משפט

כללית תובעת את המדינה, ומזהירה: "תיפגע היכולת לספק שירותי בריאות"

קופת החולים הגישה תביעה בסך 77 מיילון שקל, בשל הוצאות כלכליות שספגה לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר על יישובי העוטף ועל מרפאותיה בפרט, וכן משום שהעניקה שירותי בריאות למפונים רבים - גם כאלו החברים בקופות אחרות. ממשרד הבריאות נמסר טענו כי לאחר הבדיקות המקצועיות, כלל המשאבים הנדרשים יוקצו לקופה
מערכת ice |  2
קופת החולים כללית (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
קופת החולים שירותי בריאות כללית תובעת סכום בסך 77 מיליון שקל ממדינת ישראל, משרד האוצר ומשרד הבריאות – בשל מלחמת חרבות ברזל. בתביעה נטען כי הקופה ספגה אבדות ונזק לרכוש הנגרם למרפאות כללית ביישובי העוטף, והיא נשאה בעלויות הכלכליות הללו עד סוף 2023. עוד דרישה שעלתה מהקופה הייתה כי המדינה תישא גם בהוצאות בגין המלחמה ששילמה החל מה-1 בינואר 2024.
כללית נעזרה בעוה"ד ארז דר לולו ורעות בייץ ממשרד ליפא מאיר ושות', אשר הסבירו: "כללית העמידה את מלוא משאביה, כוחותיה ויכולותיה בשני מישורים: במישור הראשון, בתי החולים של כללית - ובראשם סורוקה - התגייסו לטיפול בפצועי המלחמה שרבים מהם נפצעו פצעים קשים (התביעה לא עוסקת בנושא הזה-ל.ד)". עוד נכתב: "במישור השני, שהינו מושא תביעה זו, כללית העמידה את משאביה להבטחת הטיפול הרפואי במסגרת הקהילה, ובכלל זה לציבור העצום של העקורים והפליטים שפונו מבתיהם על פי הנחיות הממשלה, מה שהצריך ממנה מימון שאינו מתוקצב לטובת הטיפול בקהילה".
כמו כן, כללית טענה כי העניקה שירותי בריאות גם למבוטחים מקופות אחרות, כאשר הכוונה העיקרית היא למפונים ששכנו במלונות באילת וים המלח (ורבים מהם צפויים להמשיך להישאר בהם עד חודש יולי לכל המוקדם) והופנו למרפאותיה. "מדובר במאמץ יוצא דופן שכללית עשתה, שספק אם יש לו תקדים בתולדות ימי המדינה. לאור העובדה שהיה ברור לכל הנוגעים בדבר כי מאמץ יוצא דופן זה של כללית נושא בחובו עלויות מהותיות, הרי שכבר בסמוך לאחר ה-7 באוקטובר החלו התדיינויות בין כללית לבין משרדי האוצר והבריאות בניסיון לאמוד את היקף ההוצאות הצפויות של כללית במגזר הקהילה בשל מלחמת חרבות ברזל".
עוד עלה בתביעה כי למרות שהקופה מסרה פירוט מסודר של כלל ההוצאות הכספיות שלה בגלל המלחמה, החלו לעלות קולות של "פניית פרסה שאינה מעודדת ורחוקה מההבנות ששרו בנקודת המוצא" – כלומר שלא נמצא תקציב עבור החזר ההוצאות הללו. מתוך כך, הקופה הזהירה: במידה ולא תקבל החזר בגין ההוצאות, "תיפגע יכולתה לספק את שירותי הבריאות לכלל מבוטחיה".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כבר בתחילת המלחמה הדגישו שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות כי כלל הצרכים של מערכת הבריאות יענו. בסוף שנת התקציב 2023, התבצעה הסדרה רוחבית תקדימית של כלל תקציבי הקופות שהכניסה לבסיס את כל התקציב השוטף של הקופות ובתי החולים. לכשתושלם הבדיקה המקצועית, יוקצו המשאבים הנדרשים, ככל שיידרשו".
ממשרד האוצר מסרו: "נגיב בערכאות המשפטיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כללית בגירעון עוד לפני המלחמה
    ניר 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההתנהלות של כללית חובבנית לא פלא שרוב הלקוחות עזבו.
    סגור
  • 1.
    נראה אותם!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין לראות את קופת חולים תובעת את המדינה בשיטות שלה נגדה!!!!!
    סגור