משפט

רמי לוי מסתבך: המשפט "יותר איכות בפחות עלות" עולה בתביעה

התובע טען כי על אריזות המוצרים של המותג רמי לוי שיווק השקמה התנוססה הסיסמה "יותר איכות בפחות עלות", דבר שלטענתו הוליך את הצרכנים שולל וגרם להם לסבור שהמוצרים איכותיים וזולים יותר ממוצרים מתחרים
מערכת ice |  2
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה לנהל תביעה ייצוגית נגד רשת רמי לוי בעקבות תובענה שהוגשה בהקשר לשימוש בסלוגן "יותר איכות בפחות עלות". בשנת 2021, הגיש התובע הייצוגי, באמצעות עורכי הדין מיכאל לחמי ושמעון לחמי, בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הרשת.
התובע טען כי על אריזות המוצרים של המותג רמי לוי שיווק השקמה התנוססה הסיסמה "יותר איכות בפחות עלות", דבר שלטענתו הוליך את הצרכנים שולל וגרם להם לסבור שהמוצרים איכותיים וזולים יותר ממוצרים מתחרים, כך לפי YNET.

> "המבקש טען, בין השאר, כי קנה מהרשת טונה משומרת בשמן קנולה, ועמדה בפניו הבחירה בין המותג שלה ובין המותג פילטונה. הוא בחר במותג הבית של רמי לוי ושילם עשר אגורות יותר."
רשת רמי לוי כפרה בטענות נגדה, וטענה כי ההשוואה הנרמזת בתואר הפועל "יותר" היא להשוואה לאיכותם הכללית של מוצרים ממותג פרטי, ולא להשוואה למוצרים מתחרים. עוד טענה הרשת שמוצריה הם איכותיים, והתובע לא הוכיח אחרת.
השופטת שושנה אלמגור ציינה בהחלטתה כי "מאחר שלא נמצא בסיס לסבור כי מוצרי רמי לוי שיווק השקמה טובים ממקביליהם, והרשת אף אינה טוענת טענה כזאת, נסיק שהמשיבה הטעתה לכאורה את לקוחותיה בעניין איכותו של כל מוצר שעליו הוטבעה הכתובית 'יותר איכות בפחות עלות'."
> "הגעתי לכלל מסקנה כי הסיסמה, על שני חלקיה, מקימה אפשרות סבירה שהתובענה הייצוגית תתקבל בעילת ההטעיה על-פי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן."
עורכי הדין מיכאל לחמי ושמעון לחמי, באי-כוחו של התובע הייצוגי, מסרו: "הבקשה לאישור התובענה כייצוגית עוסקת במצגים מטעים מצד רשת רמי לוי כלפי לקוחותיה, בין היתר לגבי מחיר ואיכות מוצרי המותג הפרטי של הרשת... אנו מברכים על החלטת ביהמ"ש לקבל את הבקשה, ואת אמירתו הברורה כי עסקים נדרשים לכבד את ההתחייבות שלהם ללקוחות, ולהציג להם מידע נכון ומבוסס."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בית המשפט הופך להיות פוליטי
    אחד העם 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רמי לוי בין החלוצים הראשונים להוזיל לכלל העם את סל הקנייה. מי נגדו ? יושבי מגדל השן, המנותקים.
    סגור
  • 1.
    צריך להדיח את השופטת
    יאיר 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לשלול את רשיון עריכת הדין של עו"ד ולכלוא את הצרכן על תלונת שוא. הרי ברור שזה סלוגן למכירה, ולא כוונה שאנחנו טובים יותר מאחרים. הנה עוד סיבב ליוקר המחיה פה - טמטום ורוע לב
    סגור