נבחרת אייס

אלימות בהפגנות? האמת מאחורי המחאה נגד הרפורמה המשפטית

אין אלימות בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. נכון, ההפגנות בוטות, נחושות, חצופות, בכל הארץ, לחברי הקואליציה הן לא נעימות, אך הן אינן אלימות. וזאת בדיוק תפקידה של המחאה, לזעוק, לכעוס, להפעיל לחץ ולגרום למרחיבי הדמוקרטיה לחוש לא רצויים, גם בשכונת מגוריהם
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  17
יריב אופנהיימר על האלימות בהפגנות (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, שיר טורם, אריק מרמור)
לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר על אלימות בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית, שומעים על אלימות אבל לא רואים אותה, כי היא איננה. אין אלימות בהפגנות נגד ההפיכה המשטרית. אין פצועים, אין עצורים, אין אלימות, עובדה.
יש שריקות, צעקות, קריאות בוז, אבל אלימות של ממש, הכוללת מגע פיזי - אין. מי שרוצה להיזכר מה היא אלימות פוליטית ואידיאולוגית אמיתית, מוטב שיקרא את ספרו החדש והמצוין של רועי שרון ״ואנקמה״, הסוקר את פעילות הטרור הימני-מתנחלי, ויבין את ההבדל בין הפגנה לא אלימה, לבין מעשי טרור ואלימות ממשית, המביאים להרג וסיכון חי אדם, תמיד אגב מהימין.
נכון, ההפגנות בוטות, נחושות, חצופות, בכל הארץ, לחברי הקואליציה הן לא נעימות, אך הן אינן אלימות. וזאת בדיוק תפקידה של המחאה, לזעוק, לכעוס, להפעיל לחץ ולגרום למרחיבי הדמוקרטיה לחוש לא רצויים, גם בשכונת מגוריהם.
על מה בדיוק מעיזים להתלונן השרים אקוניס או קיש שבחרו להתגורר במעוזי הליברליות החופשית בתל אביב וגבעתיים, מדוע הם מופתעים כששכניהם משאירים להם מכתבים ומדבקות בהם נכתב שהם אינם רצויים. מי שמנסה להגביל את החופש של שכניו, לאפשר לתפיסות עולם דתיות קיצוניות להיכנס לבתי הספר ומערכת החינוך בשכונתו, ולנטרל את בג״צ שאמור לשמור על זכויות חבריו לבניין, שלא יופתע מהכתף הקרה, השנאה והסלידה שיחושו הוא ומשפחתו בבית הספר ובגני הילדים.
האינפלציה בשימוש במילים ״תקיפה״ ״אלימות״ אינה תואמת את המציאות ויש לה רק מטרה אחת, לעשות דה לגיטימציה לתנועת המחאה המרשימה, החזקה והגדולה ביותר שידעה ישראל אי פעם.
באופן נואש מנסים דוברי הממשלה בכנסת ובתקשורת להחתים את המחאה ולתארה כאלימה, הפגנה סביב ביקורו של יו״ר ועדת החוקה שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב הוגדרה כ״תקיפה״, למרות שאף אדם לא נהג באלימות, הדבקת מספר סטיקרים על שמשת מכוניתו הוגדרה כ-״השחתת״ רכבו, מי שהאזין לישיבת סיעת הליכוד היה יכול לחשוב בטעות שמדובר על קבוצה קטנה, חלשה ומפוחדת, הנרדפת על ידי ההמון וחסרת יכולת להתגונן. רק שבפועל מדובר בקבוצת האנשים החזקים במדינה המנסים להרים יד על הדמוקרטיה, הם התוקפן, המפגינים הלא אלימים הם ההגנה.
מה הם לא דרשו בישיבה, חברי סיעת הליכוד, לבטל בחקיקה את זכות המחאה, לספק לכל אחד אבטחה צמודה, אותם חברי כנסת שהיללו את המפגינים מול בתיהם הפרטיים של אורבך, סילמן ואלקין מתבכיינים עכשיו על ההפגנות בעד הדמוקרטיה מול בתיהם, אותם חברי כנסת שקראו לא להתפלל עם שרי ממשלת בנט באותו בית כנסת, נעלבים מקריאות גנאי ומשרוקיות. המחאה לא מאיימת עליהם, אבל גורמת להם להרגיש לא נעים - בצדק, זאת מטרתה.
אבל למילים כוח משל עצמן, ולמרות שבמציאות אין ולו פצוע אחד, גם עיתונאים וכלי תקשורת החלו לאמץ את טרמינולוגיית האלימים משני הצדדים ומגנים את ״אלימות״ המפגינים. אותם עיתונאים המבקרים את המחאה מפני שהיא לא מנומסת צריכים לזכור שרק בזכות אותם ישראלים נחושים ואמיצים, הם יכולים להמשיך לשדר במדינה דמוקרטית עם תקשורת חופשית, לא דבר מובן מאליו בישראל 2023.
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אין אלימות כי האדמה שלנו
    ברוך 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אין אלימות מאחר וזו האוכלוסיה. שהסבים הקימו את המדינה. והעלו את השבטים האכילו אותם וריפאו אותם. הבנים הלכו עם כובע טמבל ביום עצמאות ודגל ביד. אלה היו המובילים בקדש ויום כיפור. אלה משרתים במילואים. אלה בנו את התעשייה ההייטק והאוניברסיטאות. וילדיהם הולכים בעיקבותם.
    סגור
  • אתה טועה ומטעה
    יעקב אשדוד 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההורים שלי עלו לחולות אשדוד בנו עיר לתפארת , לחמו בכל מלחמות ישראל, גידלו ילדים ששרתו בצבא ולמדו באוניברסיטה ואיפשרו לפרזטים מסוגך להמשיך ולשלוט בגלל ערך אהבת ישראל שהיה להם למרות שהם טובים ממך עשרות מונים . אני כבר לא כזה , אני חושב שהמטען התרבותי היהודי שאני נושא מצדיק את זה שנעיף אתכם מההגמוניה בישראל ואתה תוכל לגור כאן כמסכן דל ערכים או להגר לגרמניה
    סגור
  • 14.
    אלימות בהפגנות ?
    ש"ג 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש ועוד איך. חיילים של אירגון פשע אנטידמוקרטי (מותר לכתוב כך לפי קביעת בג"צ רצנטית נגד מיקי זוהר - זעת הבעת דעה בלבד )
    סגור
  • 13.
    האלימות היא בחסימת כבישים (ל"ת)
    משפטן 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 12.
    כתבה הזויה
    ששון 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מנסה לצבוע בצבעים ורודים את הבריונים שלא נותנים לאף שר להתבטא
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    שקר
    גוד 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הייתי בכמה הפגנות מתוך סקרנות בלבד והאלימות שם משתוללת גם אלימות מילולית ובעיקר אלימות פיזית אז חלאס לנסות להיות ייפי נפש וחלאס עם השקרים כל ההפגנות שלכם אלימות בוטות וגזעניות
    סגור
  • 10.
    תגובה
    אליריס 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה שקרים אתה יכול להפיץ שונא יהודים שכמוך אתם אלימים ועוד איך חוצפנים חוסמי כבישים שמפריעים להגיע לעבודה לטפל בחולים אני מאחל לך שתצטרך את העזרהו לא נוכל להגיע לטפל בך
    סגור
  • 9.
    חסימת כבישים זאת אלימות? תלוי מי חוסם
    עודד 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהשמאלנים חוסמים זה בסדר. שהימין חוסם זה איום קיומי על הדמוקרטיה. הצביעות של השמאל מן המפורסמות.
    סגור
  • 8.
    אלימים ורעים השמאלנים
    טיפש גדול 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חבורה של פושעים ועברינים המפגינים השמאלנים האלה לדעתי לא יהודים בכלל
    סגור
  • 7.
    משטרת פח אשפה
    ח.כ 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משטרת הליצנים,אתם הבובה על חוטים של ממשלת הזבל והבוזזים ומוצצי דם תתבישו לכם מה אתם מקשיבים לממשלה,אנחנו נגיד מה שבא לנו ונקלל את מי שבא לנו יש לנו ממשלת מוצצי דם ובוזזים בעזרת בורא עולם הממשלה הזאת תיפול לא יעזור לכם כלום נקלל כאוות נפשנו ונאחל רק דברים רעים לסרטנהיו ולבוזזם ומומצצי דם
    סגור
  • 6.
    לא נעים. הייתי בהפגנה שבה
    עמית 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חלק מהמפגינים גם הדביקו סטיקרים על מכוניות שיצאו מהמתחם שמולו הייתה ההפגנה.
    סגור
  • 5.
    או שאתה עיוור או שאתה שקרן
    היהודי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כבר ראינו אנשים שהגיעו לבית חולים איכילוב . ואזרחים שקיבלו מכות עם מקל שנועד לדגל ולא לאלימות. .כרגיל התשחוקת לא מראה את המראות האלה . הכל מכור לצערי .
    סגור
  • 4.
    הכתבה זורה חול בעיני הקורא התמים
    זר. 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    5 4
    הכתבה עצמה אלימה בזה שמתכחש למציאות ומקלה ראש בעובדות ראינו אותם משתמשים עם מקלות הדגלים לאלימות. אש בכביש. אלימות כלפי עריץ 14. כלפי חרדים ועוד לך תקנה ראי
    סגור
  • 3.
    אין תגובות כי השמאל משקר, יש אלימות
    סמי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    8 4
    ובאכזריות שלא ראינו כמותה הארץ, ארס ושנאה בעיני המפגינים, שמתקרהים סנטימטרים מהעומדים מולם, עם זמבורות ואמרולים באזני האנשים, הם סיוט ושיהיה להם סוף, אמן!
    סגור
  • התקאבנות ביביסטית חרדית
    יוכבד אברהמיאן 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר וכזב אין שום אלימות פיזית אנשים יותר מנומסים ונעימים מאשר בחתונה ביביסטית יש קריאות בוטות ומכוונות האלימים תמיד הם הביביסטים המקלחים שרי ונציגי הקואליציה אז תפסיקו להמציא ולחרדים תפסיקו להתקרבן האלימות בהית שמש ידועה
    סגור
  • 2.
    פרובוגנדה מהסוג הפחות מוצלח.
    מאיר כהן 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    4 5
    הרבה מלל ללא כל תימוכין. היהירות מן המשפט "אנשים שבחרו לגור במעוז ליברלי" מעלה לי ממש קבס. היהירות
    סגור
  • 1.
    אמת לאמיתה
    שור 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    5 8
    אלימות היא שפתו של הימין,מילולית של אמסלם ובן גביר,פיזית של כל הזויי הגבעות המשיחיים וחסרי התרבות
    סגור