משפט

צרפת נגד החיג'אב באולימפיאדת פריז | האכיפה והזעם בעולם המוסלמי

האם שלטונות צרפת יאכפו את החוק שאוסר על הצגת סמלים דתיים בתחרויות ספורט בתחרות העולמית בפריז? "יש שנאה למוסלמים בצרפת בשנים האחרונות וזה מופגן בספורט" טוענות מתחרות מוסלמיות
דוד זולדן |  3
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, freepik)
בעקבות חוק בצרפת שאוסר על הצגת סמלים דתיים בתחרויות ספורט, נאסר על נשים מוסלמיות במשלחת הצרפתית לאולימפיאדה לעטות חיג'אב. "יש שנאה למוסלמים בצרפת בשנים האחרונות וזה מופגן בספורט", טוענות ספורטאיות שצפויות להתחרות בפריז.
איבטיחאז' מוחמד זכתה ב-2016 לפרסום בינלאומי, ולא רק בזכות המדליות. באותה שנה זכתה הסייפת האמריקאית במדליית ארד אולימפית, כאשר הדבר שמבליט אותה מאחרות היה הרעלה שעטתה כאשר היא מתחרה במשחקי ריו: חיג'אב הגיבה: "אני מקווה לשנות את תדמיתן של מוסלמיות ולהראות שאנחנו מגיעות בכל הצורות, הצבעים והגדלים, ומסוגלות להיות אפילו ספורטאיות אולימפיות".
עוד אמרה: "אם אוכל לשנות את דרך החשיבה של ילדה אחת, ארגיש שמימשתי את עצמי. אם אגיע לרבות, זה יהיה דבר יפהפה". במשחקי פריז  יופיעו ספורטאיות עם חיג'אב ושיתחרו בענפים שונים כאשר הן מייצגות מדינות שונות. דווקא את צרפת, אף אחת מהן לא תייצג.
ובתוך כך, אליפות ישראל ה-69 בטניס שולחן הגיעה לסיומה לעיני כ-3,000 צופים בהיכל הפיס ארנה בירושלים, שם זכו נתנאל אברמוב מבית״ר ראשון לציון בגברים ואלינור דבידוב מהפועל דימונה בנשים.
השנה נפתחה התחרות במתכונת מיוחדת על שמו של חלל צה״ל, שחקן הטניס שולחן רס״ל בן זוסמן ז״ל שנפל במלחמת חרבות ברזל בקרבות בעזה. את אירוע הגמר פתח טקס מרגש לזכרו של בן ושחקני טניס שולחן נוספים שנפלו במלחמה - רס״ן רועי מלדסי וסמל שי מיכאלי ז״ל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יאלה שיעופו חזרה למדינות הנכשלות שלהם (ל"ת)
    דודו 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מעולה
    נפלא 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין שמשמח אותי שהם התנגדו נגד איסלם הכי מזוהם מקווה שעולם יתעררו שכל מוסלמים חייבים לכבד במדינות וחוקים על דת שלהם ולא טוב להם שיעופו למדינות איסלם שם מקומם ולא צרפת
    סגור
  • 1.
    אז שישימו על הראש אבטיח ויטענו שזה מקרר להם את המח . (ל"ת)
    שלומית 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור