משפט

חייל צה"ל "עינה, התאכזר והתעלל בחיה למוות": זה העונש שקיבל

חייל צה"ל חימם צפרדע במיקרוגל בבסיס והביא למותה. כעת, בית המשפט הצבאי גזר עליו ארבעה חודשי מאסר, שהומרו לעבודות שירות במסגרת עסקת טיעון, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס של 1,500 שקל והורדה בדרגה לטוראי: "מי שמתאכזר ומתעלל בבעלי חיים מעיד על דפוסי התנהגות וסופו שיפגע גם בבני אדם"
מערכת ice | 
כוחות צה''ל בעזה (צילום דובר צהל)
לא ברור מה עבר בראשו של חייל צה"ל בחייל האוויר, שהתעלל עד מוות בצפרדע אחרי שחימם אותה במיקרוגל, במקרה של התעללות מזעזעת בבעלי חיים. היום (רביעי) נגזר עונשו החמור של אותו חייל מתעלל.
על פי דיווח ב-YNET, בית הדין הצבאי במחוזות חיל האוויר ומרכז גזר על אותו חייל עונש לא קל של ארבעה חודשי מאסר, שהומרו לעבודות שירות במסגרת עסקת טיעון, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס של 1,500 שקל והורדה בדרגה לטוראי, זאת בעקבות המעשה המחריד של ההתעללות בצפרדע חסרת הישע. אגב, אותו חייל כבר הספיק להשתחרר מצה"ל.
המקרה המדובר התרחש במרץ 2023, אז הוא מצא צפרדע במסוך מגורי החיילים ולקח אותה למטבחון יחד עם עוד חבר. הוא הכניס את הצפרדע למיקרוגל למשך 10 שניות, עד שחברו חדל את המעשה המזעזע.
הכתב האישום נכתב בין היתר: "החייל עינה, התאכזר והתעלל בצפרדע, בדרך שהביאה למותה. מי שמתאכזר ומתעלל בבעלי חיים מעיד על דפוסי התנהגות וסופו שיפגע גם בבני אדם. מעשהו של הנאשם מעורר שאט נפש והוא ראוי לכל גינוי והוקעה. הנאשם ביצע את המעשה ללא כל הצדקה בריאותית או קיומית, ובהעדר תכלית ממשית. הוא עינה, התאכזר והתעלל בחיה, עד שזו נפחה את נשמתה, לאחר שנגרם לה סבל בל ישוער".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה