משפט

הונאה על חשבון הבנק: כך עובדת השיטה שמסכנת אתכם

?שוטרי מחוז ירושלים עצרו חשוד במעורבות בעוקץ קשישים בהיקף מצטבר של עשרות אלפי ש״ח. כך עפ״י החשד עבדה שיטת העוקץ, וכך ניתן להיזהר מפניה
מערכת ice | 
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
בתקופה האחרונה התקבלו תלונות במשטרה ברחבי הארץ, מקשישים שנפלו קורבן למעשה עוקץ ומרמה.  מדובר בתופעה פסולה ופלילית כשאותם הנוכלים יוצרים קשר טלפוני עם קשישים דוברי השפה הרוסית, מתחזים לנציגים של ביטחון הבנקים או גורמים אחרים, וטוענים בפניהם על חקירה (שלא קיימת במציאות) של מעילת ענק בבנק שבו יש להם חשבון.
אותם נוכלים אף מספרים לקשישים שבהונאת הענק לוקחים חלק גם עובדי הבנק, ולכן בכדי להציל את כספם - הם נדרשים להעביר את הכסף ל״חשבון מאובטח״ אחר, או לחילופין למסור את כרטיסי האשראי לשליח מיוחד שיגיע אליהם.  כך אותם הקורבנות מעבירים לנוכלים את כספם או את כרטיסי האשראי בתמימות מוחלטת. עפ״י החשד החשוד ונוספים גרפו לכיסם במרמה בשיטה זו עשרות אלפי שקלים.

בעקבות תלונות שהתקבלו בתחום מחוז ירושלים, יחידת ההונאה בירושלים ביצע מגוון פעולות חקירה והצליחה לאתר חשוד במעשה (תושב נשר, בשנות ה-40 לחייו). עפ״י החשד, אותו החשוד לקח חלק במעשה ההונאה, ושימש כשליח לאיסוף הכספים מהקשישים במרמה.
אתמול נעצר החשוד ע״י בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים בביתו שבנשר. לאחר מעצרו החשוד הועבר לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, ובסיומה נכלא. במהלך היום, יובא החשוד בבקשה להאריך את מעצרו בבימ״ש, והחקירה במשטרה נמשכת. 
רפ״ק אלי ליבקינד מפקד יחידת ההונאה במחוז ירושלים: ״מעבר לחקירה המשטרתית והפעילות שלנו למיצוי הדין עם אותם נוכלים, חשוב לי לחדד שוב בפני הציבור את כללי הזהירות למניעת הישנות מקרים דומים: אסור בשום אופן וצורה להעביר כספים לאדם לא מוכר, לא מאומת ולא מוסמך, גם לאדם שיוצר קשר טלפוני ומספר סיפור שבגינו הוא מבקש לקבל כסף, אשראי או פרטים אישיים רגישים אחרים.
כמו כן, ככל שעולה איזשהו ספק בפנייה שכזו: יש ליצור קשר יזום עם הבנק במספר טלפון של שירות לקוחות מוכר, מאומת וידוע. במידה ועולה חשד לניסיון הונאה - חשוב לפנות למשטרה ולדווח על כך בהקדם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה