני צריך להתייחס למה שאני עושה או לא עושה עם מישהי בהסכמה? אני לא מבין את זה". הוא טוען שה"תגובה ספונטנית הזו" נלקחה על ידי חסון שעשתה בה עיוותים כדי שיתאימו לכאורה לכתבה ששודרה.

כזכור, יום לאחר השידור של חסון חימי התפטר מראשות לשכת עורכי-הדין. חימי טען כי היה בקשר אינטימי ארוך עם יחזקאל במהלכה נהגו לקיים יחסים בין אם בדירתה, במשרדו, בדירה של חברו, בתאי השירותים בבית קפה "ארומה" ליד בית-משפט השלום בראשון-לציון וגם וירטואלית בשיחות פייסטיים.
חימי דורש כעת פיצויים כעת של 9.2 מיליון שקלים מיחזקאל, חסון וחדשות 13, כשלדבריו חסון "ביצעה עבודה עיתונאית רדודה, שטחית ובלתי אחראית", כשהוא גם חולק על העובדות שהציגה יחזקאל.
בכתב ההגנה, כפי שפורסם ב'עין השביעית', חסון וחדשות 13 טוענים כי היא "ביצעה בחינה מקצועית ואחראית" נתנה מקום לחימי להגיב ופעלה ב"עיתונאות אחראית". נטען גם: "די בגרסתו של חימי להשתלשלות האירועים כדי להבין, כי חימי על - פי הודאותיו הוא המחולל של הדברים והוא האשם והאחראי הבלעדי לכל השלכה ותוצאה שלהם".
עוד נמסר בתגובה: "חשיפה ודיווח הם המרכז והעיקר של תפקיד התקשורת. הנתבעות 3-2 היו חוטאות לתפקידן לו היו נמנעות מחשיפת פרשה חשובה וציבורית זו ולו היו נמנעות מלהביא את גרסתה של עו"ד יחזקאל לפרשה ומשתיקים את קולה. זכותה של עיתונאית שיהיו לה תובנות, דעות ומסקנות המבוססות על עובדות שכאמור, אין עליהן מחלוקת. במשך עשרות שנות קריירה גב' חסון פעלה ופועלת לטובת קידום מעמדן של נשים, משכך, הביעה את דעתה, שאט נפשה וביקורתה מכך ששוב, נבחר ציבור מבוגר ורב עוצמה מנצל את השפעתו וכוחו אל מול עו"ד צעירה ממנו, שמבקשת תמיכתו המקצועית, לפעולות מיניות".
עוד הוסבר בכתב ההגנה: "גם אם לחימי זה לא נוח, חלק מחופש העיתונות וחופש הביטוי מתיר לעיתונאיות אמיצות שחושפות מעשים קשים של אנשי ציבור בעלי כוח, כגון זה שביצע חימי, להעביר ביקורת ולהביע דעה – גם אם היא דעה שאינה נוחה למושא הביקורת וגם אם יש בדעה זו מסקנות שלטענת מושא הביקורת אינן נכונות".
יחזקאל טענה לגבי התביעה שהוגשה נגדה: "מטרתה להרתיע אותה ונשים נוספות מלחשוף את מעשיו הפסולים של התובע, כדי שיישא באחריותו להם". היא טענה לגבי היחסים עם חימי: "לא התקיים כל קשר אינטימי, רומנטי או מיני, טענת הרומן היא שקרית, מתחילתה ועד סופה, בשלל גרסאותיה, שאף אחת מהן לא נכונה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בהצלחה
    הראיס 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אמן חימי ותצליח לנצח בתביעה הזאת
    סגור
  • 4.
    השרון
    רחל 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 4
    איילה חסון את תותחית דוברת אמת ותו לו
    סגור
  • 3.
    יפה
    מיכה 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כל הכבוד לאיילה חסון. אחת העיתונאית הגדולה של התקשורת דהיום. אני מכיר אותה דרך המסך כבר 30 שנה. ותמיד אהבתי את התוכניות שלה. היא אמיתית,הוגנת,מפרגנת,נלחמת כשצריך. אין עלייך. תמשיכי ככה להגן על החלש כל הכבוד. בהצלחה
    סגור
  • 2.
    יאלה איילה תוכלי אותה…… (ל"ת)
    !!!!!!״״״״״ 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 1.
    אבי חימי היה מרצה שלי איש עדין ורציני
    ליל 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אין מצב בעולם שהיה כופה עצמו על מישהי ועוד כזו פרצופה, היינו כיתה של 80 איש מלא בנות צעירות ויפות וכולנו אהבנו אותו מאוד גם כי התחום הפלילי היה ממש מעניין וגם בגלל נסיונו העשיר בעולם המשפט, מעולם מעולם לא ניסה להתקרב לאחת התלמידות, מעולם לא הטריד, תמיד היה ענייני פשוט ונחמד, בשום פנים ואופן לא תואם לדמות הטורף המיני שניסיתם להציג, להיפך, רק מראה פח שטמנתם לאיש שלמרות עיסוקו בעולם הפלילים עדיין נשארה בו תמימות ,מקווה שהצדק יצא לאור
    סגור
  • בושה
    בושה 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט בושה וחרםה המעשים של חימי בושה
    סגור