משפט

ספקית הקנאביס הישראלית מסתבכת: זו התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה

חברת פנאקסיה המייבאת קנאביס עומדת בפני תביעה ייצוגית, לאחר שתובע ביצע בדיקות מעבדה באופן פרטי לחלק ממוצריה ומצא כי החומר הפעיל נמוך ממה שצוין על האריזה. מנגד, החברה טענה כי שיטת הבדיקה בה השתמש כלל לא מוכרת על ידי משרד הבריאות
מערכת ice | 
חברת קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
ספקית הקנאביס הישראלית פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות, עומדת בפני תביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי מרכז בשל בדיקת מעבדה שהראתה כי אחוז החומרים הפעילים במוצרים של החברה נמוך ממה שצוין על האריזה. מנגד, החברה טוענת כי לבדיקה אין כל תוקף מאחר ושיטות הבדיקה בהן השתמשו הן שגויות, וכן מאחר והמוצרים לא היו תחת פיקוח החברה לאחר שעזבו את המפעל. נציין כי התביעה בהחלט עשויה להתהפך על התובע, ובעבר כבר ראינו דוגמא לכך שבית המשפט חייב לשלב את התובעים במאות אלפי שקלים עבור הוצאות משפט.
התובע טען כי אחוז החומרים הפעילים נמוך ממה שנכתב על האריזה, ואף חורג מטווח הסטייה המותר בחוק. בהחלטת השופט רמי חיימוביץ' נכתב כי ריכוז החומר הפעיל הוא אכן נתון מרכזי בעבור המטופלים, אך מאחר ולא מדובר בתרופה מלאכותית אלא בחומר צמחי-ביולוגי, קשה לשלוט בתוכנו המדויק. עוד הוסבר כי אחוז החומר הפעיל נתון להשפעות רבות על ידי זן הצמח, מחזור הגידול ועוד.
בסופו שלדבר, השופט אישר לנהל את התביעה בטענה שאכן נמצא פער במספר די רב של מוצרים שרכש התובע, גם כאלו אשר נרכשו במועדים שונים, מה שמראה כי ייתכן קיימת "בעיה מערכתית רחבה, גם בצורת עיבוד אחרות ובריכוזים אחרים, שמחייב בדיקה". עם זאת, הוסיף השופט: "יתכן כי בסופו של התהליך ימצא שאין פער אמיתי בין המוצר במפעל ובין המוצר בבית המרקחת, ואז התביעה תידחה".
מהחברה התמקדו בסוג הבדיקה שנעשתה על מוצריה, וטענו כי בדיקות המעבדה שבוצעו אינן תואמות את השיטה היחידה שהוכרה כיעילה (שיטת קרל פישר, על בסיס יבש), ובה משתמשת פנאקסיה. "אין ספק שבדיקה כזו (קרל פישר) הייתה מראה כי ריכוז החומרים במוצרים זהה לזה שמופיע על גבי אריזתם. המבקש סירב להצעה ואף לא טען (וממילא שלא הוכיח), כי ערך את בדיקותיו לפי השיטה היחידה בה הכיר משרד הבריאות בתיקון משנת 2022".
נזכיר כי רק לאחרונה פורסם שהנהלת חברת הקנאביס הישראלית איי.אמ.סי (IMC) הודיעה על פרישותה מפעילות הקנאביס, והיא מחפשת קונה לנכסיה, שעיקרם הוא שליטה בשלושה בתי מרקחת הפועלים בתחום מכירת מוצרי הקנאביס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה