בריאות

בשל המחסור ברופאים: בית ספר לרפואה חדש יקום בישראל

המאבק סביב הקמת בית הספר לרפואה: המחסור המשמעותי ברופאים צפוי להחמיר בעתיד הקרוב. לכן ככל הנראה, ייפתח בית ספר חדש לרפואה באוניברסיטת רייכמן, המוסד הפרטי היחיד להשכלה גבוהה בישראל המוגדר כאוניברסיטה

מערכת ice | 
רופא (צילום shutterstock)
המאבק סביב הקמת בית הספר לרפואה מתחיל בצורך הבסיסי הבהול ברופאים חדשים. זאת בשל המחסור בכח אדם הצפוי להחמיר בשנים הקרובות. סיבות המחסור העיקריות הן: הזדקנות כוח האדם במערכת, גל פרישה בשל שכר, מחסור בהכשרת רופאים חדשים, הזדקנות האוכלוסייה ובעיקר - חוסר תכנון מערכתי.
נכון להיום, בישראל יש כ־30 אלף רופאים. 3.29 רופאים לאלף נפש, בהשוואה ל־3.49 בממוצע בהשוואה למדינות המפותחות. באוניברסיטת רייכמן נערכו להשקת בית הספר לרפואה בסתיו 2024, אך ככל שהמלחמה מתקדמת, פתיחת בית הספר נדחית וכעת גורל המיזם אינו ברור.  הדקאן המיועד של בית הספר ברייכמן, פרופ' ארנון אפק, יצא בסערה מדיון במל"ג כי עודכן כי טרם ידוע מתי בית הספר ייפתח.
לגלובס הוא אמר: "מעולם לא ביזו אותי בצורה כזאת. נפנפו אותי, לא עזר כל מה שאמרנו, הם לא הקשיבו בכלל והגיבו בזלזול. נכחו שם נציגי כל האוניברסיטאות ואגודת הסטודנטים.
רק נציגי הסטודנטים הצביעו בעדנו. אם לא נגמור את האירוע הזה בתוך חודש־חודשיים, לא נוכל לפתוח מחזור ואז יעמוד מרכז סימולציה ריק, כיתות ריקות, סגל שלא עושה כלום, ו־80 תלמידים יטוסו ללמוד בחו"ל סתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה