משפט

איש המחשבים הורשע: כך סייע לראש העיר לחדור לפרטיות התושבים

עובד בחברה שסיפקה שירותי מחשוב לעיריית קריית מוצקין, מסר לראש העירייה לשעבר חיים צורי פרטים על תושבי העיר, כדי לאסוף עליהם מידע בעל אופי פוליטי. הוא הורשע בהסדר טיעון ויעיד נגד צורי
מערכת ice | 
התקפת סייבר (צילום יחצ סייברארק)
בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון את יוסי סטלקול בגין פגיעה בפרטיותם של תושבי קריית מוצקין, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות שביצע יחד עם ראש עיריית קריית מוצקין לשעבר, חיים צורי.
בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, יוסי סטלקול, לשעבר עובד בחברת אוטומציה החדשה אשר סיפקה שירותי מחשוב ותמיכה לעיריית קריית מוצקין, יחד עם ראש העירייה דאז חיים צורי, השתמשו בידיעות על ענייניהם הפרטיים של תושבי עיריית מוצקין, שנמסרו לעירייה לטובת ניהולה השוטף, לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים של צורי. זאת, ע"י שימוש בנתונים אלו כדי לאסוף מידע בעל אופי פוליטי על התושבים, תיעודו בתוכנת מאגר מידע אשר שימשה את העירייה, והעברתו לגורמים שונים. 
בנוסף, קיבל סטלקול עבור צורי כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש כדי לפתח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים, על אף העובדה שהתוכנה תוקצבה מתקציב העירייה.
בהמשך, ובעקבות פרסום כתבה עיתונאית שחשפה את החשדות לביצוע המעשים שיוחסו לצורי באישום השני, ועל רקע פנייה מקדימה לעירייה לקבל תגובה לנטען בכתבה, סייע סטלקול לצורי לבצע פעולות שונות בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית, בין בדרך של העלמת ראיות ובין בדרכים אחרות.
 
בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון וכאמור הרשיע את סטלקול בעבירות של פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה עבור אחר (צורי) בנסיבות מחמירות, סיוע למרמה והפרת אמונים (מצד צורי) וסיוע לשיבוש מהלכי משפט. דיון הטיעונים לעונש נקבע ל-12.12.24. סטלקול עתיד לשמש כעד תביעה נגד צורי במסגרת ההליך המתנהל נגדו בבית-המשפט המחוזי בחיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה