נבחרת אייס

אל תשכחו את החיילים החטופים

אחרי שהממשלה אישרה את עסקת החטופים, במסגרתה יחזרו כעת כ-50 חטופים בפעימות של 4 ימים, יריב אופנהיימר דורש לא לשכוח את החיילים שנמצאים בשבי החמאס
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  3
null (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר, חיים גולדברג, תומר אפלבאום)
עסקת החטופים הזאת מתבקשת, אי אפשר להתנגד לה. אין אדם בעל מצפון והיגיון שיחשוב ברצינות שצריך לסרב לה. יחסית לעסקאות העבר, המחיר של שחרור קטינים ונשים מבתי הכלא בישראל כמעט זניח, וגם עם אתגר ימי ההפוגה צה״ל יידע להתמודד ואף לנצלם גם לטובתו.
חזרתם של הילדים שלמדנו להכיר מהתמונות והסרטונים ב-45 הימים האחרונים יביאו הקלה גדולה לחברה הישראלית, רגעים נדירים של נחמה במציאות אכזרית ואיומה. אבל, העסקה הקשה, המכאיבה והקשה מכל עוד לפנינו, בשבי החמאס יישארו חולים, צעירות, צעירים ובעיקר חיילות וחיילים. הם נדחקו לסוף התור.
עשרות רון ארדים וגלעד שליטים נמצאים כעת בשבי החמאס, בסיטואציה חסרת תקדים, מסוכנת ומכאיבה. אסור לנו לשכוח אותם, אסור לנו לקבל כעובדה מוגמרת את הישארותם בשבי החמאס.
החיילים שבשבי, כמו האזרחים, הופקרו על ידי המדינה שלא סיפקה להם את הכלים להתמודד ולהדוף את חמאס ב-7/10, המחויבות הישראלית לשחררם מוחלטת, גם במחירים ביטחוניים, מורליים ופוליטיים.
ניתן להניח שעבור ימי הפוגה ומספר מצומצם של אסירים, חמאס יאפשר לעוד אזרחים שהופקרו ב-7/10 להשתחרר, אבל ניתן גם לשער במידה רבה של וודאות כי החיילות והחיילים המוחזקים בידי החמאס לא ישוחררו במסגרת דומה ולהם ולבני משפחותיהם מצפים חודשים ואולי שנים של המתנה מייסרת, שסופה אינו ודאי.
הדרישות של חמאס צפויות, שחרור מרבית האסירים הפלסטינים מבתי הכלא, לרבות רוצחים תמורת השבתם של החיילים בחיים. עסקה שיש לה מחיר ביטחוני וסכנות לצידה. אבל האלטרנטיבה לעסקה כזאת תהיה השארתם בכלא לעוד שנים, והוצאתם להורג במקרה שבו הטבעת תיסגר וחמאס יושמד. גזר דינם ייחרץ.
עכשיו, הממשלה צריכה לנצל את ימי ההפוגה וליזום ערוץ משא ומתן על עסקה כוללת, לשחרור כל החטופים, בדגש על החיילים, מול כל האסירים בצד השני. אנחנו בעיצומו של חלון הזדמנות, לחמאס יש אינטרס להראות הישג משמעותי למשפחות האסירים הפלסטיניות, ולנו יש מחויבות בלתי נגמרת לחיילים ובני משפחותיהם. אסור להפקירם למותם.
הישארותם של אלפי המחבלים בכלא לא מנעה את גל הטרור הרצחני בשטחים בישראל במהלך השנה האחרונה, לא מנע את טבח ה-7/10 וספק אם יש בו כדי להרתיע ולמנוע את המשך הטרור. אבל לאלפי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא, בעל כורחם, יכול להיות תפקיד היסטורי בהצלת עשרות חיילות וחיילים ישראלים
האגו הלאומי ייפגע, לחמאס יינתן ניצחון תודעתי, הממשלה בהרכבה הנוכחי לא תשרוד עסקה שכזאת, תועמלני ערוץ 14 ייצאו מכליהם, אבל השיקולים הפוליטיים לא יכולים לגזור על עשרות לוחמות ולוחמים גזר דין מוות. בעסקה כזאת, האתוס הישראלי ינצח. זאת תהיה שעת המבחן של ההנהגה הישראלית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עכשיו ברור למה סינואר פתח שוב את מישפטי ביבי התפורים. (ל"ת)
    יוסי 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    פשוט עצוב (ל"ת)
    כמה שטויות 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    איזה קטע, הייתי בטוח שאתה לא בין בחיים והיינו בהלוויה
    בדג 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלך. איזו באסה.
    סגור