משפט

רחובות ברגעי הכרעה: דיל עם הדתיים מול עיר חופשית

במהלך שעות הצהריים ועד סגירת הקלפיות המועמדים המובילים יסתובבו בין הקלפיות הפזורות ברחבי העיר יחד עם התמיכות והחיבורים שאספו במהלך הדרך. גם פוליטיקאים צפויים להגיע
דוד זולדן | 
מתן דיל, זהר בלום (צילום פייסבוק/ מתן דיל, זהר בלום, פלאש 90/ הילל מאיר)
רחובות ברגעי הכרעה: אחרי שמתן דיל זכה ב-39.3% מהקולות בסיבוב הראשון - שבו הודח רחמים מלול, ראש העיר ב-15 השנים האחרונות היום יוכרע מי ינהל את העיר בקדנציה הבאה. דיל נחשב למועמד הימין והדתיים. יריבו, זהר בלום מייצג את המאבק בין רחובות ליברלית לבין רחובות סגורה ושמרנית. השבוע הגיעו לעיר בכירי המפלגות שתומכות בו - כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה, וניסו להניע את התושבים להצביע עבורו, כשגם ראשי המתנגדים למהפכה המשפטית מבקשים לתמוך בו.
ובינתיים בחיפה: הסיבוב השני של הבחירות לראשות העיר חיפה יפגיש בין יונה יהב (80), ראש העיר לשעבר, שכיהן בתפקיד בשלוש קדנציות עד שנת 2018, לבין עו"ד דוד עציוני (40). בסיבוב הראשון, שבו התמודדו 12 מתמודדים לראשות העיר, זכה יהב ל-36 אחוזי תמיכה ועציוני ל-22 אחוזים.
החיבורים שקדמו לסבב השני: עציוני, שהגיע להסכמים עוד לפני הסיבוב הראשון עם ש"ס ויהדות התורה, גייס אליו גם את דגל התורה, שתמכה בסיבוב זה ביעקב בורובסקי. זאת לאחר שבורובסקי ועציוני חתמו על הסכם לשיתוף פעולה למרות "הדם הרע" שהיה ביניהם במהלך מערכת הבחירות. יהב, שזיהה את החיבור החרדי לעציוני, החליט לאמץ קו של "חיפה ליברלית" וחתם על הסכמים עם אביהו האן יו"ר הרשימה המשותפת של הירוקים וכחול לבן, עם סיעת "אכפת לי מתושבי חיפה" ועם שרית גולן וסיעת "חיפה בשבילנו חוזה חדש". גולן, חברת מועצה שכיהנה בקדנציה הקודמת כיו"ר איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה, אמורה לשמש כסגנית ראש העיר. גם האן, יו"ר סיעת הירוקים וכחול לבן, אמור לשמש כסגן ראש העיר - וכממלא מקום ראשון לראש העיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה