משפט

השותף העסקי התגלה כנוכל: מה קרה באחת המסעדות המצליחות בארץ?

עמי וחיים שירתו יחד בגולני והפכו ל"אחים". עברו השנים ועמי הציע לחיים שיפתחו מסעדה ביחד. התקנו מצלמות סמויות במיקומים אסטרטגיים במסעדה וערכנו חקירה כלכלית, במהלכה תועד עמי תועד לוקח כסף במזומן מהקופה. בעקבות הממצאים, החברות בין השניים עלתה על שרטון, והשותפות העסקית והחברית התפרקה
חקירה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עמי וחיים שירתו יחד בגולני והפכו ל"אחים". שהשתחררו נסעו יחדיו לטיול הגדול לדרום אמריקה בהמשך התפרנסו מ"עגלות" בקניונים בלוס אנג'לס. שחזרו לארץ עמי עבד בעסק של אביו ואילו חיים שחשב על קריירה קולינרית למד בתדמור ועבד כסו שף באחת המסעדות הכי חמות בתל אביב. הוא החליט ''להתמסד' והתחתן עם מירב - אהובתו מהתיכון. 
עברו השנים ועמי הציע לחיים שיפתחו מסעדה ביחד - הוא יהיה אחראי על הצד העסקי וחיים על כל ענייני הקולינריה. המסעדה הצליחה, כל ערב אנשי הביצה פקדו את הבר והביקורות בכלי התקשורת וברשתות החברתיות היו נהדרות ואפילו היה צריך לקבוע תור של שבועיים מראש כדי לזכות בארוחה.
עמי להבדיל מחיים, נשאר רווק הולל וכשנשאל על ידי חיים איך יש לו תקציב לבילויים היומיים שלו למרות שהמסעדה המצליחה עדיין לא מניבה רווחים סבירים, הוא הסביר מבלי להניד עפעף שאביו מעביר לו כספים. בכל כמה שבועות עמי נהג לבלות בחופשות בחו"ל ובנוסף, רכש רכב חשמלי חדש ויוקרתי.
לחיים ומירב היו שני ילדים ומשכנתא על הראש והם לא הצליחו לצאת מהמינוס. כשחגגו עשר שנות נישואים חיים לקח את מירב לחנות תכשיטים: מירב מדדה טבעת וכשהיא שמעה את המחיר מיהרה להסירה מהאצבע.  חיים הביט בעיניה המאוכזבות, שתק והשניים מיהרו לעזוב את החנות. 
עוד באותו הערב השאירו את הילדים אצל הסבתא ויצאו לבילוי צנוע על הבר, שם  נתקלו בעמי יושב על הבר עם דוגמנית מתחילה ומשוויץ ברולקס החדש שקנה. המבט המאוכזב של מירב והרולקס החדש  גרמו לחיים לחשב מסלול מחדש בקשר לעמי והוא החל לחשוד ש"אחים" זה טוב לגולני אבל במציאות העסקית אולי זה כבר לא תופס.
הוא פנה למשרדנו, התקנו מצלמות סמויות במיקומים אסטרטגיים במסעדה וערכנו חקירה כלכלית על עמי ואביו, בנוסף נפגשנו עם אביו להוכחת מקור הכספים שהעביר אליו לטענתו. עוד באותו הערב, עמי תועד לוקח כסף במזומן מהקופה. מהחקירה הכלכלית עלה כי רכש שני נכסים להשקעה ללא כל צורך בלקיחת משכנתא. 
בנוסף החלטנו להפגש גם עם אביו של עמי ולשמוע מפיו על התמיכה בילדיו, אי לכך, טרם הפגישה עימו, ערכנו חקירת רקע ובנינו סיפור כיסוי נכון שיאפשר לנו לשוחח עימו על מצבו הכלכלי. במהלך הפגישה הוא סיפר לנו שהוא אינו יכול לתמוך כספית בילדיו, מה שסתר את סיפוריו של עמי, בנו.
בעקבות הממצאים, החברות בין השניים עלתה על שרטון, השותפות העסקית והחברית התפרקה, עמי נאלץ להחזיר את כל הכספים שגנב מהעסק המשותף. חיים מצידו גייס מנהל אדמיניסטרטיבי למסעדה והחל סוף סוף לראות פירות מהעבודה הקשה. בינתיים לבני הזוג נולד ילד שלישי.
מטרתן של חקירות כלכליות היא לתת תמונת מצב ברורה ומדויקת אודות מצבו הפיננסי של מושא החקירה ולגלות האם יש פער בין הצהרותיו למעשיו. במרבית המקרים חקירה כלכלית,  מעלה נתונים אשר המזמין לא היה מודע אליהם, וחושפת אותו למידע שמשנה את התמונה מהקצה אל הקצה.
הכותבות הן בעלות משרד החקירות "אלמוג" - מידע עסקי וחקירות 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה