בריאות

דוח מבקר המדינה חושף כשלים חמורים בפיקוח על מוצרי הבשר

פורסם דוח מבקר המדינה בנושא הפיקוח הווטרינרי על מכירת מוצרי בשר בארץ. לפיו בארץ לא מתקיימות ביקורות מספקות ביחס להיקף המקומות שמוכרים בשר שצריך לעבור פיקוח וביקורת
מערכת ice | 
בשר להשמדה-אילוסטרציה (צילום unsplash)
היום פורסם דוח מבקר המדינה, רו"ח מתניהו אנגלמן, בנושא הפיקוח הווטרינרי על מכירת מוצרי בשר בארץ. על פי ישראל היום, מדובר בדוח חמור היות שהוא מציג כי בארץ לא מתקיימות ביקורות מספקות ביחס להיקף המקומות שמוכרים בשר שצריך לעבור פיקוח וביקורת.
לפי הדוח, בשנת 2021 בוצעו כמעט 6 אלף ביקורות, אף שישנם כ-70 אלף אתרים בארץ שמוכרים בשר שנדרש בפיקוח. כמו כן, הדוח מסביר כי לא נמסר מידע על תוצאות הביקורות הללו, ולציבור לא נחשף דירוג של מקומות המכירה ביחס לתוצאות. יתרה מכך, הדוח טוען כי משרד הבריאות לא פרסם את ההנחיות באשר לסוגי האתרים שנדרשים בפיקוח, והדבר חשוב במיוחד לאור מספר מקרים קשים ברחבי הארץ. הדוח מזכיר את האירוע בו 33 דיירים חלו במוסד ספציפי ושלושה מהם נפטרו.
כמו כן, הדוח הציג תמונה בה 39 רשויות לא העסיקו וטרינר נכון לשנת 2022, ו-45 רשויות העסיקו וטרינר שכלל לא הוסמך למשימה.
לצד נתונים אלו, ועוד נוספים וחמורים לא פחות, פורסם כי היחידה הווטרינרית במשרד הבריאות לא מפרסמת הנחיות פעילות לווטרינרים, לא מקיימת פיקוח אחרי הדיווחים שאנשי המקצוע הללו מעבירים ועוד. כמו כן, היחידה לא קבעה תקנות אכיפה ולא איישה תקנים להקמת מערך אכיפה אם החוק מופר.
זו הייתה תגובה המשרד לדוח: "משרד הבריאות פועל על מנת לשפר את מערך השירות הווטרינרי, זאת במקביל לתהליכי עומק מקצועיים הכוללים תכנון מחדש של פעילות היחידה הווטרינרית, הגדרת גבולות גזרה וממשקי העבודה שלה בתוך המשרד ומחוצה לו מאחר ומדובר בתחום חשוב לבריאות הציבור".
על כך הוסיפו: "חשוב לציין כי על אף האמור בדוח המבקר, אין ולא היה קשר בין הפיקוח של השירות הווטרינרי בשווקים לבין מותם המצער של שלושת הדיירים בבית דפנה שנבע מטיפול לקוי בבשר במוסד עצמו ולא מהתהליכי פיקוח בשווקים. גם ברמת הפיקוח במוסד - האחריות לפיקוח על מעונות כהגדרתם בחוק איננה של משרד הבריאות כי אם של משרד הרווחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה