משפט

חברת ההנדסה הישראלית נקלעה למצוקה כלכלית: "הבנקים איבדו אמון"

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על צו עיכוב הליכים לחברת ש.א.ח.פ. הנדסה. רק לפני שנתיים עמדה הקבוצה לפני הנפקה, שלא יצאה בסופו של דבר לפועל. מחזור ההכנסות שלה עמד ב-2023 על 80 מיליון שקל, אלא שאז הצ'קים התחילו לחזור - והחוב תפח למיליוני שקלים. השופטת קיבלה את בקשת החברה, ובקרוב יחלו הליכי הוצאה לפועל
מערכת ice | 
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על צו עיכוב הליכים לחברת ש.א.ח.פ. הנדסה, לאחר שהקבוצה נקלעה למצוקה כלכלית חריפה וביקשה את הגנתו. הקבוצה פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד חובב ביטון וביאנה וינוקורוב בבקשה דחופה למתן צווי הגנה זמניים, לאור קשיים כלכליים חמורים בהם נתקלה לאחרונה.
השופטת בטינה טאובר, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, קיבלה את בקשה החברה וקבעה כי עיכוב ההליכים יכלול הליכי גבייה, הוצאה לפועל ומימוש נכסים או שעבודים נגד הקבוצה ובעליה. בעלי החברה הם מרדכי ברי ואוריאל ברי, שכל אחד מהם מחזיק ב-50% מהמניות. מחזור ההכנסות שלה עמד ב-2023 על 80 מיליון שקל.
 
ש.א.ח.פ היא קבוצת חברות ותיקה העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מוצרים להולכת זורמים לענפי הבנייה והתשתיות, ביוב, ניקוז ומערכות כיבוי אש. החברה שהוקמה ב-1985 מעסיקה 59 עובדים ומשרתת 300 לקוחות בשוק המוסדי והפרטי, ביניהם אלקטרה, שיכון ובינוי, אפקון, חברת החשמל, משרד הביטחון ועוד.
על פי הדיווח בכלכליסט, החברה פועלת מקרית אתא, שם נמצא המטה שלה ומרכז לוגיסטי שמשתרע על 10,000 מ"ר, ומפתח תקווה, שם נמצא מרכז לוגיסטי קטן יותר שמשתרע על 2,500 מ"ר. החברה פרסמה תשקיף לקראת הנפקה ב-2021 אבל לא הוציאה אותה לפועל, ולאחר מכן החברה ביקשה מבית המשפט למנות נאמן לניהול פעילותה. בתשקיף פורסם כי הרווח הנקי שלה עמד על 6.5 מיליון שקל. 
 
לטענת החברה בבקשה שהגישה לבית המשפט, בימים האחרונים החלו לחזור שיקים של חברות הקבוצה עקב "אין כיסוי מספיק" (א.כ.מ). הבנקים המרכזיים עמם עובדת הקבוצה, בראשם בנק מרכנתיל דיסקונט ובנק הפועלים להם היא חייבת עשרות מיליוני שקלים, מסרבים לכבד את הצ'קים. החוב של החברה לפועלים עומד על 21 מיליון שקל ולמרכנתיל על 11 מיליון שקל. "שני הבנקים לא כיבדו צ'קים של החברה ואיבדו בה אמון", נמסר בבקשה של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה