בריאות

תרמית העובדים הזרים: "נוטשים את המטופל ומפקירים אותו"

מנכ"ל עמותת בית חם לילדי SMA ומונשמים טען בכנסת: "קיימת מגיפת נטישות של מטפלים סיעודיים. הם מקבלים אישור לעבוד בארץ לטפל בחולה, אבל נוטשים אותו עבור עבודה משתלמת יותר"
מערכת ice |  47
נכים אילוסטרציה (צילום pixabay)
משה רוטמן, מנכ"ל עמותת בית חם לילדי SMA (ניוון שרירים שדרתי) ומונשמים, הופיע בפני הוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת ישראל ופתח "תיבת פנדורה" בכל הקשור להעסקת מטפלים זרים בענף הסיעוד.
לדברי רוטמן, "קיימת מגיפת נטישות והאנשים עם המוגבלויות ובני משפחותיהם חיים בפחד תמידי שהעובד הזר יעזוב אותם". בוועדה שתתכנס שוב בעוד כשבועיים, נדונה בעיית נטישת עובדים זרים ומחסור בפתרון קבוע עבור מטופלים סיעודיים.

ח"כ אליהו רביבו, יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים, קיים את הפגישה בנוכחות נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, נציגויות עובדים זרים ומנגד החולים ונציגי עמותות. רוטמן, מנכ"ל עמותת בית חם לחולי SMA ומונשמים ואב בעצמו לילד כזה, חשף את מה שמכונה תרמית העובדים הזרים באשר לתנאי העסקתם, דרישות שכר גבוהות ו"סחיטת" זכויות מול אי נכונותם לעבוד ועד נטישתם.
רוטמן נתן דוגמאות על מקרים אישיים של עובדים שהגיעו ללא הסמכה מתאימה או שלא הסכימו לשאת בנטל ונטשו ללא הודעה מוקדמת. כן הסביר כי העובד הזר מגיע לארץ באמצעות אשרת עבודה (היתר ההעסקה) של מטפל סיעודי, כביכול כדי לסייע לו. אולם, בארץ מהר מאוד העובד הזר מוצא עבודה משודרגת, ונוטש את המטופל המייבא.
היות שהמדינה נותנת 90 יום לעובד הזר למצוא עבודה חדשה, הוא תופס את היתר ההעסקה שקיבל בזכות המטופל, וכעת זה אינו יכול לייבא עובד זר אחר והוא נותר מופקר ללא טיפול.
עוד טען רוטמן כי עקומת הביקוש וההיצע כל הזמן בתזוזה, בה הביקוש לעובדים זרים עולה על ההיצע, וכתוצאה מכך השכר של העובד הזר בעליה בלתי פוסקת. במקביל המטופלים מצמצמים בקשות לסיוע במהלך היום, כדי לא להטריד את מטפליהם. כך נוצר מצב אבסורדי בו העובד הזר באופן תמידי משדרג את עצמו לעבודה קלה ורווחית יותר, בעוד שהמטופלים ובני משפחתם נותרים חסרי אונים ובחיפוש תמידי אחרי העובד הזר הבא.
ח"כ אליהו רביבו סיכם בוועדה: "לא ליטשנו מספיק את שיטות הקליטה וההשמה. שמענו את מצוקות המשפחות. בדיונים הבאים נבחן את החלופות הנדרשות ונצמצם את סימני השאלה ואי הבהירות".
תגובות לכתבה(47):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    הבעיה בשיטה
    א 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התיישנות בחיפוש אחר מטפל. הם לא רוצים לטפל באדם סיעודי, גם לא תמורת שכר גבוה יותר. שיתחילו לייבא עובדים בשני מסלולים-אחד לטיפול הסיעודי מורכב והשכר יהיה בהתאם. מי שיבחר במטופל 'קל', יקבל שכר נמוך יותר משמעותית. אם מישהו מסרב, נוטש - רק בהרצליה תעזור.
    סגור
  • 37.
    חוצפה
    מס 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברוך ה שסוף סוף מטפלחם בתופעה הנוראית הזו. העובדים הזרים נוטשים את הקשישים והולכים לעבוד במשק בית בבתי אנשים צעירים חסונים ועצמאיים. כמובן בשחור. ומשפחות הקשישים הסיעודיים נשארות חסרי אונים. התופעה קיימת בכמויות . כמו כן העובדות הזרות סוחטות את המשפחות. התעוררו תתחילו לטפל בתופעה. כואב הלב
    סגור
  • 36.
    חרטה של המדינה
    שאול החקלאי 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מכיר זאת באופן אישי כל העובדים הזרים האלה תמצאו אותם בהרצליה פיתוח כפר שמריהו צפון ת"א סביון רמת השרון ועוד בקיצור איכן שיש אוכלוסיה מבוססת שהם עמוד השידרה של המדינה ולכן הרשויות מעלימות עין במקום לגרש
    סגור
  • 35.
    מדינה שדואגת לעובדים הזרים יותר מאשר לקשישים
    יוסי 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא מספיק המשכורת הגבוה שנותנים להם ובנוסף כל הכלכלה יצי חופש ביטוח לאומי פנסיה ומה מה לא מדינה שדואגת יותר לעובדים הזרים מאשר לקשישים ...בזיון
    סגור
  • 34.
    זרים
    בשם האב 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני עדה להמון עובדים זרים שהולכים לעבוד במשק בית, במקום לטפל בקשישים סיעודיים או בעלי מוגבלות,
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    תרמית העובדים הזרים
    ישראלית 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כדאי שיבדקו את החברות שמביאים אותם לארץ ורק גוזלים כספים מהמשפחה ולא דואגים לקיים את מה שהובטח על ידם ומספרים שקרים בעצמם ומפילים עול נוסף ומתעלמים מהאמת. גם אותן מטפלות נצלניות שבאות בלי סוף בדרישות ולא מבצעות את העבודה כראוי. הן באות לבלות.
    סגור
  • 32.
    זרים
    דורגי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לאיים כל עובד שינטוש חון שאמור לטפל בו . ישלם פיצויים ויגורש . הכי קל שבעולם .
    סגור
  • 31.
    כפר סבא
    אסתר 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה נכןן לצערי עברתי את נכונות המקרה שהמטפלת שהבאתי מהודו עזבה אחרי חודש וחצי וכעט חודש וחצי שאיני מוצאת מטפלת חדשה ולצערי מחכה 24 זעות עד שאחת מהמשפחה מגיעה לעזרה
    סגור
  • 30.
    בוקר טוב אליהו
    אח 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הכל "בזכות" כל האגודות שדואגות לזכויות העובדים הזרים ולא לזכויות המטופלים ומי שעושה הכי הרבה כסף זה חברות גוח אדם שלא אכפת להם מהמטופלים. צריך להיות חוק שמי שהגיע לאקץ לטפל בנכה או קשיש סיעודי ועוזב אותו הוא מיד חוזר לארץ מוצאו.
    סגור
  • 29.
    עובדים זרים אשמת המערכת
    איתמר 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    המערכת אשמה באופן התנהלותם של העובדים הזרים. כולם מרוויחים, החברה המייבאת את העובד, העובד, מדינת ישראל, שרותי הבריאות, חברות הביטוח, המפסיד היחיד, החולה !!! שהוא חסר ישע, שבוי, מבזבז את כספו, לעיתים את בריאותו המורעת. יש בידי המדינה לצמצם את הבריחות, הנטישות, והייבו הבלתי פוסק של עוד ועוד עובדים. הייתכן שלאף אחד מהגורמים אין אינטרס לפתור את הסוגיה ? יש דרכים לפתרון של הבעיה, אם יודעים מי העמית ומי הטורף. ראו מה קורה באמירויות, 10 מיליון אנשים, רק 1.5 מיליון אזרחים, כל השאר עובדים זרים. והחוק והסדר והתפקוד נשמרים ואין חריגות.
    סגור
  • 28.
    שינוי היתר העסקה
    נורית 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כדי שלא יווצר מצב כזה של נטישה, רצוי לתת היתר העסקה בלעדי רק לאותו סיעודי ולא לאפשר לו לסחוט את הסיעודי ומשפחתו. נכון שהעבודה הזאת לא קלה, לא לזרים ולא לישראלים והיה כדאי להעלות את שכר המטפלות. זו בושה למדינת ישראל ולביטוח לאומי שהפריט ונתן לחברות כוח אדם (כביכול עמותות) להתעסק עם הטיפול במטפלות במקום שזה יהיה ישיר. הם הורידו מעליהם כל כך הרבה תפקידים, שאני לא יודעת כבר מה התפקיד שלהם. בכל מצב ביטוח לאומי מעורב בסיעודי, אז למה שלא יהיו מעורבים עד הסוף? למה צריכים להיות תפקידים כפולים, בבטוח לאומי ובחברות הסיעוד שמתיימרות להיות עמותות. זו אבטלה סמויה כשמה כן היא
    סגור
  • 27.
    דבר נוסף . יש לה פה קרובים שמדריכים אותם (ל"ת)
    לפחות זה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 26.
    גם לאמא שלי עשו אתה. תתלוננו ושלחו מכתב מפורט כדי שיהיה
    לפחות זה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    להם בתיק האישי
    סגור
  • 25.
    בושה למדינה
    דבי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בושה למדינה שמפקירה הן את הקשישים והן מטופלים אחרים סיעודיים. לא רוצה להכליל אולם מה שקורה עם העובדים הזרים הוא לא פחות ממחדל ענק של המדינה. המצאות וחוקים של העובדים בשיתוף התאגידים הסחטנים. יציאה של שעתיים מידי יום, רכישת מזון מיוחד עבורם, דיבור אינסופי בטלפון, המצאת תוספת לשכר בצורה של 100 שח נוספים לשבוע ועוד ועוד . דחוף לטפל בכך.
    סגור
  • 24.
    הגיע הזמן לטפל בזה, זה נמשך שנים (ל"ת)
    י 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 23.
    הערה
    יוסי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המעסיקים לא מדווחים לרשיות ולרוב אין רישיון ועובדים בניקיון באופן פרטי
    סגור
  • 22.
    עובדים זרים
    דליה אסרף 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כל מילה מדוייקת. והאבסורד כשיש כבר מטפל ומטופלמונשם וסיעודי קשה שמתחננים להשאר, נתקלים בחומה בצורה בציטוט החוק. אז אולי תשנו את החוק למסכנים הסובלים האלה.
    סגור
  • 21.
    צודק (ל"ת)
    חי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    מציע שהמגיבים ינסו לעבוד בסיעוד קשישים יום אחד
    דן 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 7
    לפני שמציעים בכזאת קלות הצעות נגד הזכויות של עובדים זרים
    סגור
  • המטפלת הסיעודית של אחי כל היום נחה ומדברת בטלפון
    חלי 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הזמן מבקשת חופשות לפגוש את החבר שלה, ואני נותנת לה רק כדי שהיא לא תברח...הרבה עבודה היא לא עושה. אז אל תכתבי דברים לא נכונים!
    סגור
  • הצעה
    מ 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מציעה שתנסה להכנס לנעליהם על משפחות הסיעודיים. שתראה מה התנאים שאיתם מתמודדים וכמה הוצאות יש לאנשים שלא תמיד יש פנסיה והרבה פעמים בלי רנטה שתעזור. ולא, לא נוטשים את בני המשפחה. אני " סוג של מטפלת" בשבתות וחופשות.... במקום לנוח מהעבודה בשבת אני מחתלת ורוחצת.
    סגור
  • 19.
    למטופל אין פנסיה אבל הוא ישלם לעו'ז פנסיה...
    יפה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    איזה תנאים מצויינים השגתם לעובדים הזרים! בסוף עבודתם הם מקבלים פנסיה, פיצויים, חופשות שנתיות וחגים בכסף, והבראה. אני אף פעם לא קבלתי תנאים כאלה בעבודה שלי! למה לא דואגים קודם לאזרחי מדינת ישראל לפני שדואגים לעובדים הזרים? למה???!!!
    סגור
  • 18.
    כצבת סיעוד לא עלתה שלוש שנים
    בן 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    קצבת הסיעוד לא עלתה מעל 4 שנים, שכר המטפלות עלה ביותר מעליית שכר המינימום, הקניות בסופר ושכר הדירה משק בית הכל עלה. דורכים על מי שסיעודי
    סגור
  • אבל יש מילארדים לחרדים (ל"ת)
    ניר 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    לשלם לעובד 50% שכר והשאר בסוף שנה
    פתרון פשוט 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כך אין מצב שהוא יברח, אין מצב שהוא לא יתנהג טוב, זה מה שצריך לעשות
    סגור
  • 16.
    זה לא חדש. אף אחד בממשלה
    רונית 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    14 0
    לא יעשה עם זה משהו. כי זה לא מעניין אותם. מבחינתם הקשישים הסיעודיים הם נטל . הכל עולה רק הקיצבאות לא עולות. המשפחות כורעות תחת הנטל הנפשי והכספי. חוקקו מלא חוקים וזכויות למטפל ואפס זכויות למטופל. אז העובדים הזרים מנצלים את המצב. משטרת ההגירה לא עושה כלום .אין אכיפה והעובדים לא פוחדים משום דבר. תעודת עניות למדינה שנחשבת מדינת רווחה. עוד מעט גם לא נהיה מדינת רווחה. רווחה רק למגזר שיושב בממשלה כל השאר שילכו לעזאזאל
    סגור
  • 15.
    עובדים
    גליה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המצב איום ונורא...עובד שמגיע על אשרה של חולה סיעודי או חולה בכלל, ולא מעוניין להשאר איתו, ללא סיבה מוצדקת חייב לחזור לארצו. ולשלול ממנו זכות להכנס בשנית. מה שקורה פה זו שערוריה.. אינפלציה של דמוקרטיה. בושה
    סגור
  • 14.
    הלוואי ותעשו משהו להפסיק אותם...
    חנה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    12 0
    גם אבא שלי חולה סיעודי, ועברתי עם מטפלות סיעודיות זרות בדיוק את המתואר בכתבה... זה נורא! בבקשה תעצרו את המטפלים הסיעודיים שלא יוכלו לעזוב את המטופל ושלא יוכלו לבקש סכומים כל כך גבוהים...בבקשה!
    סגור
  • 13.
    זה בדיוק המצב . אימי סיעודית ננטשה מספר פעמים.
    אבגד 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    קטסטרופה . הזרים מנצלים אותנו ללא רחם. סוחטים אותנו ועוזבים. השיטה לא עובדת.
    סגור
  • 12.
    מחדל אין סופי
    פרח 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    זכויות המטפלים יותר מזכויות המטופלים. מטפל שעוזב עבודה צריך לדעת שהוא צריך לעזוב את הארץ הפקרות הם באים לטפל ומרגישים בעלי הבית החברים שלהם מסדרים להם במהירות עבודה אחרת. המטופלים נשארים ללא מטפל עברנו את זה וזה מאד קשה.
    סגור
  • 11.
    חברות יבוא עובדים זרים
    Roni 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חברות שעושות יבוא עובדים זרים מקבלות לפחות 5000 דולר דמי תיווך מכל עובד זר. מתי צצה הבעיה? עם יבוא מהודו, פיליפיניות,נאלץ. לא הייתה בעיה עם בנות מרומניה, מולדובה. מצד שני המטפלות מקבלות המון כסף.הכל הולך לחול והן חיות על חשבון הקשיש.הילדים שלנו שעובדים בחול גם מקבלים שכר נטו כזה אחרי כל ההוצאות? מצד שלישי המטפלות צריכות לכבור השתלמות פעם בשנה בתשלום על חשבונם. כך ישלמו עבור רישיון עיסוק וגם יקבלו השתלמות אבל על חשבונם. אנחנו יותר מידי לארגים.בגרמניה המטפלת לא יוצאת מהבית.כמו בכלא.גם באיטליה.מאוד קמצנים שם כלפי מטפלות.כאן כל משפחה מנסה לפתות מטפלת ומעלה לה כסף והן כותבות בפאיסבוק ואזמתחילה חגיגה.הגיכה זמן לעצור את זה.מטפלת ממרכז תשלם אגרה רישיון פי 2 ממטפלת בפריפריה.
    סגור
  • 10.
    זה לאחדש בכלל,זה כבר כמה שנים. (ל"ת)
    טל 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 9.
    סוף לניצול עובדים זרים
    שרונה 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אנשים ירצו לעבוד כמטפלים תמורת שכר הולם לסוג העבודה. הם לא סוג של ''יבוא'' אלא בני אדם עם העדפות, ובעקבות הביקוש הרב - הם יכולים לבחור היכן לעבוד תמורת אותו שכר. המדינה צריכה לממן כוח אדם מקצועי ומיומן לטיפול מתאים ולא להסתמך על מצוקת אוכלוסיות שונות בעולם. ונראה שיש למדינה מספיק כסף כשהמטרה טובה בעיניה.
    סגור
  • העו'ז מתעשרים כאן ושולחים הביתה
    לשם 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שכר מינימום עבורם זה ה מ ו ן כסף!!! הם בונים וילות בכסף ושולחים גם למשפחה שיהיה להם מה לחיות. המטפלת של אחי תפסה ישראלי והם מתכוונים להתחתן. היא רוצה להנשא לו רק בשביל הויזה. הוא רוצה אותה כי הוא מבוגר ורוצה מטפלת בחינם לשארית חייו...
    סגור
  • אין לך אמא סיעודית. קל לך לדבר. (ל"ת)
    נראה אותך בהמשך 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 8.
    עובדים זרים.....
    אילנה שניאור 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    9 1
    עובדים זרים מועסקים עוזרות בית עם מגורים במשפחות עשירות למשל במושבה הגרמנית בירושלים ! ראיתי גם קופאית בסופר-סל קרית יובל בירושלים . הם נוטשות את המטופלים שלהם הגיעו ונכנסות לעבודות רגילות , היכן משטרת האגירה ? מדוע תמיד בישראל אפשר לעבור על החוק באין מפריע ?
    סגור
  • 7.
    סוף סוף כתבה משמחת מהממשלה המכהנת,
    קלושי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    6 1
    לעשות סדר, לחוקק חוקים, ודיי כמה אפשר להיות העבדים של המטפל בכל הבקשות שלהם אחרי שהם יוצאים שבת ראשונה ואז באמת הם נוטשים את המטופלים, ממש מקוממם אותי שמחלקת ההגירה והאוכלוסין מאשרת הגעת המטפל, ומכאן שברו את הראש משפחות. הלוואי ויצליח כל הנושא שתעלו בוועדה. א. ממתי משלמים לעובד ישראלי 100 שקל ביום שבת, המצאה של חברות ההשמה. 2. שמטפל מגיע לבית המטופל, הוא יותר בטלפון עם משפחתו מאשר תקשורת עם המטופל. ג. למה לא מאפשרים במדינה, את אותם התנאים שבן או בת משפחה יטפלו בהורה, היש יותר מועיל ממשפחה שדואגת , אותן תנאים, אותו שכר של מטפל זר.
    סגור
  • 6.
    לא לעשות צבא רק הרבה ילדים הרבה (ל"ת)
    חרדים לא רוצים לסעוד 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 5.
    וכדאי שתעשו זאת במהרה!!!כל יום הוא קריטי!!מה קורה כאן?? (ל"ת)
    שיר 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 4.
    עובדים זרים
    מירי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חשבתי שרק אצלי 3 פעמים בזו אחר זו,ממשרדים שונים.אבל אלו טריפות שעושים יד אחת בחסות משרד הפנים וחוקים נגד אזרחי המדינה שהם החוליה החלשה ביותר בחברה. היום הוא בבית אבות.עולה לי יותק אבל שווה לי שלא אצטרך להתמודד עם חלאת המין האנושי בביתי. מי שלקח לו עבד לקח לו אדון. לא רטצה לתת להם דריסת רגלאצלי. מיד להחזירם לארץ מוצאם מרגע שנתפסים בעבודה שמחוץ לויזה שלהם.ישר בלא ותוך 48 שעות מחוץ למדינה.
    סגור
  • 3.
    עובדים זרים
    מירי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שלוש פעמים עברתי את זה מעובדים זרים,גם משרדי כח האדם משתפים עמם פעולה לסחוט as much you can
    סגור
  • 2.
    ברגע שהעובד נוטש את המטופל לגרש לצמיתות
    יוסי 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    14 0
    לצמיתות
    סגור
  • 1.
    שערורייה ותרמית של העובדים הזרים - החוק מגן על העובדים!
    מיכה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    26 0
    החוק מגן על העובדים הזרים. הם מגיעים לארץ באשרה של העובד הסיעודי. כעבור 11 חודשים הם עוזבים. הם מחפשים עבודה אחרת לא בתחום הסיעוד ובעצם שוהים בארץ באופן חוקי, אבל לא אשרת העבודה שעמה הגיעו. אחרי מספר חודשי עבודה, הם מכתיבים את הכללים ולרוב נוטשים.
    סגור
  • כ
    ג 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במקום לבנות חדרי כושר לפנסיונרים עד גיל 100 מביאים עובדים שמתאזרחים פה
    סגור
  • עובדים זרים
    עברתי את זה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בעלי עבר אירוע מוחי,משותק בחצי גוף,לא נוהג,לא עצמאי.היתה לו מטפלת הרבה שנים.אחרי 9 שנות עבודה שלה, חטף 2 אירועים ומצבו החמיר,אז החליטה לעזוב. בקשנו מחליפה ממשרד כח אדם אחר.קבלנו עובד שסיפר בוידאו שיש לו ניסיון עם סבתא שלו ועבד גם במדינה במפרץ.דובר עברית,ערבית,נפאלית. כשהגיע הפרימיטיב,לא מיני ולא מקצתי.לא ידע לעשות כלום חוץ מלדרוש כסף בגין שעות נוספות מהשבוע הראשון שהיה בארץ. בראו מהחברה לבדוק מה הוא עושה ראו עם מי יש להם עסק והוציאו אותו תוך חודשים שלושה תוך הבטחה לאחר. שקרים. פניתי למשרד אחר.הביאו ממולדובה אחרי 3 חודשים מפנייתי.איך שהגיע ביום הראשון החליט שלא נשאר כי אחותו עובדת באבו יהודה וכבר דאגה לו לחלופה "משתלמת יותר".נעלתי את הבית שלא יברח ואשאר בלי כלום.למחרת בבקר הבאתי את הסחורה הפגומה למשרד
    סגור
  • עובדים זרים
    עברתי את זה 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעלי סיעודי. נכנס לבי"ח בעקבות 2 ארועים מוחיים נוספים
    סגור
  • כפר סבא (ל"ת)
    אברגיל 05/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור