בריאות

הסוף לקוצר ראייה? זהו הפיתוח החדש שעשוי לעזור לכם

אחת הבעיות הנרחבות ביותר בעולם המודרני היא קוצר ראייה. שמיר אופטיקה פיתחו עדשות ייחודיות המיועדות בעיקר עבור ילדים, אשר הוכחו קלינית כיעילות בטיפול בקוצר ראייה ובמניעת הדרדרות. "אנחנו מתמקדים בשמירה על ראייתם ורווחתם של ילדים", אמר מנכ"ל החברה
מערכת ice | 
משקפיים (צילום freepik)
בעולם המודרני עתיר המסכים, אחת הבעיות הגדולות ביותר איתן מתמודדים אנשים רבים היא קוצר ראייה. על פי הערכות העדכניות קוצר ראייה משפיע על 1 מתוך 3 אנשים ברחבי העולם, והמספרים צפויים לעלות ליותר מ-50% עד 2050. קבוצת הגיל העיקרית המושפעת מכך היא בני נוער וילדים, אשר מבלים זמן רב מול המסכים. אבחון מוקדם וניהול של קוצר-הראייה הם קריטיים לשימור הראייה ולהפחתת הסבירות לקוצר ראייה גבוה. שמיר אופטיקה ניסתה למצוא פתרון לבעיה, ולכן השיקה פתרון לטיפול בקוצר ראייה אצל ילדים באמצעות עדשות מיוחדות.  
"בעת עיצוב עדשות משקפיים לילדים ומתבגרים קצרי-ראייה, יש צורך להתייחס לאתגרים הרגשיים העומדים בפניהם ולהבין את ההשפעה על הדימוי העצמי וההערכה העצמית שלהם". מסבירה הפסיכולוגית הקלינית האמריקאית ד"ר מוניקה שהבזניה אלוורז המתמחה בפסיכולוגיה של המשפחה והילד ובפסיכולוגיה של ילדים. "ילדים המרכיבים משקפיים עם עדשות  SV(חד מוקדיות) רגילות לתיקון קוצר-הראייה עלולים לחוות ביטחון עצמי נמוך יותר, אשר עלול להשפיע על השתתפותם בפעילות חברתית או בפעילות ספורט".  
לשם כך, פיתחו בשמיר טכנולוגית עדשות ייחודית בשם ™Shamir Optimee אשר מאפשרת ניהול ואופטימיזציה של אזורי הטשטוש בעדשה תוך שמירה על אזור נטול עיוותים, המבטיח מיקוד מהיר של המבט על אובייקטים קרובים ורחוקים כך שילדים המרכיבים את העדשות יוכלו למקד את הראייה באובייקטים קרובים או רחוקים מבלי לכופף את צווארם יתר על המידה. התכנון הייחודי של Shamir Optimee תורם למראה אסתטי, הכולל שוליים דקים משמעותית בהשוואה לעדשות SV רגילות, ומעניק מראה פנים טבעי יותר כשמסתכלים על הילד.  
בימים אלה מתנהל בישראל מחקר קליני בהובלתו של פרופ' יאיר מורד, המשווה את התקדמות קוצר-הראייה והתארכות גלגל העין בין ילדים המרכיבים עדשות ™Shamir Optimee וילדים המרכיבים עדשות SV רגילות. למחקר גויסו  126 ילדים בגילאי 6-13.   בתום השנה הראשונה ניכרים הבדלים מהותיים בין שתי הקבוצות. נמצא כי התארכות גלגל העין בקרב ילדים עד גיל 10 הואטה ב-43% בממוצע בקרב המשתתפים בניסוי שהרכיבו משקפיים עם עדשות ™Shamir Optimee. התארכות גלגל העין היא המדידה האובייקטיבית ביותר של התקדמות קוצר-ראייה.  בנוסף התגלה כי 1 מתוך 3 ילדים צעירים שהרכיבו משקפיים עם עדשות ™Shamir Optimee חווה התארכות טבעית של גלגל העין, בדומה לילדים צעירים שאינם סובלים מקוצר-ראייה.
 
הקבוצה העיקרית שסובלת מקוצר ראייה - ילדים (צילום: שמיר אופטיקה)
מר יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה: "הגישה ההוליסטית מאחורי Shamir Optimee™ משקפת את הראייה הרחבה שלנו שמטרתה לשפר את איכות החיים של לקוחותינו, ילדים ומבוגרים. מעבר להתחשבות בצרכי תיקון הראייה, אנו מסתכלים דרך עיניהם של הצרכנים על האופן שבו הם חווים את הפעילות היום-יומית שלהם. אנחנו מתמקדים בשמירה על ראייתם ורווחתם של ילדים, תומכים בבטיחותם, בתחושת הנוחות שלהם, ובביטחונם העצמי - עכשיו ובעתיד".  
עדשות ™Shamir Optimee לניהול קוצר-הראייה מיועדות לילדים על פי המלצת רופא עיניים או אופטומטריסט. העדשות זמינות במגוון רחב של אינדקסים בין 1.50 ל -1.74, טווח Rx +0.5[D] עד -10[D]. בסדרה זו ניתן להזמין עדשות שקופות או מתכהות (בגווני חום או אפור).
שמיר תעשיות אופטיקה בע"מ הוקמה בשנת 1972 ומאז מתעסקת בפיתוח וייצור עדשות. החברה מפעילה מרכז מחקר ופיתוח במטה החברה בקיבוץ שמיר שבגליל העליון.  כיום מעסיקה החברה כ־2,500 עובדים ב-23 אתרים וחברות בת בישראל וברחבי העולם, 19 מתוכם הם אתרי ייצור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה