משפט

הסכם הממון המפתיע נחשף: זוג הידועים בציבור שהגיע לבית המשפט

סכסוך זוגי מכוער שפרץ בין בני זוג ידועים בציבור, בשל בגידות הגבר, הגיע לאחרונה לפתרון מקורי. במקום לפצות את האישה בשל הפרת הסכם ממון שנחתם בין הצדדים, היא תקבל מהגבר פיצויים מוגדלים באמצעות העסק שבבעלותו, שבו היה לה תפקיד סמלי. אך הדרך לפתרון האלגנטי והמקורי הזה קדם סכסוך חריף שארך שנים
עו"ד אור דהן | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
הגבר (70) והאישה (50) הגיעו ליחסיהם משני מסלולי גורל שונים בתכלית. בעוד הגבר הגרוש ואב לילדים בגירים, ראה ברכה בעסקיו וניהל פירמה מצליחה, האישה נאבקה קשות לפרנסתה ולפרנסת ילדיה, לאחר שבעלה נפטר והותיר אותם בחובות כבדים. לדברי עו"ד אור דהן, המייצגת את האישה, כשנדמה היה לה, כי לעולם לא תמצא את הדרך להיחלץ ממצבה העגום ומחייה החשוכים, נרשמה האישה לאתר היכרויות, והכירה את איש העסקים האמיד והשרמנטי, והשניים התאהבו כנערים בני 16.
כבר בימים הראשונים להיכרותם הבטיח לה הגבר, כי יעניק לה חום, אהבה וביטחון כלכלי, ואכן, הצלחותיו העסקיות הנאמדות במאות מיליוני שקלים, אפשרו לבני הזוג רמת חיים של האלפיון העליון. בני הזוג הרבו לנסוע לנופשים בחו"ל, רכשו מכוניות יוקרה, תכשיטים משובצי יהלומים, בגדים ממותגים וחפצי אומנות, נהגו לאכול במסעדות שף, לבלות בהצגות, וחיו את החיים הטובים במלוא מובן המילה.

עו"ד אור דהן (צילום: יח"צ)
כבר בראשית חייהם המשותפים הבטיח הגבר לאשה כי יינשא לה, ובפועל, אף הציג אותה בפני כל מכריהם כאשתו. הוא הבטיח כי לעולם לא תחוש יותר מחסור וכאב, כיסה את חובותיה והזרים לה כספים רבים לכל צרכיה ומאווייה. וכך, כחודש לאחר היכרותם, עזבה האישה את מקום עבודתה, ומונתה לתפקיד סמלי בחברה שבבעלותו, תוך שהיא מוצגת כאשתו של "בעל הבית". למרות שעבדה מספר שעות מועט, בתפקיד חלקי ביותר, שכר עבודתה היה נדיב, ועלה על שכרה במשרה אותה עזבה. 
אך לאחר כשנתיים של זוגיות אידיאלית, נפגם הקסם. ביום בהיר אחד, הודיע הגבר לאישה כי אם היא מעוניינת להינשא לו, עליה לחתום על הסכם ממון. היא זומנה למשרד עורכי הדין שייצג אותו, ללא ליווי או ייעוץ מקדים מעורך דין המצוי בתחום.  לדברי עו"ד דהן, דרישת הגבר לחתימה על הסכם ממון קלעה את האישה לסערת רגשות קשה. מצד אחד היה זה הסכם מפלה ומעליב, שהדיר אותה מכל חלק ברכושו של בן זוגה, אך מצד שני, היא חששה שאם תסרב לחתום על המסמך, אביר חלומותיה יעזוב אותה, והיא תתדרדר שוב לחיי הדלות שאותם הכירה היטב.
על פי הסכם הממון, הגבר התחייב לממן לאישה את כל מחסורה, כמו כן התחייב הגבר להעביר לאישה צ'קים על סך כ-5,000 שקלים בכל חודש, שישמשו אותה כפי רצונה. במסגרת ההסכם נרשם, שאם יפסיק הגבר את התשלומים הללו, הוא יחויב לפצות את האישה בכ-90 אלף שקלים, ואם יזום את הפרידה ביניהם, הוא ייאלץ לשלם לה 90 אלף שקלים נוספים. 
לאור לחצים מצד הגבר, נאותה האישה לחתום על הסכם הממון. אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד. לדברי עו"ד דהן, השנים חלפו, והצעת נישואין בוששה מלבוא. מדי פעם נהגה האישה לשאול את בן זוגה מדוע הוא לא מציע לה נישואין, והוא נהג לפטור אותה בתשובות מתחמקות ומרגיעות: "ממילא כולם חושבים שאת אשתי, אז מה זה כבר משנה?".
הזוגיות בין השניים פרחה, למרות הבדלי הגילאים ביניהם. הוא דאג לכל מחסורה, ואף דאג לשלם את חובות העבר שלה, והיא, מצדה, דאגה לבשל לו את המאכלים האהובים עליו, לטפל בו ולהרעיף עליו אהבה, וכשעבר אירוע לבבי, סעדה אותו במיטתו שבועות ארוכים, ודאגה לרכוש עבורו תרופות ולסדר לו טיפולים. 
אך אז, מקץ 5 שנים של חיים משותפים, שינה הגבר את יחסו אל האישה באופן קיצוני. הוא הפך לזעפן, החל להתעצבן על כל דבר ועניין, ואף יזם מריבות ללא כל התגרות מצידה של האישה. הסיבה לתפנית בהתנהגות הגבר התבררה עד מהרה. הייתה זו מאהבת צעירה, בגילאי ה-20 לחייה, אותה החזיק הגבר, ושאודותיה למדה האישה מפיו, לאחר שהודה במעשיו, אף כי הצטער עליהם. 
לדברי עו"ד דהן, הידיעה הכתה את האישה בתדהמה ובייאוש. היא חשה כיצד עולמה חרב עליה באחת. היא לא שיערה בנפשה, כי דווקא בן זוגה, חברה הטוב ביותר, מי שהבטיח לה שתמיד ישמור עליה וידאג לכל מחסורה, הוא שיסב לה סבל וכאב כה עמוקים. בעקבות התגלות הבגידה פרץ משבר עז בין השניים. הגבר ניסה להמעיט מחשיבות הרומן בו פצח, הרגיע את האישה כי מדובר בפלירט קצר וחסר משמעות, ושב ואמר לה שהוא עדיין מאוהב בה עד כלות. האישה לא התרצתה בקלות, אך לאחר חיזורים נמרצים שנמשכו שבועות, היא נעתרה לבסוף והסכימה לתת ליחסיהם צ'אנס נוסף.
אך בחלוף כשנה נודע לה כי הגבר ממשיך להתרועע עם נשים צעירות מאחורי גבה. גם היחס אליה מצדו הפך למחפיר מיום ליום. לדבריה, לאחר שהוכיחה אותו על בגידותיו, הוא הגיב כלפיה בביטול. "זה רק סקס. אין לזה שום משמעות. אותך אני באמת אוהב, ואיתך אני חי". 
ואז, נחתה המכה הסופית. יום בהיר אחד, משניגשה להפקיד את הצ'ק החודשי בחשבונה, התברר לה שצ'ק בוטל. מששאלה את הגבר מדוע ביטל את הצ'ק, הוא השיב כי הוא שוקל את המשך יחסיהם. לאחר דין ודברים על משמעות עצירת הכספים, נעתר הגבר, והעביר לה צ'קים חלופיים, אך אז החלו כלפיה התנכלויות במקום העבודה, שהוא כאמור בית עסק שבבעלות הגבר.
ממנהיגת החבורה, העובדת שכולם מתחשבים בדעתה, ומכבדים אותה, היא הפכה לפתע למושמצת ומבודדת. משימות מאתגרות ומייאשות נחתו על שולחנה, וכל חבריה וחברותיה הפנו לה גב תוך שהיא זוכה ליחס מעליב ומכפיר מצד הממונים עליה. האישה הבינה כי הגבר מעוניין שהיא תעזוב מיוזמתה הן את עבודתה ואת ביתה, ולמעשה את חייו, והוא מוכן למרר את חייה בכל אופן ודרך. על פי הסכם הממון, כל עוד כוונת הפירוד תגיע ממנה, הוא לא אמור לשלם לה פיצוי, וכך היא עשויה לצאת מחייו בידיים ריקות, לאחר שהעניקה לו ממיטב שנותיה. בצר לה פנתה האישה לעו"ד אור דהן, העוסקת בדיני משפחה ומתמחה באכיפת הסכמי ממון, על מנת שתסייע לה במימוש ההסכם המפלה עליו חתמה. 
במסגרת התביעה לאכיפת הסכם ממון, נדרש הגבר לשלם לאישה 90 אלף שקלים בגין הפרידה שיזם, ו-90 אלף שקלים נוספים בשל הפסקת התשלומים החודשיים – וכל זאת על פי סעיפי ההסכם עליו חתמו הצדדים. בנוסף, הגישה עו"ד דהן לביהמ"ש למשפחה, תביעה למזונות אישה ומזונות משקמים. לדבריה, כאשר מתגלע פער משמעותי בין הכנסתם של הצדדים, וכאשר רמת חייו של הצד החלש עתידה להתרסק כתוצאה מהפרידה, נהוג לפסוק מזונות משקמים לאורך מספר שנים, שיאפשרו לבן הזוג החלש להתאושש כלכלית, ולבנות את חייו מחדש.
 
לאחר מאבק משפטי ממושך, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה זכויותיה של האישה יגולמו כזכויות פרישה מהעבודה, והיא תבטל את כל תביעותיה מתחום המשפחה. וכך, למרות שמשרתה של האישה הייתה סמלית בלבד, היא זכתה לפיצויי פיטורין בסך 200 אלף שקלים, שאליהם נוספו כל זכויותיה הסוציאליות, וכל הכסף שנצבר עבורה בקופות הגמל והפנסיה
לאחר קבלת הפיצויים, סיימה האישה את העסקתה בחברה שבבעלות הגבר, והתחייבה כי לא יהיו לה כלפיו שום דרישות נוספות בעתיד.  לדברי עו"ד דהן, הסכמה זו בין הצדדים, מהווה נקודת איזון בין הפיצוי הראוי לאישה בגילה ובמעמדה של האישה, שזכויותיה נפגעו בצורה משמעותית, לבין ההסכמות המפלות שעליהן חתמה מדעת בהסכם הממון בין הצדדים.
עו"ד אור דהן עוסקת בתחום דיני המשפחה והגירושין, גישור, צוואות, מאבקי ירושה ועיזבונות, ומתמחה בטיפול במקרים מורכבים של אלימות במשפחה והוצאת צווי הרחקה וצווי הגנה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה