משפט

הסכסוך על שדה דב: כך ייפתר הוויכוח של בעלי הקרקעות במתחם

בית משפט השלום בת"א צפוי לפסוק בקרוב בנוגע לזכויות המדויקות של בעלי הקרקעות בשדה דב, לאחר ההסכם שנחתם בשנת 2008 במסגרתו הוחלט על העברת 50% מהזכויות למדינה - בתמורה לפינוי השדה והקמת רובע המגורים החדש
מערכת ice | 
שדה דב הדמיה (צילום יניב פרדו אדריכלים)
לאחר שורה של דיונים ממושכים, בית משפט השלום בתל אביב צפוי לפסוק בנושא חלוקת הזכויות בין בעלי הקרקעות בשדה דב – כך שכל בעל קרקע יידע בדיוק אילו זכויות מגיע לו מתוך השטח שיהפוך לרובע מגורים יוקרתי. מרבית מבעלי הזכויות הינם יורשים של מי שרכשו את הקרקעות לפני כמעט מאה שנה, שנים לפני הקמת המדינה.
כפי שדווח ב-ynet, הפסיקה תגיע לאחר עשרות שנים התנהלו ויכוחים בין המדינה לבעלי הקרקעות בנוגע לזכויות על האזור בו הוקם השדה שהוקם ב-1938 ונסגר ב-2019. בשנת 2008 אלו הגיעו להסכם כי המדינה תקבל כ-50% מזכויות הבנייה שלהם, וזו בתמורה תפנה את השדה ותקדם תוכנית בנייה בשטחה. ע"פ תוכנית המתאר שאושרה בשנת 2020, ברובע יקומו יותר מ-15 אלף יחידות דיור, כ-3,700 חדרי מלון, עשרות אלפי שטחים המיועדים למסחר ותעסוקה, ויותר מ-5,000 מ"ר עבור מבנים ומוסדות ציבוריים.
נזכיר כי לאחרונה פורסם כי  השחקן יהודה לוי רכש דירה באחד מבנייני היוקרה שיקומו על שטח זה, במחיר של כ-68,400 שקל למ"ר. גם הכוכבת נועה קירל רכשה לפני כשנה דירת מיני פנטהאוז במתחם שדה דב, בעלות של כ-10 מיליון שקל. הדירה כוללת חמישה חדרים המשתרעים על 133 מ"ר, בנוסף למרפסת בגודל 17 מ"ר. בקיצור, אם אתם מחפשים מקום מגורים חדש בו תוכלו לגור לצד אנשי התעשייה בישראל – אתם תזדקקו לחשבון בנק נדיב במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה