משפט

שינוי ענק: אלה התקנות החדשות שישנו את ענף הבנייה בארץ

מהפכה בדרך לענף הבנייה: תקנות חדשות שצפויות לעלות במועצה הארצית לתכנון ובנייה צפויות להחל חובה על בנייה של לוחות סולאריים בבנייה של בתים פרטיים
מערכת ice |  1
התחדשות עירונית (צילום shutterstock)
בימים הקרובים צפויה ועדת משנה במועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם מהלך חשוב שיקבע את מעמדה של ישראל כשחקן מרכזי בשוק האנרגיה מתחדשת, כמו כן את נראות בנייני הבתים הפרטיים שיבנו במדינה בשנים הקרובות.
הדיון יעסוק בטיוטת תקנות שמעוניינות לחייב קבלנים להתקין פאנלים סולאריים על בתים פרטיים חדשים בתנאי ששטחם יעלה על 120 מ"ר. במידה שהתקנות יאושרו, הן יגיעו לאישור סופי במועצה הארצית לתכנון ולבנייה ואז שר הפנים ארבל יחתום עליהן.
בכיר במשרד אמר לדה-מרקר: "אנחנו מקדמים מהלך פורץ דרך שיציב את ישראל בראש המדינות המובילות בתחום האנרגיה הסולארית. זוהי מהפכה שתסייע במיצוי הפוטנציאל לייצור אנרגיה בשטחים בנויים, תוסיף אלפי מגה-ואטים בעשור הקרוב, תבזר את משק החשמל ותגדיל את חוסנו בעיתות חירום ושגרה."
במסגרת התקנות שיעלו לדיון, כל בית קרקע חדש עם שטח גג שיעלה על 120 מ"ר יחויב בהתקנה של לוחות סולאריים, ההספק המקסימלי של לוחות הסולאריים הללו יעמוד על 5 KVA. בתקנות הללו ישנה התייחסות גם למבנים ציבוריים עתידים שצפויים להיבנות, התכנון הוא ששטח של מעל 250 מ"ר יחויב בהתקנה של גגות סולאריים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ככה מסדרים מכירות
    אזרח 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לעסק אחד במשק...... הון שלטון
    סגור