משפט

כתב אישום נגד חבר הכנסת לשעבר: "הסתה לגזענות"

לאחר חקירה ממושכת, הודיעה פרקליטות המדינה על הצעד הדרמטי. מיכאל בן ארי מואשם בכך שהתבטא באופן מכליל כלפי ערביי ישראל וקרא "להדירם מרבדים בסיסיים של שגרת חיים תקינה". בסרטון תגובה אמר כי הוא מתכוון להשתמש בהגנת "אמת דיברתי" בבית המשפט

מערכת ice | 
מיכאל בן ארי (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) כי הגישה כתב אישום נגד חבר הכנסת לשעבר, ד"ר מיכאל בן ארי, בגין הסתה לגזענות. לדבריי כתב האישום שהוגש אל בית המשפט השלום בכפר סבא, בן ארי התבטא בצורה גזענית ומסיתה כלפיי ערבים ישראלים בנאומים שנשא באירועים פומביים, בראיונות לתקשורת וברשתות החברתיות. 
כתב האישום מתאר כיצד בן ארי רואה את עצמו בתור ממשיכו של הרב מאיר כהנא. לדבריהם, בין השנים 2017 ועד 2023 פרסם בן ארי באופן חוזר ונשנה עשרות פרסומים שיש בהם הסתה לגזענות כלפי ערבים ישראלים באשר הם. בין השאר ייחס לערבים אחריות בקשר לאירועי אלימות שביצעו ערבים אחרים. עוד טוען כתב האישום כי בן ארי קרא להדיר ערבים ישראלים "מרבדים בסייסים של שגרת חיים תקינה". 
"שש שנים הם רודפים אחרי בפרקליטות", אמר בן ארי בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בתגובה לתביעה. בן ארי אמר שימסגר את כתב האישום כי הוא מוכיח שהזהיר מפני אירועי ה-7 באוקטובר. "אני הולך למשפט הזה עם גב זקוף", אמר, "אני מעדיף שבית המשפט ירשיע אותי אלף פעמים מאשר שירשיעו אותי אלה שיכולתי להציל ולא הצלתי". עוד אמר כי "אין דו קיום, יש לנו עסק עם אומה רצחנית". לדבריו, הוא הולך להשתמש בהגנת "אמת דיברתי" בנוגע לפרסומיו הרבים וכן אמר שהניסיונות להשתיק אותו הם שיתוף פעולה עם האויב. 
 
בן ארי היה במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין לבחירות לכנסת ה-21. בית המשפט העליון פסל את מועמדתו. בהודעה שהוציאה הפרקליטות נכתב כי "בן ארי המשיך בפרסומים גם לאחור שנפסל ע"י בית המשפט העליון, לאחר שזומן לחקירות בגין הפרסומים; ואף לאחר שזומן לשימוע בטרם יוחלט סופית אם להעמידו לדין בגין פרסומים אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה