חדשות

שר החינוך אסר ממנכ"ל בצלם לדבר עם תלמידים, בריאלי ציפצפו והמנהל זומן לשימוע

אחרי ההוראה של גלנט כי אנשי ארגונים ש'מכפישים את צה"ל' לדבריו, לא יורשו לשוחח עם תלמידים, התקיים הכנס בזום בהשתתפות חגי אלעד, שתקף: "מוזר לי שיש עיסוק מאוד אינטנסיבי בחופש הביטוי שלכם ושלי", ארגוני הימין בצלמו ואם תרצו יצאו מהכלים
כפיר אדר |  10
חגי אלעד (צילום צילום מסך טוויטר חגי אלעד)
על אף ההוראה של שר החינוך יואב גלנט לאסור כניסת אנשים מארגונים המכפישים ומבזים את צה"ל למוסדות חינוך, כנס הזום של 'בצלם' עם תלמידי בית הספר הריאלי בחיפה התקיים על אף האיסור. בעקבות זאת, המנהל זומן לשימוע.
חגי אלעד, מנכ"ל בצלם, בפתח הרצאתו: "מביע את ההערכה שלי על זה שהמפגש הזה מתקיים הבוקר ואת חוסר ההערכה שלי לניסיונות של שר החינוך למנוע את הקיום שלו. שמח לפגוש אתכם, לא בטוח שאני שמח על הסערה הציבורית. זה מאוד מוזר לי שיש עיסוק מאוד אינטנסיבי בחופש הביטוי שלכם ושלי".
 
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדובר במנהל שכבר נתפס משקר. סותם פיות ומפר חוקים
איזה דוגמה אישית מהווה מנהל שקורא בפומבי לצפצף על החוק ועל הנחיות מפקחי משרד החינוך? אנחנו נדאג שהאיש לא יישב במקום של מנהל בית ספר. מנהל בית ספר הוא דמות חינוכית לא דמות עבריינית".
בתנועת 'אם תרצו' זעמו גם כן: "טוב עשה שר החינוך שהנחה את בית הספר לא לתת במה לארגון המתפרנס מהפצת שקרים ועידוד לחץ בינלאומי על ישראל, וטוב עשו תלמידי הריאלי הרבים שפנו אלינו במטרה למנוע את קיום השערוריה הזו ללא קול מחאה. מכאן אנו קוראים לשר החינוך להרחיב את חוק "שוברים שתיקה. כך שארגוני תעמולה הפועלים נגד ישראל לא יוכלו להיכנס לבתי הספר – כי קיים הבדל גדול בין ביקורת להפצת שקרים. שקר אינו ערך! צריך לזכור קצת ממעשיהם של בצלם בשנים האחרונות כדי להבין את סולם ה"ערכים" של הארגון הבזוי".
 
עוד נכתב: "בשנת 2019 במאמרה של ליאורה הניג-כהן פורסם כי בצלם לוקחת חלק בקבוצת עבודה שמטרתה "לתעד הפרות שצה"ל ומנגנוני הביטחון הישראלים מבצעים כביכול נגד ילדים פלסטינים", זאת כשאחת המטרת של התיעוד היא להכניס את צה"ל לרשימה השחורה של האו"ם שכוללת ארגוני טרור כמו דאע"ש ואל-קעידה. מ-2012 קיבלו בצלם ממדינות אירופה וישויות פוליטיות נוספות מעל ל 14,000,000 אירו למימון פעילותם. הפקת רווחים מהפצת שקרים נגד עם ישראל הוא אמנם אחד המקצועות העתיקים בעולם, אך ממש לא צריך לאמץ אותו או להציגו כמודל ערכי".
כאמור, בעקבות הרצאת מנכ"ל בצלם מנהל בית הספר המקצועי זומן לשימוע ושי גליק מנכ"ל בצלמו ברך על זימונו לשימוע של מנהל הבית ספר המקצועי ומסר: "מנהל בית ספר שלא מציית לחוק איננו מנהל בית ספר הראוי לחינוך ילדי ישראל, אנחנו נפעל שמשרד החינוך יאכוף את חוק שוברים שתיקה וימנע כניסת ארגוני שמאל קיצוני לבתי ספר. ארגונים שמסיתים ופוגעים במדינה ובחיילי צה"ל".
חה"כ ניסים ואטורי (הליכוד) בפניה לשר החינוך: "פטר לאלתר את מנהל בית הספר הריאלי בחיפה. מנהל בית הספר הריאלי בחיפה החליט לקיים את הרצאה של חגי אלעד, מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני בצלם, חרף דרישתו של שר החינוך. במערכת חינוך של מדינה המוקירה את מגיניה אין מקום למחנכים אשר מאפשרים במה למכפישי ישראל אשר מעודדים בחוצפתם סרבנות. אמשיך לפעול להוצאת ארגונים כמו בצלם מבתי הספר ומוסדות החינוך".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    חלק מעקרונות ה"אזרחות": הוראה וחוק ימניים-לא מחייבים (ל"ת)
    גדעון ארליך 01/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    לפטר את המנהל מיד!!!
    הד 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    גם בלי צו של משרד החינוך,אסור לתת במה לאנשים שהם נגד אחים שלהם!!! הסרטן צומח מבפנים,זה ארגון בצלם.
    סגור
  • 4.
    גלנט בושה למדינה
    אבבא 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בצלמו ואם תרצו =פאשיזם צרוף
    סגור
  • הבושה היחידה היא סמאל בוגדן ממומן וארור (ל"ת)
    כל הכבוד לאם תרצו 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד חגי אלעד
    אור 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    8 4
    המתקפה עליך כמו המתקפה של הגזענים הלבנים בדרום אפריקה כנגד המתנגדים לאפרטהייד.
    סגור
  • אתה טיפש חסר מח,שזורק מילים באוויר בלי להבין כלום
    חגי אלעד זבל מצחין 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לך מושג מה זה אפטהייד בכלל???
    סגור
  • 2.
    שקרים?
    ח״ן 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אם הפצת שקרים היא המבחן למה מותר לתלמידים לשמוע - אז ביבי לא יוכל לבוא לשום בית ספר! מה רציתם - לנעול לתלמידים את המוח עם תמונת ביבי בפנים ולא לתת לשום דעה אחרת להיכנס? הם הבוחרים לעתיד - הם צריכים לדעת!
    סגור
  • 1.
    אפילו ביבי מצפצף על גלנט. לא מקבל את "ההמלצות" שלו.
    פרנק 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אז למה שמנהלי בתי הספר ינהגו אחרת? לא סופרים אותו. אגב... אל דאגה. אף מנהל לא יפוטר. ארגוני המורים לא יאפשרו זאת ומר גמישות שוב יתקפל. לא לומד לקח. כל פעם הולך עם הראש בקיר.
    סגור
  • רק ביבי התרופה שלכם
    ביבי 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 4
    רק ביבי התרופה שלכם
    סגור
  • כאילו שהתרופה היא רק לא ביבי... (ל"ת)
    מה הקשר? 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור