משפט

המשטרה מזהירה מפייק ניוז: "ניסיון להטעות את הציבור"

דוברות המשטרה: "בניגוד מוחלט להודעה שהופצה על ידי מוקד קיסריה (מובילי המחאה בקיסריה), לא נעצר אף מפגין הבוקר ולפיכך שגם אף לוחם ממלחמת כיפור לא נעצר ואף לא עוכב, מדובר בניסיון להטעות את הציבור וחבל וצר לנו כי אלה פני הדברים"
מערכת ice | 
משטרת ישראל (צילום shutterstock)
לאחר שהמפגינים בקיסריה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הקוראת להוציא את הממשלה לבחירות, העלו טענות נגד המשטרה כי לכאורה נעצרו לוחמים מבוגרים ששירתו במלחמת יום כיפור, במשטרה הורידו את הכפפות בתגובה חריפה.
דוברות המשטרה: "בניגוד מוחלט להודעה שהופצה על ידי מוקד קיסריה (מובילי המחאה בקיסריה), לא נעצר אף מפגין הבוקר ולפיכך שגם אף לוחם ממלחמת כיפור לא נעצר ואף לא עוכב, מדובר בניסיון להטעות את הציבור וחבל וצר לנו כי אלה פני הדברים".

בינתייםבני משפחות חטופים מפונים, הורים ללוחמים ומילואימניקים עתרו לבגצ בדרישה להורות ליועמ"שית להשיב בדחיפות האם חל על נתניהו ניגוד עניינים בניהול המלחמה בעתירה מתבקשת היועמ"ש להשיב בדחיפות עליונה לפניית העותרים מיום 8.5.24 בשאלת ניגוד העניינים של נתניהו בניהול המלחמה. 
פנייה זו נעשתה מיד לאחר שבג"ץ פסק כי ככל שקיים ניגוד עניינים אצל ראש הממשלה בניהול המלחמה על היועצת המשפטית לממשלה לעדכן את הסדר ניגוד העניינים שנערך לנתניהו כך שיכלול גם את הנושאים הקשורים במלחמה.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר, מדגישים העותרים כי הם נמנים על קבוצות האוכלוסייה הרגישה והפגיעה ביותר בניהול המלחמה וכי כל החלטה של נתניהו, כמי שעומד בראש קבינט המלחמה והאחראי הראשי לניהולה של מלחמה זו, הן בנוגע להמשך ניהול המלחמה והן בנוגע לקידום או אי קידום עסקת חטופים במסגרתה ממתינים בני משפחות החטופים להשבת יקיריהם, הינה קריטית והרת גורל עבורם. בנסיבות הקשות עמן הם מתמודדים, כל דקה, כל שעה וכל יום נוסף שעובר מבלי שניתנת תגובת היועצת המשפטית לממשלה בשאלת קיומו של ניגוד עניינים אצל ראש הממשלה בניהול המלחמה, חורכת את ליבם ועוצרת את נשימתם בצורה נוראה ועל כן ההמתנה במשך ששה שבועות לתשובתה, ללא כל מענה שנראה באופק, אינו זמן סביר למתן תשובה בנסיבות קשות אלו ועל כן מתחייב כי בג"ץ יתערב ויורה לה להשיב בדחיפות בנושא.
עורכת הדין דפנה הולץ לכנר מסרה בשם העותרים:
"אנו שומעים חדשות לבקרים מפיהם של פוליטיקאים וגורמי ביטחון כי בסוגיות הרות גורל למדינת ישראל ואזרחיה, נתניהו פועל משיקוליו האישיים ולא על פי האינטרס הלאומי. אם אכן כך המצב, הרי שעל היועמ"ש לפעול בדחיפות עליונה ולהשיב לפנייתם של אלו ששילמו וממשיכים לשלם את מחיר המחדל והמלחמה המתמשכת."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה