משפט

ברז הכספים של חמאס נחשף? זה הבנק שהעביר מיליארדים לטרור

הבנק הבריטי Standard Chartered נחשד ב-2012 כי הוא אחראי להעברות כספים רבות לגורמים המוגדרים כ"קבוצות טרור" - אלא שהמשפט נגנז בשל התערבות ממשלתית מצידה של אנגליה. כעת, מסמכים חדשים חושפים נתונים מדאיגים במיוחד - אשר הובילו לפתיחת התיק מחדש
מערכת ice | 
דולרים (צילום shutterstock)
הבנק Standard Chartered, אחד הבנקים הגדולים בבריטניה (המתעסק בתחום המסחר בקריפטו באופן די נרחב), היה אמור לעמוד לדין בשל תמיכה כלכלית בטרור (אחת הבעיות שהדאיגו במיוחד את ישראל), אלא שהדבר נמנע בשל התערבות הממשלה באנגליה בשנת 2012. מסמכים חדשים שהוגשו לאחרונה לבית המשפט בניו יורק מוכיחים באופן חד משמעי: יותר מ-100 מיליארד דולר הועברו באמצעות הבנק לאנשים וחברות אשר הוגדרו כ"קבוצות טרור" בידי ארה"ב.
כפי שפורסם ב-BBC, מדובר בעסקאות מט"ח אשר הגיעו לגורמים כמו חיזבאללה, חמאס, אל-קעידה, הטאליבן ועוד. הבנק הכחיש בתגובה את הטענות הללו. בזמנו, הבנק הואשם בזיוף נתוני עסקאות שביצעו באמצעות מערכת התשלומים Swift, אך בזכות התערבות חשאית של הממשל הבריטי – משרד המשפטים האמריקני ויתר על ההעמדה לדין.
נציין כי הבנק כבר הודה בעבר על הפרת סנקציות נגד מדינות תומכות טרור כמו איראן: בשנת 2012 וכן ב-2019, ועל כך קיבל קנסות בסום מצטבר של כ-1.7 מיליארד דולר, אך לא הודתה בביצוע עסקאות שהועברו ישירות לארגון טרור. כעת, המסמכים החדשים מגלים רשומות של יותר מחצי מיליון עסקאות שונות בין השנים 2008 ל-2013 אשר הועברו "עם או בשם" גורמים איראניים".
דניאל אלטר, היועץ המשפטי לשעבר במחלקה העוסקת בשירותים פיננסיים בניו יורק אשר היה שותף בדיונים נגד הבנק בשנת 2012, מסר כי מדובר בגילויים "מזעזעים" ו"גרועים בהרבה" מאלו שהיו בעבר. עדיין לא ברור מה יהיה עתידו של התיק, אך סביר להניח כי הפעם הוא אינו ייגנז.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה