משפט

ישראל ניצחה בבית המשפט: "לא ניתן לארגונים פרו פלסטיניים לנצח"

לאחר שצרפת הודיעה כי נציגים של חברות ישראליות לא יורשו להשתתף בתערוכת הנשק יורוסאטורי, התאחדות התעשיינים הגישה תביעה לבית המשפט העליון בצרפת בטענה שמדובר באפליה. התביעה אכן התקבלה, וההחלטה הוסרה. "ניצחון ענק של התעשייה הישראלית", אמר נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
מערכת ice | 
עמנואל מקרון (צילום הדס פרוש פלאש90)
אתמול (שני), נפתחה בפריז תערוכת הנשק יורוסאטורי, שנוכחים בה נציגים ממדינות וחברות רבות אשר מעוניינות לשווק את הטכנולוגיות והנשקים שלהן במטרה ליצור שיתופי פעולה. מדובר בתערוכה חשובה עם משמעות אדירה, גם עבור התעשייה הביטחונית בארץ. בישראל נדהמו לגלות כי היא ממודרת מהתערוכה בשל המלחמה ברצועת עזה, והחליטו להגיש לבית המשפט העליון בצרפת עתירה כנגד ההחלטה בטענה לאפליה.
נציין כי בנוסף להחלטה כי חברות ישראליות לא יוכלו לקחת בתערוכה חלק, הוחלט כי גם משתתפים ישראליים יחידים שיש להם קשר מסוים לחברות ביטחוניות גם כן לא יוכלו להיכנס לתערוכה, וישראלים שירצו להשתתף בה בכל זאת ידרשו לחתום על מסמך ייעודי. בעקבות החרם, התאחדות התעשיינים החליטו באמצעות משרד עורכי הדין Cabinet VEIL-JOURDE, לעתור ביחד עם אנשי עסקים יהודים-צרפתיים לבית המשפט העליון בצרפת. " לא ייתכן כי בשנת 2024, יותר מ- 80 שנה אחרי תום מלחמת העולם השנייה, שבה הבטחנו לעצמנו כעם היהודי כי- 'לעולם לא עוד', תתקבל החלטה אנטי ישראלית שמהווה כניעה בוטה של הממשל הצרפתי", נטען. בסופו של דבר, בית המשפט בצרפת פסק לטובת ישראל וקבע: בטלו את איסור ההשתתפות של ישראלים בתערוכה.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר בתגובה להחלטה: "זהו ניצחון ענק של התעשייה הישראלית ושל כל ישראלי באשר הוא". עוד הוא הוסיף: "הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שחשבו שהם יוכלו להתעמר ולפגוע במדינת ישראל ובתעשייה הביטחונית הישראלית בפרט, שאנחנו לא ניתן להם לנצח. בית המשפט הבין כי ההחלטה למנוע מישראלים להשתתף בתערוכה הייתה לא תקינה, לא חוקית והיוותה פגיעה בעצם הערכים של השיוויון והחופש שעליהם מתבססת הדמוקרטיה הצרפתית״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה