בריאות

החטוף שחזר מהשבי הגזים? "אני והמחבלים ישבנו על פייסלים"

החטוף שחזר משבי חמאס, נועם אור, כתב: "אני והמחבלים ישבנו על פייסלים", כשהוא מתבדח על המצב הקשה בו היה למעלה מ-50 ימים, יש מי שיחשבו שבדיחה כזו עלולה להתפרש במקומות אחרים פחות טוב
מערכת ice |  1
סרטון שפרסם ארגון הטרור (צילום shutterstock, רשתות חברתיות)
אחרי שנחשף היום (שלישי) כי החטופים-המשוחררים קיבלו לפני שחרורם כדור הרגעה מסוג קלורקס  וויטמינים - "כדי שייראו מאושרים", כך סיפרה בוועדת הבריאות, ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות.  נועם אור החטוף שחזר מהשבי בסטורי משעשע וגבולי.
החטוף שחזר משבי חמאס כתב: "אני והמחבלים ישבנו על פייסלים", כשהוא מתבדח על המצב הקשה בו היה למעלה מ-50 ימים, יש מי שיחשבו שבדיחה כזו עלולה להתפרש במקומות אחרים פחות טוב
עוד בכנסת, יו"ר הוועדה, יוני משריקי (ש"ס) קרא למשרד הבריאות לפרט את הממצאים מהעדויות אודות מצבם של השבים ושל החטופים, בהתחשב במגבלות הנובעות מצרכי החקירה, ובפרטיות. הוא קרא למשרד גם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם על הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים.
לדברי ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה משרד הבריאות, נאסף מידע רפואי מוקדם, האפשרי ע"פ חוק, לפני השבת החטופים, וכן נערכו שיחות עם השבים – עבור השבים הבאים. הוכנו מתחמים נפרדים, פרטיים, ששידרו אוירה חמה וביתית לשבים מהשבי, תוך מענה פיזי ונפשי. "למדנו להשתפר תוך כדי ההליך, והעדפנו רופאות על רופאים, איחוד משפחות וקהילות. בדקנו מיד האם יש צורך בטיפול נפשי מידי ומדויק, תוך העברת אחריות בהמשך לקהילה. בנוסף, תועדו פשעי מלחמה, ע"י רופאים-משפטיים". 

יעל גור-קול, העובדת הסוציאלית הראשית במשרד, הוסיפה את ההכנה מה החולשות של השב, ולאיזה צורך יש להקדיש תשומת-לב, מי יבשר בשורות מרות על קרובים שנרצחו, הדרגתיות בחשיפה לאורחים, הצפת רגשות וחיבור המשפחה לצוות שילווה אותה בהמשך. 
לפי שושי גולדברג, ראש מינהל הסיעוד במשרד, בכל קופה מונתה אחות-אישית לכל השבים, תרופות מובאות אליו מידי-יום, ומצבו הגופני והנפשי נבדק כל העת. ד"ר רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד, ציינה את הלחץ אותו מפעיל המשרד על ארגוני הבריאות הבינלאומיים, וכי החטופים-המשוחררים קיבלו מהחמאס גלולה "כדי שייראו מאושרים" ברגע השחרור.
משה סעדה (הליכוד) הדגיש את הדמיון למאורעות השואה ולכן הצורך להחריג את האסון מבחינת ההגדרות, לימור סון-הר מלך (הציונות הדתית) קראה להעניק לכל חטוף הכרה של 100% נכות, קטי שטרית (הליכוד) הציעה להגדיר את האירוע כחריג ומיוחד ולא כעוד פעולת-איבה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "לא משאירים אף אחד מאחור" - עלאק
    מוטי 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרגשת "המחויבות הלאומית"= לחץ על הממשלה, היא הנותנת את הדלק למנוע הסיוע לשבויים האומללים. מי יודע אם ללא ההפגנות והלחץ היה נעשה כאן משהו או שכולם היו נמקים בשבי. דוגמא קטנה? ילדים וילדות ישראלים אומללים לא פחות הנמצאים בשבי בגואטמלה, בכת לב טהור. מורעבים, נאנסים, מוכים באכזריות, נשלטים בטרור פיזי ופסיכולוגי. את מישהו זה מעניין? כנראה שלא.
    סגור