משפט

החטיף האהוב בעולם מעורר סערה: מי המציא את הטעם?

המלחמה החריפה על Flamin' Hot Cheetos: מנהל לשעבר בפפסיקו תובע את ענקית המזון בטענה כי הוא המציא את הטעם המפורסם והקרדיט נגנב ממנו
מערכת ice | 
סופרמרקט (צילום freepik, vecteezy)
סיפור מרתק במיוחד סובב את Flamin' Hot Cheetos, אחד החטיפים הפופולריים ביותר בארצות הברית, שנמצא במרכזה של מחלוקת משפטית סוערת. ריצ'רד מונטנז, מנהל לשעבר בחברת פריטו-ליי (חטיבה של פפסיקו), הגיש תביעה נגד ענקית המזון בטענה כי היא מנסה לשלול ממנו את הקרדיט על המצאת הטעם המפורסם.
לפי גרסתו של מונטנז, הרעיון נולד ב-1991 כאשר מכונה במפעל התקלקלה והשאירה מנה של צ'יטוס ללא טעם. מונטנז לקח את החטיפים הביתה ותיבל אותם באבקת צ'ילי, בניסיון לשחזר את טעם האלוטה - תירס מתובל פופולרי במקסיקו. הוא הציג את הרעיון למנכ"ל פפסיקו דאז, רוג'ר אנריקו, שהתלהב והורה לפתח את המוצר.

Flamin' Hot Cheetos הושק ב-1992 והפך במהרה ללהיט ענק. מונטנז טוען כי המשיך לפתח מוצרים חריפים נוספים כמו Flamin' Hot Popcorn ו-Lime and Chili Fritos. הצלחת המוצר הובילה לקידומו של מונטנז בחברה, עד שהפך לסגן נשיא לשיווק ומכירות רב-תרבותיות בפפסיקו.
המחלוקת התלקחה ב-2021 כאשר פריטו-ליי טענה בפני ה"לוס אנג'לס טיימס" כי הרישומים שלהם אינם מראים מעורבות של מונטנז בשלבי הפיתוח הראשוניים של Flamin' Hot Cheetos. מונטנז מאשים את החברה ב"קמפיין השמצה" שפגע בהכנסותיו כמרצה (50,000 דולר להרצאה) ובפרויקטים עתידיים, כולל סרט דוקומנטרי וחוזי ספרים.
המאבק על מורשת Flamin' Hot Cheetos מדגיש את החשיבות של חדשנות וגיוון תרבותי בתעשיית המזון. בעוד שהמערכת המשפטית תכריע בסופו של דבר מי אחראי להמצאת הטעם הפופולרי, ברור כי הסיפור מאחורי החטיף החריף הזה הוא חריף לא פחות מטעמו. פפסיקו, מצידה, טרם הגיבה רשמית לתביעה שהוגשה ב-18 ביולי בבית המשפט העליון של קליפורניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה