impactech

Steakholder Foods – פיתוח בשר מתורבת

תעשיית הבשר המתורבת יכולה להוביל לעידן חדש, שבו נפסיק לנצל באופן בלתי מרוסן את בעלי החיים שלצידנו
מערכת ice | 
ד''ר יוני מוסקוביץ (צילום באדיבות MeaTech)

איך הגעת ל-Steakholder Foods ומדוע בחרת להיות חלק מתחום הפוד-טק?

"ראשית, חשוב לי לומר שבעיני תחום המזון והחלבון האלטרנטיבי הוא הפתרון לפגיעה ההולכת וגדלה בכדור הארץ כתוצאה מתעשיית הבשר. חשוב להבין: התעשייה הזו גוזלת כשליש מהאדמות החקלאיות ומצריכת המים הנקיים בעולם. בנוסף, יש להביא בחשבון שכ-18% מגזי החממה הנפלטים בעולם מקורם בתעשיית הבשר. לכל אלה צריך להוסיף גם את ההיבט המוסרי, כשבכל שנה  נשחטים מיליארדי בעלי חיים לטובת תעשיית הבשר – וברור שעם הגידול הדמוגרפי, תעלה גם הדרישה לבשר. כשזה מצב העניינים, כבר קיימת הבנה כי תעשיית הבשר המסורתית תתקשה להגדיל את הייצור ולענות על הביקוש.
מעבר לאימפקט הסביבתי והמוסרי, כמי שבעברו האקדמי התעסק בין היתר בתאי גזע, הרי שתחום הפוד-טק מאפשר לי להביא וליישם את הידע והטכנולוגיה שרכשתי לטובת מחקר ופיתוח של בשר מתורבת. כאדם מאמין, אני גם סבור שתעשיית הבשר המתורבת יכולה להיות חלק מחזון 'השלום והצמחונות' של הרב קוק – ולהוביל לעידן חדש, שבו נפסיק לנצל באופן בלתי מרוסן את בעלי החיים שלצידנו".

מוצרי בשר מתורבת של Steakholder Foods (צילוnמים Steakholder Foods)
ספר על המוצרים שאתם מפתחים.
"Steakholder Foods מפתחת מוצרים ממספר זנים של בעלי חיים – החל מעוף, בקר וחזיר, ולאחרונה פרסמה גם על התרחבות למאכלי ים. בתהליך הייצור אנו מגדלים את התאים במכלים גדולים הנקראים ביוריאקטורים וממיינים אותם מתאי גזע לתאי שומן ושריר – אלו למעשה התאים המרכזיים שמרכיבים את מוצרי הבשר שאנו מכירים וצורכים. Steakholder Foods גם פיתחה יכולת הדפסה ביולוגית תלת ממדית, המאפשרת לה להציע מוצרים עם טקסטורות מורכבות כמו סטייק וחזה עוף, ולא רק טקסטורות פשוטות כמו בשר טחון או נאגטס".
איזה אימפקט Steakholder Foods מייצרת?
"החברה לקחה על עצמה אתגר חשוב ומורכב: לספק פתרונות חליפיים איכותיים לייצור הבשר המסורתי, אשר השפעותיו המזיקות בהיבטים הבריאותיים-סביבתיים-חברתיים כבר מורגשות היטב, ועוד צפויות להתעצם בעתיד".
איזו משמעות יש  מבחינתך למקום עבודה שמציע עשייה עם ערך מוסף?
"אני רואה ב-Steakholder Foods גוף מוביל במהפכה החקלאית ההכרחית הבאה. השילוב בין העשייה של החברה, האנשים והקדמה, מרתק אותי וממלא אותי בתחושת שליחות למשימה כה משמעותית לאנושות ובעצם לכדור הארץ כולו".
סטייקהולדר פודס (Steakholder Foods, לשעבר MeaTech) היא חברת פוד-טק בינלאומית, הנחשבת לאחת השמות המובילים את מהפכת הבשר המתורבת. החברה העושה שימוש במדע ובטכנולוגיה כדי לפתח מגוון מוצרי בשר מזינים, העשויים מתאים מתורבתים של בעלי חיים – ומספקת אלטרנטיבה איכותית לתעשיית הבשר המסורתית.

תגיות impactech
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה