בריאות

סכנה בלק ג'ל שלא הכרתם? הרופא המפורסם מזהיר מאלרגיה קשה

מאזינה סיפרה ברדיו 103FM שלק ג'ל גורם לה לקוצר נשימה. פרופסור רפי קרסו לא הופתע והזהיר: "זה גורם לך אלרגיה קשה, הדבק שישנו שם גורם להרבה אנשים אלרגיה. תחזרי ללק של פעם"
מערכת ice | 
לק ג'ל (צילום freepik)
האם הלק ג'ל הפופולרי כל כך בישראל מהווה סכנה לבריאות? מסתבר כי רבים לא מודעים לאפשרות של אלרגיה קשה לדבק שעלולה לגרום לתופעות חריפות.
מאזינה בת 70 שעלתה לשידור בתוכניתו של פרופ' רפי קרסו ברדיו 103FM סיפרה כי בכל פעם שהיא חוזרת מהקוסמטיקאית היא חשה קוצר נשימה, שיעול ונזלת, אף שהיא משתמשת רק בלקים נגד אלרגיות.

פרופ' קרסו לא הופתע מהתסמינים והשיב: "הייתי יורד מזה. זה אומר שאת אלרגית למשהו שם, ושלא יספרו לך סיפורים שיש לה חומרים נגד אלרגיות. אין חומרים נגד אלרגיות. הדבק שישנו שם גורם להרבה אנשים לאלרגיה. את חווה אלרגיה די קשה וחבל על הבריאות שלך. תחזרי ללק של פעם ששמת לפני 20 שנה".
לפני כחודש פורסם ב"תוכנית חיסכון" בקשת 12 כי משרד הכלכלה, בשיתוף משרד הבריאות, צפויים לפתוח בבדיקה של ההשפעות הבריאותיות שיש ללק ג'ל, וגם למכשירים שמייבשים את לק הג'ל. על פי הדיווח, קדמה לכך בדיקה שהחלו לעשות בנושא בבריטניה, שם התקבלו תלונות רבות של נשים שסיפרו על תופעות לוואי שונות. אותן נשים שיתפו תמונות של הידיים והרגליים שלהן ברשתות החברתיות, ובהן רואים תופעות לוואי כמו נשירת ציפורניים, אלרגיה חמורה ופריחה בכל הגוף.
תלונות דומות התקבלו בישראל ולכן במשרד הבריאות צפויים לפתוח בבדיקה של ההשפעות הבריאותיות שיש ללק ג'ל. על פי החשד, במוצרי הלק קיים כימיקל שגורם לאותן תופעות לוואי. בשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה האם לאסור לשימוש את השימוש בו, או להדריך בטיחותית את מכוני הקוסמטיקה בנושא השימוש בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה