משפט

החוק החדש נגד הרשות הפלסטינית: "להסיר לחץ בינלאומי, קיר ברזל"

ועדת חוקה אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק של חברי הכנסת אלקין ואילוז, שתאסור על הקמת קונסוליות חדשות עבור פלסטינים בירושלים. ח"כ אלקין: "פיקציה משפטית שצריך לחסום את הרחבתה". ח"כ דן אילוז: "נוודא שירושלים תישאר מאוחדת לעד, הקהילה הבינ"ל לא תכרסם בריבונותה"
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
הצעות החוק של חברי הכנסת דן אילוז וזאב אלקין לתיקון חוק יסוד ירושלים שתאסור על הקמת קונסוליות זרות בירושלים עבור הפלסטינים מוזגו בוועדת חוקה ואושרו להצבעה לקריאה ראשונה. כיום ישנן כ-8 קונסוליות בירושלים שנותנות שירותים לפלסטינים, אולם נציגויות אלה נפתחו עוד לפני איחוד ירושלים ב-1967. מאז מדינת ישראל לא אישרה הקמה בירושלים של נציגות זרה מסוג זה ומדינות אשר רצו להעניק שירות לפלסטינים התכבדו והקימו נציגויות דיפלומטיות ברמאללה או במדינות ערביות. כך למשל נהגו: קנדה, ברזיל, ארגנטינה, פורטוגל, ירדן ומדינות נוספות אחרות.
פתיחה של נציגות דיפלומטית חדשה מסוג זה בירושלים עלולה לגרור דרישות דומות ממדינות אחרות וכך, במהירות, ירושלים עלולה להפוך לרובע הדיפלומטי של רמאללה וריבונותה של ישראל בירושלים תיפגע באופן ממשי. לכן, הצעת חוק-יסוד זו נועדה למנוע פתיחת קונסוליות חדשות בירושלים שנועדו לשמש את הפלסטינים.
 
חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ דן אילוז: "יש עדיין אנשים בעולם וכמובן גם לצערי בכנסת ישראל שחושבים שהעובדה שירושלים אוחדה ושוחרה ב-1967 היא לא דבר חיובי. מדובר באירוע ניסי והיסטורי. אנחנו נוודא שירושלים תישאר מאוחדת לעד והצעת החוק הזאת מתכתבת עם העניין. באמצעותה נוודא שבקהילה הבינלאומית לא יהיו ניסיונות של כרסום בריבונות של מדינת ישראל בירושלים".
יו"ר סיעת הימין הממלכתי ח"כ זאב אלקין: "הסוגיה הנוכחית לא רק משדרת פנימה למדינת ישראל, אלא גם לגבי תפיסתה של ישראל בראייה הבינלאומית. המצב כיום בו מדינות זרות מחזיקות קונסוליות בירושלים שמספקות שירות לאוכלוסיה הפלסטינית בלי שהם מאומנות למדינת ישראל, זה פיקציה משפטית שצריך לחסום את הרחבתה וזו מטרתנו. התיקון לחוק היסוד יסיר לחץ בינלאומי לפתוח נציגויות כאלו בעתיד ויציב קיר ברזל אל מול ניסיונות לעשות כך. נעגן בעזרתו את הסטטוס קוו ונשמור על מעמדה של ירושלים כבירה מאוחדת של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה