משפט

עוקץ ענק על חשבון ביטוח לאומי: מענק העבודה המזויף נחשף

שני חשודים הונו את משרד הביטחון ואת הביטוח הלאומי בסכום חסר תקדים. חיילים משוחררים שהעבירו להם את תלוש השכר; הפרטים שלהם זויפו כך שיראו כאילו המשוחררים עבדו בתחנת בתחנת דלק ואז המסמכים המלאים הוגשו לבדיקת הביטוח הלאומי. החיילים גם הונחו כיצד לפעול אם יישאלו שאלות
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
הביטוח הלאומי חשף לטענתו רשת הונאה שהצליחה בחודשים האחרונים כ-2 מיליון שקל בסך הכל, אשר הכתובת שלהם הייתה ללוחמי צה"ל שהשתחררו משירות. ב"תוכנית חיסכון" של קשת 12 חשפו כי מי שעומדים מאחורי העוקץ הם שני צעירים שהכניסו לכיס סכומי עתק של מאות אלפי שקלים.
השניים הונו את משרד הביטחון ואת הביטוח הלאומי בסכום חסר תקדים והנפגעים הם חיילים משוחררים, שאיבדו על ידי שני העוקצים את כספי הפיקדון ומענקי העבודה המועדפת שלהם עבור השירות הצבאי שסיימו.

על פי קשת 12, דרך הפעולה של מפעילי הרשת עבדה באמצעות פנייה לחיילים משוחררים שהעבירו להם את תלוש השכר; הפרטים שלהם זויפו כך שיראו כאילו המשוחררים עבדו בתחנת בתחנת דלק ואז המסמכים המלאים הוגשו לבדיקת הביטוח הלאומי. החיילים גם הונחו כיצד לפעול אם יישאלו שאלות.
בסופו של תהליך, החייל מקבל 10,481 שקל למרות שלא עבד בעבודה מועדפת, בתמורה קיבלו הזייפנים סכום של 4,600 שקל מתוך הסכום למנהלי רשת ההונאה. כמעט 45% מהסכום. הביטוח הלאומי עלה על השיטה וכעת הוגשה תלונה למשטרה שהחלה בחקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה