משפט

דנה ויס קיבלה איומים: בית המשפט החליט להעניש בחומרה

שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב החליטה: "הנאשם איים על עיתונאית שביצעה את עבודתה, תוך ששלח לטלפון הנייד שלה הודעה עם תוכן מאיים, פגע בפרטיותה בכניסה לדלת אמותיה ובהתייחס להתנהלותה היומיומית הקשורה לעיסוקה במטרה להפחיד אותה"
מערכת ice |  2
דנה וייס (צילום מסך קשת 12)
דנה ויס נושמת לרווחה. בית המשפט פסק בגזר דין מחמיר נגד נאשם ההטרדה ואיומים על מגישת חדשות 12 הוותיקה, בשם אביחי טוני, בזמן מבצע "שומר חומות" בשנת 2021 עונש של 100 שעות עבודות שירות לצד מאסר על תנאי למשך שנתיים ופיצויים של 1,500 שקל לעיתונאית.
בכתב האישום, שהגיע לידי ice, טוני, איים על ויס במסרון מלא בשגיאות כתיב: "יעוכרת ישראל אני מאחל לך שישפכו את הדם שלך כמן שאת שופכת את הדם שלנו...עוד נתחשבן איתך קודם נסיים עם הבני שרמוטות שמאמינים במוחמד ואז נתפנה אלייך".

שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב החליטה: "הנאשם איים על עיתונאית שביצעה את עבודתה, תוך ששלח לטלפון הנייד שלה הודעה עם תוכן מאיים, פגע בפרטיותה בכניסה לדלת אמותיה ובהתייחס להתנהלותה היומיומית הקשורה לעיסוקה במטרה להפחיד אותה. על פי דברי הנאשם מדובר היה בקבוצת אנשים שפרסמו את מספר הטלפון הנייד של ויס במטרה (גם אם לא באופן מפורש) להטריד את מנוחתה ולגרום לה לתחושות קשות הפוגעות ומאיימות על שגרת יומה, הרי שמדובר באירוע שאינו זניח ככל ועיקר".
עוד פסקה השופטת: "מדובר באיום מילולי שהתבצע באצעות טקסט בטלפון הנייד, ללא שום אמצעי מדגים, אך האיום קשה ויש בו כדי להטיל חשש כבד בלב שומעיו. אני קובעת כי הפגיעה בערכים המוגנים היינם ברף הבינוני".
לסיום הודיעה השופטת בתיק, ענת יהב, כי: "במדינה דמוקרטית ישנה חשיבות מן המעלה הראשונה לעיתונות עצמאית וחזקה ויש צורך לשמור על כך מכל משמר, תהא עמדת העוסקים במלאכה שונה או אפילו בניגוד לשומעיהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה מחמיר? לכלא + קנס משמעותי (ל"ת)
    בטיטו 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • תגובה לוייס
    אא 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת המשפט שופטת ועוצרת ומענישה רק ימניים וחרדים ואתיופים ומזרחיים שהם לא באג'נדה שלהם , מערכת המשפט מגובה על ידי שופטים עוכרי ישראל שונאי מתיישבים וחרדים , מערכת המשפט רקובה מהייסוד , אם תעשו סקר תשעים אחוז לא מאמינים כלל וכלל ובכלל לשופטי בגץ מקומם בהג לשפוט יהודים , הם קמים רק נגד יהודים ולא יותר
    סגור