משפט

תביעה חדשה נגד אל על: מייקרת כרטיסים ברכישות מרובות?

נטען כי החברה מציגה מחירים כ"זולים ביותר", אך לקוחות המפצלים הזמנות עשויים למצוא מחירים נמוכים יותר. הנזק הנטען לקבוצת הצרכנים מוערך בסכום משמעותי של 147 מיליון שקלים,  בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה המקורית לתובענה ייצוגית ופסק הוצאות משפט של כ-12,000 שקלים לטובת אל על, הערעור בעל חשיבות מכריעה
מערכת ice | 
חברת אל על (צילום Magma Images, pexels, vecteezy)
בימים אלה הוגש ערעור לבית המשפט העליון בנוגע לפרקטיקות התמחור של חברת אל על. על פי הפרסום בפספורטניוז, הערעור מגיע בעקבות דחיית בקשה לתובענה ייצוגית על ידי בית המשפט המחוזי, אשר טענה כי החברה מעלה מחירים באופן אוטומטי ברכישת מספר כרטיסים.
במרכז הערעור עומדת הטענה כי מערכות אל על מעלות את מחירי כל הכרטיסים לרמה הגבוהה ביותר כאשר נרכשים מספר כרטיסים בהזמנה אחת, בדרך כלל מ-2-3 ומעלה. זאת ועוד, נטען כי החברה מציגה מחירים כ"זולים ביותר", אך לקוחות המפצלים הזמנות עשויים למצוא מחירים נמוכים יותר. הנזק הנטען לקבוצת הצרכנים מוערך בסכום משמעותי של 147 מיליון שקלים.

על פי פספורטניוז, בית המשפט המחוזי דחה את הבקשה המקורית לתובענה ייצוגית ופסק הוצאות משפט של כ-12,000 שקלים לטובת אל על. הדחייה התבססה על קיומו של הסדר פשרה קודם שקבע כיצד על החברה לנהוג בנושא זה. אל על, מצדה, מסרה בהודעה לבורסה כי היא לומדת את כתב הערעור.
אם יתקבל הערעור, עשויות להיות לכך השלכות משמעותיות על מדיניות התמחור של חברות תעופה בישראל ועל זכויות הצרכנים בענף התעופה. יתכן כי הדבר יוביל לשינויים במדיניות התמחור לא רק של אל על, אלא גם של חברות תעופה אחרות הפועלות בשוק הישראלי.
מעבר לכך, קבלת הערעור עשויה להשפיע על שקיפות המחירים בענף התעופה הישראלי בכללותו. צרכנים וארגוני צרכנות צופים בעניין בהתפתחויות הבאות, בתקווה שהדבר יוביל לפרקטיקות תמחור הוגנות יותר ושקופות יותר בענף.
בשלב זה, הכל תלוי בהחלטת בית המשפט העליון בנוגע לקבלת הערעור. התפתחויות נוספות בנושא זה צפויות להיות מדווחות בהמשך, כאשר יתקבלו החלטות משפטיות או יחולו שינויים במדיניות החברות המעורבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה