משפט

היזם והקבלן חטפו קנסות ענק: "רואה בחומרה את הפרת חוק"

בעקבות דיווח שהגיע למשרד להגנת הסביבה, נשלח מפקח למבנה הישן בו בוצעו העבודות והוחלט כי על החברה היזמית והקבלנית המבצעת, יוטלו עיצומים כספיים במאות אלפי שקלים
מערכת ice | 
אסבסט (צילום ג'וואד חוראני, המשרד להגנת הסביבה)
מפקח מטעם המשרד להגנת הסביבה, נשלח לאתר עבודה לשם מתן הנחיות טיפול ואכיפה, לאחר דיווח שהתקבל במשרד. במקום התגלה גג רעפים השייך לחלק מהמבנה עשוי מאסבסט-צמנט. למרות אינדיקציות שהיו אמורות להעיר את החברה לבצע בדיקה מוקדמת לגבי טיב חומרי הגג, היא לא עשתה זאת, וגרמה למפגע האסבסט בקרבת בתי מגורים.
המשרד הטיל את העיצומים הכספיים על חברת עדן אלון בע"מ, יזמית פרויקט בנייה בזיכרון יעקב, ועל חברת א.ג דביר בע"מ שהייתה הקבלנית המבצעת. העיצומים הוטלו לאחר שנמצא כי החברות ביצעו עבודות הריסה במבנה ישן שהכיל אסבסט-צמנט בגג, ללא היתר כנדרש, ותוך גרימת מפגע סביבתי חמור מסיבי האסבסט שנפלטו לאוויר.
המפקח הורה לקבלן לעצור את העבודות באופן מיידי ולהזמין קבלן אסבסט מורשה לטפל במפגע האסבסט הקיים באתר. החברה פעלה בהתאם להנחיות אלה, והמפגע פונה לפי חוק באמצעות קבלן אסבסט מורשה ובהיתר ייעודי מאת המשרד.
המשרד החליט בנוסף לעצירת העבודות וחיוב החברה בטיפול המפגע על ידי קבלן אסבסט מורשה, להטיל עיצום כספי על הקבלן ועל החברה היזמית בסכום של כ-600 אלף שקל, בהתאם לחוק מניעת מפגעי אסבסט.
המשרד להגנת הסביבה מזכיר לציבור ולקבלנים כי אסבסט הוא מסרטן מוכח וכי להסרת אסבסט יש לפנות לגורם מורשה מתוך מרשם העוסקים באסבסט, המפורסם באתר המשרד.

מנהלת אגף למניעת זיהום אוויר ואסבסט במשרד להגנת הסביבה, רעות רבי התייחסה לאירוע ואמרה: "המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את הפרת חוק האסבסט וביצוע פעולות הגורמות לסיכון בריאות הציבור מחשיפה לסיבי האסבסט המזיקים. עיצומים כספיים הם כלי אכיפה חשוב להרתעת קבלנים ובעלי נכסים מפני הפרת החוק. בטרם ביצוע עבודות הריסה ושיפוץ במבנים שנבנו לפני שנת 2000 יש לוודא כי המבנים אינם מכילים אסבסט באמצעות אנשי מקצוע מורשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה