משפט

אופטיקה הלפרין נתבעה בענק: מדוע עובדת תקבל מאות אלפי שקלים?

עובדת של רשת האופטיקה התלוננה במקום עבודתה על הטרדה מינית מצד עובד אחר, אלא שהרשת לא התייחסה לתלונה (ולנושא ההטרדות המיניות בכלל) באופן חמור, והסתפקה בעדות העובד שטען כי המתלוננת "לא בסדר בראש". מתוך כך, העובדת תפוצה בסכום של 235,268 אלף שקל
מערכת ice |  1
אופטיקה הלפרין (צילום shutterstock, אופטיקה הלפרין)
בית המשפט לענייני עבודה בירושלים קבע כי עובדת ברשת אופטיקה הלפרין תפוצה בסך של 235,268 אלף שקל בשל הטרדה מינית שעברה במקום עבודתה, תופעה שלה אנחנו נחשפים בתדירות גבוהה בתקופה האחרונה. כפי שפורסם באתר "בית המשפט", הסיבה לתביעה היא בשל העובדה כי העובדת דיווחה על ההטרדה שחוותה אך לא זכתה לטיפול כראוי – ותנאי עבודתה אף הורעו.
עוד נטען כי הרשת לא דאגה לנושא הטרדות מיניות במקום העבודה – כלומר לא מונתה אחראית על הנושא, ולעובדת לא הוסבר החוק האוסר על הטרדה מינית והתנכלות במקום עבודה. מתוך כך, בית המשפט קבע כי למעשה הנאשם זכה להגנה מטעם הרשת ובכך הפר את חוק שוויון הזדמנויות והטרדה במקום העבודה.
בדיון על התביעה התברר כי אכן נערך דיון עם הנאשם על ידי החברה, במסגרתו הנאשם הכחיש את הטענות הללו ואף כינה את העובדת כ"קצת לא בסדר בראש". נציגת החברה טענה כי היא מאמינה לו מאחר והוא עובד "מסור ושקט", והודיעה לו כי הוא ממשיך את עבודתו כרגיל. השופטת קיבלה את גרסת התובעת (שתיארה את ההטרדות שחוותה לדבריה), ופסקה לאופטיקה לשלם את הפיצוי. בתחילה הוגש ערעור על הפסיקה, אך לאחר מכן הוא נמשך על ידי הרשת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שופטת פסק הדין ברור
    צפה 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שופטת פסק הדין ברור
    סגור