דיגיטל וטק

מתקפת סייבר על בית חולים בצפון: מידע רגיש הודלף

בית החולים זיו בצפת חווה מתקפת סייבר קטלנית, במסגרתה דלף מידע רגיש, ככל הנראה מידע רפואי חסוי ומסמכי מטופלים
מערכת ice | 
בית חולים (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, unsplash)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", ישנה מלחמת סייבר של ממש שמתרחשת בישראל, כאשר האקרים, ככל הנראה איראנים ורוסים, מנסים, ואף לעתים אף מצליחים, לפרוץ למערכות רגישות במיוחד.
אתמול (שלישי) היה זה בית החולים זיו בצפת שחווה מתקפת סייבר. מבית החולים אישרו כי הם עמדו תחת מתקפת סייבר, וכי מערכות המחשוב שלו נפגעו. בית החולים הוציא הודעה משותפת בשעות הערב יחד עם רשות הפרטיות ומערך הסייבר, שם חשפו כי האירוע גרם לדליפת מידע. המידע החסוי שדלף הוא כפי הנראה מידע רפואי חסוי ומסמכי מטופלים.
בעקבות העובדה שמדובר במידע רגיש מאוד, בטח בזמן מלחמה, הרשויות הוציאו צו איסור פרסום על החקירה שמתנהלת בשעה זו, ועדיין לא ברור מי הם אותם ההאקרים שפרצו למערכות בית החולים הצפוני.
כזכור, רק לאחרונה, חברת התעופה הישראלית ישראייר שנמצאת בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, חוותה מתקפת סייבר חמורה, במסגרתה זוהתה פריצה למערכות החברה, בה הודו כי נפלו קורבן פריצה למערכות שלהם. 
בתגובה לפריצה למערכת של ישראייר, שהתרחשה לפני כשבועיים, נמסר מחברת התעופה כי "זיהינו הבוקר כניסה למערכת הנהלים החיצונית של ישראייר. מערכת הנהלים יושבת על שרתי אמזון בענן. המערכת חשופה למספר רב של משתמשים בארץ ובחו״ל, אנו בשלבי בדיקה האם הפריצה בוצעה למערכת הזאת בלבד או למערכות נוספות. בשלב זה לא איתרנו כניסה למערכות נוספות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה