נבחרת אייס

השמאל הוכה קשות ובימין צריכים להפיק לקחים | פרופ' ירון זליכה

צר לי לאכזב את מחנה השמאל ואת כלי התקשורת התומכים בו. האלימות, ההסתה והפגיעה בדמוקרטיה מאפיינת אתכם לא פחות מכל מחנה אחר. נראה שממשלת נתניהו תהיה סוף סוף ממשלה יציבה שתוכל לנהל את ענייני המדינה לאורך זמן
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  69
פרופ' ירון זליכה, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד (צילום באדיבות המצלם, פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי זמיר, shutterstock)
עם סיום תהליך הבחירות אפשר לומר כי הקואליציה היוצאת הוכתה מכה פוליטית קשה. מגוון של סיבות עמדו לדעתי מאחורי המכה אך התוצאות מחייבות את שני המחנות להפיק לקחים.
הסיבה הראשונה היא הונאת הבוחרים הרבתית שביצע מחנה השמאל בבוחרי הימין. הונאה שהתבטאה בעריקתה של מפלגת ימינה, בראשות בנט ושקד, ממחנה למחנה לאחר שהתחייבה שלא לאפשר ללפיד לכהן כראש ממשלה. כלי התקשורת המרכזיים היללו ושיבחו את ההונאה הפוליטית הזו ותיארו אותה כחיבור אמיץ שילכד את החברה הישראלית תוך שהם מתעלמים מתחושותיהם של מצביעי ימין רבים שקולם נגזל מהם. כך לא מחזקים את הדמוקרטיה, כך לא מחזקים את הלכידות החברתית וכך בוודאי שלא מקרבים לבבות.    
הסיבה השנייה היא הפגיעה החמורה הנוספת שביצעה ממשלת לפיד בדמוקרטיה הישראלית בהעבירה, באישור מביש של בג"צ, הסכם מדיני שנוי במחלוקת עם לבנון. הסכם המוותר על 850 קמ"ר משטחי המים הכלכליים של ישראל וכמה קמ"ר בודדים משטחי המים הטריטוריאליים של המדינה.

זאת, על אף שנותרו ימים בודדים לפני הבחירות ועל אף שהממשלה (גם בהתעלם מההונאה של הבוחרים) איבדה מזמן את אמון הכנסת וכפי שניתן לראות כעת גם איבדה את אמון העם. בוחרי הימין למדו לקח עד כמה רחוק מוכן מחנה השמאל לזלזל בעמדותיהם ולבצע מחטף פוליטי תקדימי המוותר על שטחים ריבוניים. היש באמת מי שמתפלא שבוחרי הימין התגייסו בהמוניהם כדי להרחיק את השמאל מהשלטון?    
הסיבה השלישית היא ההסתה הבלתי פוסקת של חסידי ממשלת ההון שלטון וכלי התקשורת התומכים בה כנגד מחנה שלם בעם. מחנה המהווה רוב במדינת ישראל ורוב משמעותי בעם היהודי. לא יתכן כי פעם אחר פעם מוצג מחנה הימין כמחנה של ברברים חסרי תרבות, בריונים אלימים וחסרי כבוד לדמוקרטיה ואילו ממשלת ההון שלטון מוצגת כממשלת שינוי נאורה, מקרבת לבבות, חסידת אומות עולם שפועלת באומץ למען הדמוקרטיה הישראלית.
צר לי לאכזב את מחנה השמאל ואת כלי התקשורת התומכים בו. האלימות, ההסתה והפגיעה בדמוקרטיה מאפיינת אתכם לא פחות מכל מחנה אחר. משקל האלימים אצלכם זהה למשקלם במחנה הימין. אלימות מילולית, התנשאות, צביעות וגזענות אפיינה את חסידי הממשלה היוצאת והחיבור המושחת שלה עם ההון שלטון לא נסתר מעיני הבוחרים.   
הסיבה הרביעית היא המדיניות הכלכלית הנוראית שניהלה ממשלת ההון שלטון של לפיד, ליברמן ובנט. קוראי הטור הזה בוודאי מכירים את הביקורת החמורה שביקרתי בזמן אמת את מהלכיה השגויים של הממשלה. החל מהעלאות המיסים והמחירים שבפיקוח ממשלתי בתקופה של גל אינפלציוני, דרך המינוי השערורייתי של חסידת המונופולים לראש רשות התחרות וכלה בהטבות המס לבעלי ההון שחילקה הממשלה. מהלכים אלה תרמו תרומה גדולה לעליות המחירים במשק בכלל ולעליית מחירי הדיור בפרט. לא בכדי משתוללים פה מחירי הדיור בשנה וחצי האחרונות באופן חד בהרבה מהמתרחש בעולם.
בנימין נתניהו עומד להרכיב ממשלה לארבע השנים הקרובות. נראה כי תהא זו סוף סוף ממשלה יציבה שתוכל לנהל את ענייני המדינה לאורך זמן. חשוב מאוד כי הוא ואנשיו יפיקו לקחים מכישלונה של ממשלת השמאל. פחות סיסמאות צבועות ויותר מעשים. כיבוד של הדמוקרטיה, מערכת החוק והסטטוס קוו.
חיבוק אמיתי של כל שכבות העם במקום התנשאות, זלזול וגזענות. וכמובן מדיניות כלכלית חדשה שבמוקדה מאבק עיקש במונופולים וביבואנים הבלעדיים ורפורמה במערכת המס. המאבק ביוקר המחיה ובאינפלציה קריטי לעצירת העלייה במחירי הדיור. לא ניתן יהיה לעצור את מחירי הדיור ללא הפחתת יוקר המחיה ובלימת האינפלציה. הרפורמה במס שעיקרה ביטול הטבות המס לחברות הגדולות ולבעלי ההון חיונית כדי שניתן יהיה להפחית משמעותית את נטל המס על הציבור הרחב ועל העסקים הקטנים (מע"מ ומס הכנסה).
ללא רפורמה במס תתקשה הממשלה לייצר מנועי צמיחה וללא צמיחה יציבה וחזקה לא ניתן יהיה לעצור את מחירי הדיור. נתניהו נכשל כישלון קולוסאלי במדיניות הכלכלית שניהל מאז שנת 2009 ועד הפסדו בבחירות הקודמות. גם הוא צריך להפיק לקחים הן מכישלונו והן מכישלונה של הממשלה היוצאת.
*הכותב הוא יו"ר המפלגה הכלכלית וראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו
תגובות לכתבה(69):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 53.
    לא הבנתי למה לא התפקדת לליכוד וזהו (ל"ת)
    אתה די מתאים שם 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    פליק פלאק נוסח זליכה
    בני 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ההתהפכות שלך מדהימה ומאכזבת ביותר. אמינות היא נכס נדיר ויקר במיוחד כעת . אך בחרת להשליך אותה- עוד לא ברור עבור מה. סימנים מדאיגים הופיעו כאשר רצת פעמיים בבחירות עד הסוף ולא ויתרת גם כשהיה ברור שאפסו סיכוייך. חבל. הפסד של כולנו.
    סגור
  • 51.
    אי דיוקים
    אזרח שומר חוק 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ירון שלום רב, אתה שדואג לכלכלה ומשבח את בביבי, יודע שבארבע שנים הקרובות הבעיה היא החרדים. האינפלציה ויוקר המחיה לא מעניין את החרדים ושם אנחנו ניפול בארבע שנים. ההטחון ההבטחות לערבים היה מוריד את גל הפשע ומייצר מקומות עבודה לאוכלוסיה שעובדת. הכסף לחרדים זה מנוע נפילה ולא צמיחה. בהצלחה לך בבחירות הבאות
    סגור
  • 50.
    שכח שהקים מפלגה על כלום מלא על כלום
    הכותב הגיע משווייץ 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קח צינון לתקופה...ותפסיק לכתוב הגיגים ממגדל השן..
    סגור
  • 49.
    לא הבנתי למה צר לך ליבך א ור להתרחב נוכח
    סבא מוסא 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    העוולות. שהם ביצעו בכהונ.שלהם שנה אחת 19 אחוז התייקרות בדיור הת.ייקרות מופקרת במשקאות התייקרות חזירית בכלים.חדפעמיים הם לא ראויים להנהיג את העם מאחל להם עוד חמישים שנה בספספלי הכנסת בתקווה שאנשי הקוהליציה יתנהלו באחריות ובחכמה
    סגור
  • טען עוד
  • האמת כואבת (ל"ת)
    חיים 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 48.
    לקחים
    שמעון 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין שאת לא מפיק לקחים , וממשיך לבזבז קולות
    סגור
  • 47.
    ההונאה הכי גדולה זה אחוז החסימה הלא דמוקרטי
    עידן כהן 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא הגיוני שלמעלה מ 300 אלף איש הצביעו וקולם לא נשמע לא נספר והם לא יקבלו ייצוג בגלל אחוז חסימה לא דמוקרטי, זאת ההונאה הגדולה, בנוגע למה שבנט עשה, הוא הבטיח שלא תהיה עוד מערכת בחירות, בלי קשר אליו סמוטריץ לא הסכים להיתמך מהמשותפת מבחוץ
    סגור
  • 46.
    חבל שאתה לא בליכוד מקומך ליד נתניהו
    Didi007 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ירון. דבריך לשמאל בעיקר ולימין בכלל נכונים וממוקדים. חבל רק שהקמת מפלגה שמבזבזת בוודאות קולות ימין. היית בזמנו ליד נתניהו באוצר. מקומך איתנו בליכוד. מוזמן בעוד 4 שנים להציג את עצמך לבחירה. אולי נתניהו ימנה אותך כאיש מקצוע מומחה בתחומך לתפקיד באוצר כמינוי אישי. בהצלחה לעם ישראל שאמר דברו.
    סגור
  • 45.
    ואני עוד הצבעתי בשבילך, תוך התעלמות מהיותך נץ ימני.
    מירב 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חוזרת בי. לא תקבל עוד את קולי. אני שמאל - גם כלכלי וגם מדיני.
    סגור
  • 44.
    בזבזן קולות
    אזרחית 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע הזמן שהקשקשן יבין שאין לו סיכוי לקבל מנדט סתם מבזבז קולות כל פעם מחדש. נמאס לראות אותו כל מערכת בחירות רץ למרות שהוא יודע שאין לו סיכוי. עדיף לו להצטרף למחנה האסופים של הימין ואולי שם יהיה לא סיכוי להכנס לכנסת.
    סגור
  • 43.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    שי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 42.
    הכותב הוא קשקשן ממורמר
    נמר 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הונאת בוחרים? אם הונו - אלה הם מצביעי ימינה. חלק גדול מהם תמך באמירת בנט שסבב נוסף הוא הרסני, ושמקור הרוע הוא נתניהו המושחת: זליכה היה בהםגנות נגדו ונשא דברים. כל היתר - מצביעי ליכוד ואחרות - לא יכולים לטעון להונאה. זליכה מתעלם מתקציב, שהועבר אחרי כמעט 3 שנים, בגלל הנאשם ומשפטיו, עם רפורמות נכונות רבות. בקיצור - זליכה הוא זיקית המדבר בשכנוע עמוק... כל פעם לטובת הצד ש... כדאי לזליכה.
    סגור
  • 41.
    פרטים לא נכונים
    אכפת לי מאוד 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה הבדל של 4000 קולות איזו מפלה? מתי יפסיקו עם חצאי אמת ופרטים שגויים לבלל מי שלא מבין. ובעיקר למה? מי מרוויח מהפילוג הנורא? אנשים אחים אנחנו, הדעות שונות זה הכח, איך הפכנו ליריבים ושונאים רק על דעות?
    סגור
  • 40.
    השמאל הוכה
    6699 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 4
    שחיתות היא המילה הנכונה שקשורה לשמאל. זה המאפין והתומכים הם אנשים חלשי אופי דלא מבינים את זה. אין עמוד שדרה לשמאל, הוא רק מנסה למרוח כל הזמן את הצד שכנגד כדי להסתיר את מבושיו. הגובים שהוא מחלק הן ביסוד כוחו, לא שום דבר אחר.
    סגור
  • 39.
    העיף את הגנב אולמרט
    גדי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק על זה מגיע לזליכה כבוד.חבל שלא ניבחר לשר אוצר,כל החברות הגדולות שעושקות אותנו מטרפדות את זה.בושה
    סגור
  • 38.
    זליכה טועה ומטעה בציניות
    דני54 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    5 3
    נתחיל בהגדרה "ממשלת שמאל" לממשלה של בנט לפיד סער ליברמן גנץ. הוא אדם חכם ויודע שזה לא נכון אבל נוח לו להשמיץ כך. את כל הביקורת שלו, גם אם היא ענינית, אפשר לכתוב בלי שמאל וימין. כנל הכינוי " ממשלת הון שלטון". לרגע חשבתי שהוא מדבר על ממשלת נתניהו ואז התברר שבשבילו ממשלת בנט לפיד היא ממשלת הון שלטון. איזו בדיחה. חשבתי שהוא אדם רציני עד שנכנס לפוליטיקה והוכיח שהוא נחות שבנחותים. שיחזור לאסוף משכורות שמנות באונו וייצא לנו מהחיים.
    סגור
  • 37.
    לפחות תעשה גילוי נאות
    חיחי 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זביבי הציע לך תפקיד. מי כמוך יודע שאתה משקר במצח נחושה, הרי מחירי הדיור המטורפים זה בגלל שביבי החליט להטיל מס על רווחי הון. משקיעים בחרו להשקיע בנדלן שם המס עומד על 10% בעוד שמס רווחי הון הוא 25%. ההסכם עם לבנון הוא מצויין לישראל וייסע לה צבאית וכלכלית. המים הכלכליים הם בכלל מחוץ לשטח ישראל. מי שהיה
    סגור
  • 36.
    לפעמים זליכה יש בך דברי טעם
    נכרים דברי אמת 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא תמיד אני מסכים איתך, אבל עכשיו אני מסכים עם כל מילה הזלזול הן של התקשורת והן של הפוליטיקאים מהשמאל בכל מי שלא חושב כמותם, השנאה והפילוג שלהם לא הפסיקה לרגע ועוד להאשים אחרים בשנאה, על ראש הגנב בוער הכובע. זה גם למצביעי הימין לצעוק עד כאןןןן
    סגור
  • 35.
    מחנה שמאל ומחנה ימין? יש כאן מחנה חילוני ומחנה דתי
    בנימין 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    11 3
    מחנה שמאל? מר זליכה יודע שהוויתור על הגבול היה כנראה מושחת ולא קשור לאידיאולוגיה (ע"ע הלל קוברינסקי). לפיד וגנץ לא מייצגים שום אליטה ושום אידיאולוגיה שמאלנית, אלא אם אליטה ושמאל נחשב לכל מה שאינו דתי-מסורתי, כלומר כל הציבור החילוני ששבוי לאותם פוליטיקאים חסרי-אידיאולוגיה ע"י ההון-שלטון-עיתון. אבל זליכה יודע את זה, כמו שהוא יודע שהציבור המסורתי-דתי שבוי באותה דרך בידי קפיטליסטים המושחתים באותה צורה פחות או יותר. יציאה נגד ממשלת השינוי היא מוצדקת מהרבה שיקולים עניינים, אבל בין השורות זליכה עשה ניסיון להנדס את התודעה של הציבור שיש כאן חלוקה בין ימין לשמאל, בפרט הוא רומז שהציבור החילוני הוא שמאלני, קומוניסטי, מיושן, אשכנזי, ואליטה תקשורתית, בעוד שהימנים הם ליברלים, קפיטליסטים, לאומניים, טובי לב, מסכנים וחסרי זכויות. נתניהו עושה את זה כדי לקדם את עצמו בפוליטיקה, אבל למה זליכה צריך לעשות את זה? כי ככה נהוג בארצות ערב, לצאת נגד האליטה שהקימה את המדינה כדי לשנות את האופי הדתי-חילוני שלה. מדינת ההלכה הזאת מתקרבת בצעדי ענק וגם דירה בחינם לא תשאיר אותי בישראל. בבחירות הבאות כבר לא אצביע לזליכה.
    סגור
  • מחנות ימין פלסטין
    אירנה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש מחנה ציוני ומחנה פלסטיני
    סגור
  • 34.
    אבל מדובר בישראלים. לכן הדברים יפלו על אוזנים ערלות. (ל"ת)
    דברי טעם 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 33.
    הופ קפץ לו האימפוטנט הפופוליסט זלי -קח (ל"ת)
    Rzdl 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 32.
    מי שישמע, זליכה נשיא הפד, חחח (ל"ת)
    מרקו 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 31.
    ההבדל בינך לבין ביבי זה רק בגודל
    אור 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הוא נוכל ענק ואתה נוכל קטן
    סגור
  • 30.
    השמאל
    יוסי יונה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מעניין למה סגר עיסקה בלבנון על הגז,לא יכל לחקות לתוצאות הבחירות
    סגור
  • לא, לא יכול לחכות
    נמר 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי נשיא לבנון עמד לסיים תפקידו (סיים בינתיים) ועד שיבחר שם נציג - היה סיכון שאסדת כריש תנוטרל (החברה המפעילה סרבה להפעיל ללא הסדר עם השכנה). ה''ויתור'' לא משמעותי, אבל אנשים ש''כסף, כבוד כח'' מניעים אותם - לא יבינו.
    סגור
  • 29.
    מר זליכה נשארת בפוליטיקה לגנוב קולות מהשמאל
    ישראלי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    11 1
    אתה עשית מעשה נוכלות ,לעזור למי שעומד למשפט להבחר שוב .שב בשקט נוכלציק .את הנזקים לקשישים עשית עם סגול השיער .לא מאמין לך .גם אתה לא מאמין לעצמך .עזוב את כולנו .
    סגור
  • 28.
    נמאס ממך מר זליכה
    נעמה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שחרר אותנו מנבואות הזעם שלך
    סגור
  • 27.
    פרופ' ירון זליכה הנכבד
    אזרח מציאותי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    נכון שאתה צודק במה שרשמת בכתבה וכמובן שהמלחמה שלך בהון-שלטון ששולט בארץ ובכנסת היא צודקת ומבורכת ,אבל בגלל שאתה צודק גם ברוב הדברים שאמרת בעשור האחרון (אני עוקב קבוע) אתה חייב להבין שנגד כוחות כאלו אי אפשר לעמוד לבד מולם ,למרות שברור שאינך יכול להצטרף לאחת מהמפלגות הקיימות בכנסת שכולם מושחתים ומכורים להון-שלטון ממזמן , בבחירות הקודמות הצבעתי לך וקיוויתי שתיכנס לכנסת ולא צלחת , בבחירות האלו העלתי הצעה בכמה דיונים בדפי הפייסבוק שלך וקיוויתי שתשכיל להצטרף למפלגת אומץ שמתמקדת בזכויות וחופש האזרח ונלחמת בדיקטטורה המזוייפת במדינה ,הם חדשים ולא ממסדיים ואתה לא יכול לפסול אותם בגלל שהם מושחתים אבל התאחדות איתם היתה מעלה את שני המפלגות מעל אחוז החסימה ואז הייתם יכולים לפעול מתוך הכנסת גם למען זכויות האזרח מבחינת חופש,רפואה,פרטיות האזרח ואי כפייה רפואית וגם מבחינה כלכלית להורדת יוקר המחיה וטיפול בשחיתות שלטונית וביזבוז כספי הציבור על ידם והתיעלות כל המערכת הממשלתית .. שני המפלגות מתאימות ולא נוגדות אחת את המצע של השני אלא להפך,משלימות אחת את השנייה לטובת האזרח. מקווה שתפנים למען הבחירות הבאות..
    סגור
  • 26.
    פרופ' ירון זליכה הנכבד
    אזרח מציאותי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נכון שאתה צודק במה שרשמת בכתבה וכמובן שהמלחמה שלך בהון-שלטון ששולט בארץ ובכנסת היא צודקת ומבורכת ,אבל בגלל שאתה צודק גם ברוב הדברים שאמרת בעשור האחרון (אני עוקב קבוע) אתה חייב להבין שנגד כוחות כאלו אי אפשר לעמוד לבד מולם ,למרות שברור שאינך יכול להצטרף לאחת מהמפלגות הקיימות בכנסת שכולם מושחתים ומכורים להון-שלטון ממזמן , בבחירות הקודמות הצבעתי לך וקיוויתי שתיכנס לכנסת ולא צלחת , בבחירות האלו העלתי הצעה בכמה דיונים בדפי הפייסבוק שלך וקיוויתי שתשכיל להצטרף למפלגת אומץ שמתמקדת בזכויות וחופש האזרח ונלחמת בדיקטטורה המזוייפת במדינה ,הם חדשים ולא ממסדיים ואתה לא יכול לפסול אותם בגלל שהם מושחתים אבל התאחדות איתם היתה מעלה את שני המפלגות מעל אחוז החסימה ואז הייתם יכולים לפעול מתוך הכנסת גם למען זכויות האזרח מבחינת חופש,רפואה,פרטיות האזרח ואי כפייה רפואית וגם מבחינה כלכלית להורדת יוקר המחיה וטיפול בשחיתות שלטונית וביזבוז כספי הציבור על ידם והתיעלות כל המערכת הממשלתית .. שני המפלגות מתאימות ולא נוגדות אחת את המצע של השני אלא להפך,משלימות אחת את השנייה לטובת האזרח. מקווה שתפנים למען הבחירות הבאות..
    סגור
  • המשך תגובה..
    אזרח מציאותי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    (כהמשך לתגובתי ) דיברת בכתבה לגבי חוסר אמון של הציבור באנשי הפוליטיקה, בבחירות האלו חלק מה30 אחוז שלא הצביעו לאף אחד (גם אני ביניהם) ולא השתתפו ב''משחק המכור מראש''זה מהסיבה שאיבדו אמון לגמרי במערכת הפוליטית ובמשרדי הממשלה במיוחד לאור השנתיים וחצי האחרונות בגלל הונאת ''מגפת הקורונה'' וכפיית ההזרקות בעזרת חוק ההסמכה ומצב החירום שעדיין בתוקף משום מה ,העלאת יוקר המחיה לרמות מטורפות תוך כדי בזבוז מיליארדים מכספי הציבור ועל חשבונו , המפלגה הכלכלית,מפלגת אומץ ואנשים כמו עו'ד ירון פסטרנק הייתם התקווה היחידה שיש להגיע לשינוי כלשהו בכנסת שתואיל באמת במציאות הפיסית והכלכלית לאזרח רגיל וממוצע בארץ ,גם המצע/רעיון של עו'ד פסטרנק להקים רשות רביעית אזרחית שתפקח על פעולות הממשלה מתאימה לתיקון המצב והחזרת הדמוקרטיה והאמת לכנסת ולממשלה המושחתת כיום, זה יקרה רק אם תתאחדו באמת כי לצערנו 80 אחוז מהאזרחים כיום מהונדסים תודעתית לחיות כעבדים למערכת שלטונית דיקטוטורית בהסוואה של דמוקרטיה כשהשליטה מתבססת על פחד ופילוג בעם ,פחד רפואי,פחד בטחוני,פחד כלכלי ,פילוג בין ימין לשמאל,בין יהודים לערבים,בין אחד לשני..
    סגור
  • 25.
    קשקשן חסר בושה
    מגיבי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    10 1
    מדהים שלמי שזרק לזבל קולות של בוחרים ביודעין יש אומץ לדבר על מפלגות אחרות. חוצפן.
    סגור
  • 24.
    פרופ למה ? (ל"ת)
    מסעוד 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • פניה שלך לפרופסור בשאלה למה
    א.א.חיפה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז כל מי שואל יקבל תשובה כי ככה!!!. אני מנסה באותו אופן להשמע כמו השמאל כי הם החליטו קבעו, ואם נשאלו למה לא השיבו כי ככה בא להם וזו כי ככה. למה כעוסת כי השמאל עשו דברים ששום ממשלה לא היו עושים על דבר שנעשה היו מתייעצים עם היועצת והיא היתה אומרת מה אסור ומה מותר. אבל היועצת שנבחר. על ידי סער. והוא בחר אותה אישית כשר המשפטים למרות שכולם אמרו שנעשה מה שאסור נעשה וכל שיעשה אפילו מעשה לא חוקי. כפי שלפיד עשה בממשלה חדשה מה שאסור לומר דברים ובצעו. ממשלת לפיד הכל היה לא תקין הכל בלי אישורים כי בעבר אם ביבי רצה לבצע משהו וגם היה חברי כנסת רצו לבצע משהו קיבלו הוראה שלא לעשות כי זה לא חוקי. מה שאמרו לביבי לא. אושר למממשלה של לפיד. מה שהימין טוען שהפעם הבאה. יקחו יועצים שיותר קרובים לדיעותיהם. לא כמו בעבר הם שפגעו והקשו בתפקוד של ביבי.
    סגור
  • 23.
    ומה איתך
    הוורדי יצחק 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    פעמיים ניסית להבחר וסיימת עם שברי אחוז, צריך כנראה להיות פרופסור ואגו מעיק כדי להאמין שאפשר לגייס 4 מנדטים, מה שנותר לך רק להטיף למי שגרף 24 מנדטים והגדיל את מפלגתו ב 40% . פטי כבר אמרנו , מטיף בשער ללא כיסוי כבר אמרנו , חוסר מודעות עצמית נאמר עכשיו.
    סגור
  • צודק לגמרי. הפוסל, במומו פוסל (ל"ת)
    מאיר 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 22.
    ואתה מה?
    פרופ' לחיים 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הראשון שצריך להסיק מסקנות זה אתה.מתמיד היית חנטריש והטענות דלך לכל העולם מראות שאתה עדיין חושב שאתה בסדר. בעובדה אף אחד לא בחר בך וזה אומר משהו. אז תסתום את הפה ותלך לישון. דוב הוכח שאתה מתנשא שחצן ולא מבין כלום.
    סגור
  • 21.
    לפי תוצאות הבחירות לא הרבה חושבים כמוך. (ל"ת)
    יש להזין שם 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 20.
    בן דת משה וישראל
    ערבי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמוהוא כערבי בן דת ישמעל מעניין מי מתנשא על מי ולמה?
    סגור
  • 19.
    זליכה אתה גדול וחכם , חבל שלא הצטרפת לליכוד .
    רחל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 5
    כל מילה שלך בסלע !!!!!
    סגור
  • זליכה אפילו אינו חצצית. פשוט שרלטן (ל"ת)
    מאיר 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    כתבה לא צפויה (ל"ת)
    אילנית 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 17.
    לא מבין את נתניהו, למה הוא לא מזמין אותך להיות שר אוצר
    מקצועי,בלי להיות ח"כ 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אולי בזה נתניהו יוכל לכפר על 15נשנה של הון שלטון (שלו ושל בנט לפיד אחריו)
    סגור
  • זליכה לאוצר? אתה רציני? שרלטן מאין כמוהו, בתקופתו באוצר (ל"ת)
    מאיר 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 16.
    זליכה לאוצר
    אורשמח 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא יעזור לך פרופסור חמוד וצודק,ביבי לא יעשה ממך שר אוצר אז כדאי שאולי תתמקד בבן קביר סמוטריץ חרדים פרודוקטיביים.בהצלחה
    סגור
  • 15.
    כבר שנים אתה מנסה להיבחר לכנסת ולא מצליח
    תותי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זה לא סתם יש לזה סיבה.מציעה לחשוב למה אתה לא נבחר שוב ושוב במקום להטיף לאחרים.
    סגור
  • 14.
    איך להפוך כלכלן גדול לפוליקאי קטן?
    קצת שפיות 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מאת: הפרופסור זליכה
    סגור
  • הוא גם לא כלכלן גדול. ממש לא !
    כלכלן 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סתם שרלטן רודף פרסום
    סגור
  • 13.
    למה לא פרשת?!
    Hg 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תואר ממיכללה למינהל?? חחחחחחח
    סגור
  • סליכה
    פאלה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אתה כל כך מוכשר שלא הצלחת להקים מפלגה וזה אומר דרשייני לא ליקקנו דבש בזמנן ממשלת נתניהו ולכן הביקורת על ממשלה שהיתה תקופה קצרה לא יכולה להיות אטרקטיבית
    סגור
  • 12.
    המושחתים חזרו
    ראובן שלמה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    9 5
    ראינו מה אתה שווה פתאום אתה מלקק לנתניהו בוחרי הימין לא גירשו שום שמאל למרכז שמאל יש את אותו מספר מצביעים כמו למשיחיים והמושחתים שחברו יחד להחזיר לשלטון את האדם המפלג והמסית שבמשך עשור עשה פה נזקים אדירים השלטון עבר לנתניהו בגלל פשלות איומות של מנהיגי הגוש השני מבחינת האזרחים זה תיקו מוחלט
    סגור
  • 11.
    תגובה מוזרה של זליכה
    שמואל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    10 2
    נקרא ונישמע כמו ליקוק אחד ארוך לנאשם שנבחר, כנראה , בתקווה לקבל הצעה קוסמת......
    סגור
  • 10.
    תגובה מוזרה של זליכה
    שמואל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    8 3
    נקרא ונישמע כמו ליקוק אחד ארוך לנאשם שנבחר, כנראה , בתקווה לקבל הצעה קוסמת......
    סגור
  • 9.
    השגות של תומכת.הצבעתי לך פעמיים
    אורית 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    היי.מכיר את האימרה של איינשטיין שאם אתה עושה משהו שוב ושוב ומקבל את אותן תוצאות,אל תחשוב שבפעם הבאה תקבל תוצאה אחרת.לאור כישלון המפלגה שוב,אולי הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה על קונסטלציה אחרת של הצטרפות לפוליטיקה וקבלת עמדת השפעה.יש לי רעיון.גברת תמרורים ותמרורות תעוף בקרוב למחוזות ההזייה.אולי כדאי להתמודד במסגרת במפלגה. היא אומנם זנחה את הדאגה לאזרח הקטן.אתה יכול לבוא ולנער את קורי העכביש של העאלק סוציאל דמוקרטיה.רבים מרעיונותיך נוגעים בה.מדינית הסיפור של ימין ושמאל הוא ממילא חארטה בריבוע.גם העבודה לדורותיה לא נתנה שטחים לערבים.ולמעשה מי שנסוג וויתר על שטחים היה הליכוד.לדעתי כדאי ללכת על זה.אני אתמוך בך באשר תלך,כמו רות המואביה בנעמי
    סגור
  • עניינית
    יצחק 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודקת בכל מלה. להצטרף למפלגה איכותית. ולעבוד. אני חושב שהאיש איכותי, אמיץ וראוי לתמיכה.
    סגור
  • 8.
    השגות של תומכת.הצבעתי לך פעמיים
    אורית 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היי.מכיר את האימרה של איינשטיין שאם אתה עושה משהו שוב ושוב ומקבל את אותן תוצאות,אל תחשוב שבפעם הבאה תקבל תוצאה אחרת.לאור כישלון המפלגה שוב,אולי הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה על קונסטלציה אחרת של הצטרפות לפוליטיקה וקבלת עמדת השפעה.יש לי רעיון.גברת תמרורים ותמרורות תעוף בקרוב למחוזות ההזייה.אולי כדאי להתמודד במסגרת במפלגה. היא אומנם זנחה את הדאגה לאזרח הקטן.אתה יכול לבוא ולנער את קורי העכביש של העאלק סוציאל דמוקרטיה.רבים מרעיונותיך נוגעים בה.מדינית הסיפור של ימין ושמאל הוא ממילא חארטה בריבוע.גם העבודה לדורותיה לא נתנה שטחים לערבים.ולמעשה מי שנסוג וויתר על שטחים היה הליכוד.לדעתי כדאי ללכת על זה.אני אתמוך בך באשר תלך,כמו רות המואביה בנעמי
    סגור
  • 7.
    יוקר המחיה כאן קיים שנים רבות
    שיר 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    האחריות על ממשלת הליכוד, שניהלה מדיניות כלכלית מופקרת.
    סגור
  • 6.
    ירון אין מצב שאתה משתלב באוצרל4 שנים הבאות?
    מישהו 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 5
    לא מעט אנשים ירצו לראות אותך שוב בפעולה מול הטייקונים המונופולים הקרטלים וחברות הענק שמפחדים למסות אותם. חבל .....
    סגור
  • ולעזוב את סיר הבשר של מכללת אונו?
    דני54 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את.ה יודע.ת כמה הוא מרוויח שם???
    סגור
  • שרלטן
    ערן 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רק זה חסר לנו
    סגור
  • 5.
    לא מבין מהחיים שלו (ל"ת)
    הכותב 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • זליכה היחיד האמיץ שמבין מה הוא כותב ומה הוא עושה (ל"ת)
    שמאל זו כת ומחלה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 4.
    ישרתו את האינטרסים של עצמם
    דניאל 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תקום פה ממשלה שהחרדים והחרדלים יחזיקו אותה בביצים!
    סגור
  • 3.
    חבל שלא נכנסת לכנסת. אצביע לך שוב גם בפעם הבאה (ל"ת)
    משה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 2.
    לא רציתם לזרוק את הקול שלכם, אז יוקר מחיה נעים לכם
    יורם 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הפסדתם שר אוצר שהיה עושה מהפכה בכלכלה ומבטיח עתיד ואופק לילדים שלנו
    סגור
  • 1.
    תתבייש חוצפן,אתה וביבי פגעתם קשות בקיצבת הזיקנה (ל"ת)
    גמלאי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    15 5
    סגור
  • מדוע להכפיש ולשקר?
    ירון זליכה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    8 4
    שוב שקרים? זו בדיוק האלימות המילולית עליה דיברתי. מדוע אינך מסוגל להגיב לגופו של עניין בלי להשמיץ ולהדביק לי שקרים והכפשות? אם לא נלמד לכבד זה את זה גם כשהדעות חלוקות אזי כולנו לא נגיע רחוק
    סגור
  • זאת היא פוליטיקה ירון ...
    יוסי 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלאה שקרים ככה קונים אנשים אם אתה לא משקר לא תשרוד
    סגור