בריאות

מחלת העור שאולי יש לכם ולא ידעתם: כך תדעו לזהות אותה

מחלת עור כרונית ושכיחה למדי בשם HS מפריעה לחייהם של רבים, אך הם מסרבים לדבר על כך ולקבל אבחנה. כך תזהו את ההתפרצות וזה הטיפול הפשוט שתוכלו לקבל
מערכת ice | 
מחלת עור-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בפרט בתקופת ימי הקיץ החמים ישנה עלייה ניכרת בהתפתחות מחלות עור שונות, וכעת אנחנו מפנים את הזרקור אל תופעה כרונית סדירה שמפריעה לאחוז אחד מתוך האוכלוסייה, אך לא מוצגת דיו. מדובר במחלת עור בשם הידרדניטיס סופרטיבה (או בקיצור HS).
המחלה נוצרת בעקבות זקיקי שיער שלא צומחים החוצה ובכך גורמים לדלקות כרוניות. אף שמדובר בתופעה מוכרת, ישנם רבים שסובלים ממנה יותר מהרגיל היות שהיא גורמת להתפרצויות רבות, כאבים, מוגלה, רגישות, ריח רע ועוד. יותר מכך, אותם שסובלים ממנה ממעטים לחשוף אותה כי התופעה מתרחשת באזורים שבהם יש יותר שיער ובהם: בית השחי, משפעות, באזור האחורי ועוד.
אז איך נטפל בבעיה? ובכן, לפי מעריב מתברר שנשים נוטות יותר לסבול מהמחלה בגלל ההורמונים הרבים ועל כן התפרצויות עלולות להתרחש בזמני מחזור, אם יש שחלות פוליציסטיות ועוד. כלל האוכלוסייה עלולה לחוש התפרצות בעקבות גילוח, הזעה, ישיבה ממושכת, נטייה להשמנה ועוד.
הטיפול שניתן במקרים אלו משתנה בהתאם לחומרת המצב. לעיתים ניתן להסתפק בשטיפה עם סבון מיוחד ומריחת משחות, אך במקרים חמורים יותר ניתן טיפול אנטיביוטי. בכללי ישנה בעיה באבחנת המחלה, כאמור כי רבים לא מודים בכך שהם סובלים ביום-יום וכי נדרשות כמה התפרצויות כדי לדייק את ההאבחנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה