משפט

פשעים נגד האנושות, הלבנות של מיליארדים:מי תובע את אונר"א?

יותר מ-100 ישראלים הגישו תביעת ענק נגד אונר"א, הארגון לזכויות הפליטים הפלסטיינים ברצועה, בטענה שחלק מעובדיו תמכו ואף לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר - ובכך הם שותפים לפשעים נגד האנושות, אונס, עינויים ועוד. כמו כן, נטען כי הארגון הלבין כספים רבים לטובת מימון לחמאס
מערכת ice |  2
אונר"א (צילום פלאש 90/ עבד רחים קטיב)
אונר"א, הארגון הממונה על זכויות הפליטים בפלסטיניים ברצועת עזה, הואשם מאז פרוץ המלחמה לא פעם בכך שסייע (בין אם בעקיפין ובין אם באופן ישיר) לארגון הטרור חמאס בביצוע חלק מפעולותיו כנגד ישראל. אתמול (שני), הוגשה תביעת ענק כנגד ארגון הסעד על ידי יותר מ-100 ישראלים בטענה לפשעים נגד האנושות, עינויים, אונס ועוד.
כפי שנכתב ב-ynet, בתביעה מפורטת הדרך בה אונר"א עסק בהלנת הון בהיקף ענק של מיליארדי דולרים ששימשו בין היתר את חמאס – במקום תושבי הרצועה. כמו כן, נטען כי אונר"א אפשרו לארגון הטרור לחפור מנהרות מתחת למתקנים של הסוכנות (כפי שנחשף פעמים רבות על ידי דובר צה"ל), וכי חלק מהעובדים השתתפו בטבח ה-7 באוקטובר. ביג'אן אמיני, אחד מעורכי הדין המשתתף בתיק, טען כי "ההתעקשות של אונר"א שיותר ממיליארד דולרים בסיוע לעזה יחולקו במזומן, שהמקומיים לא היו יכולים להוציא מבלי לעבור דרך חלפני הכספים של חמאס, היא אחת מהראיות החדשות המרשיעות ביותר שהוצגו בתיק הזה".
מלבד לטענות הכספיות, נטען כי אונר"א העסיקה פעילי חמאס בכירים ואף בחרה להוסיף לתוכניות הלימוד שלה תכנים אנטי-ישראליים, הכלל הסתה מכוונת שקוראת לרצח יהודים ומקדמת אידיאולוגיה ג'יהאדיסטית. כמו כן, נקודה מרכזית בתביעה היא של דיצה הימן, חטופה ששוחרה בעסקת נובמבר, שאמרה כי מי שהחזיק בה ברצועת עזה הוא מורה המלמד באחד מבתי הספר של אונר"א. הדבר נחשף בעבר על ידי אלמוג בוקר, אך הארגון בתגובה הכחיש את זה ודרש ממנו למחוק את הפוסט בנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בהצלחה
    פרח 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהארגון הפושע הזה ישלם.
    סגור
  • 1.
    כל אדם מוסרי ידרוש למחוק ולספח את רצועת עזה ולבנון
    יחד ננצח בעז"ה 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל אדם מוסרי ידרוש למחוק ולספח את רצועת עזה ולבנון נקיים לישראל כדי שיהודים לעולם לא ישחטו מרצועת עזה ולבנון, ושאיראן תוחזר 1000 שנה אחורה כדי שלעולם לא ישגרו רקטות לעבר ישראל! איראן השיעית תוקפנית וברור שרוסיה וסין, כמו גם שאר מעצמות המערב, ומדינות האזור ירוויחו אם היא תחזור לתקופת האבן ללא חשמל ולא תהווה איום על שאר העולם . לא למדינה פלסטינית, ראינו בעזה מה קורה כשיש להם מקום בשליטתם. כן לחסל את עזה ולגרש את העזתים לתומכים בהם, כן לגרש את ערביי המחבלים מיהודה ושומרון לתומכים בהם. המערב זרק מיליארדים והאיראנים התחמשו במיליוני דולרים עבור טבח איסלמו-נxצי ביהודים, כאשר ירדן היא המדינה הפלסטינית והקמת מדינה נוספת תפיל את ירדן ותכניס את איראן לירדן, בדיוק כשאיראן נכנסה לעזה, לבנון ותימן.
    סגור