משפט

החברה שזיהמה את העיר השלווה בצפון נתפסת: בכירים עוכבו לחקירה

עבירות סביבתיות, תשטיפים החשודים כחומרים מסוכנים והפרת חוק רישוי עסקים: המשטרה הירוקה בשיתוף שוטרי מדור הגנת הסביבה וכוחות נוספים פשטו על תחנת מעבר בלתי חוקית בסמוך לקריית אתא; מגרסה ועוד 5 כלים ששימשו את החשודים במקום נתפסו ו-6 בעלי תפקידים עוכבו להמשך חקירה תחת אזהרה
מערכת ice | 
משטרה (צילום shutterstock)
בתום פעילות סמויה, פשטו בימים האחרונים כוחות משותפים של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, שוטרי מדור הגנת הסביבה, כוחות ממשטרת קריית אתא, איגוד ערים לאיכות הסביבה, יחידת ינשוף למניעת שריפות בשטחים פתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, וקק"ל על מתחם תחנת מעבר בלתי חוקית לפסולת בסמוך לקריית אתא. 
התחנה שהופעלה ללא רישיון עסק ובעליה, חשודים כמי שהשליכו עשרות טונות של פסולת פלסטיק, ניילון, פסולת גושית, קרטון, פסולת ביתית יבשה, ריהוט, וגזם ובשטחים הפתוחים הסמוכים וביערות קק"ל. על פי החשדות, השלכות אלו גרמו למפגעים סביבתיים חמורים הניכרים לעין. 

עוד איתרו הכוחות במקום ביום ה' שעבר, כי בצידו הצפון מערבי של האתר הוקמה סככה שבפתחה מונחות קוביות אשר מיועדות לשינוע חומרים מסוכנים, תשטיפים או נוזלים אשר על פי החשד גרמו לזיהום מי נגר וזיהום מקורות המים כתוצאה מהזרמת התשטיפים של חומרים אלו. 
בתום הפעילות נתפסו על ידי הכוחות מגרסה ועוד 5 כלי ציוד מכני כבד: באגר, מיני באגר, שופל גלגלים ומשאית אשר הועברו למגרש ייעודי בחיפה. כמו כן 6 בעלי תפקידים באתר עוכבו להמשך חקירה תחת אזהרה על ידי משטרת ישראל. 
המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים הרלוונטיים בכל חלקי המדינה, ובכל כלי האכיפה העומדים לרשותה כדי למגר את העבריינות הסביבתית במטרה לשמור על בריאות הסביבה הציבור.
עבד מחאמיד, מנהל המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה: "הפעלת תחנת מעבר שלא כחוק והשלכת פסולת בשטחים הפתוחים וביערות, מהוות מפגע סביבתי משמעותי ומקור פוטנציאלי לפריצת שריפות. המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה תמשיך לפעול בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים למיגור עבריינות סביבתית בנושאים אלו ולמיצוי הדין עם כלל הגורמים המעורבים במקרה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה