בריאות

הקייטרינג האהוב בצפון נסגר: "מסכנים חיי אדם"

משרד הבריאות הוציא הערב (שלישי) צו הפסקה מינהלי לקייטרינג דליקטיב בע"מ מקיבוץ רמת יוחנן, וביטל את רישיון הייצור של העסק, זאת לאחר ליקויים חמורים ומסוכנים במיוחד שנמצאו בביקורת
מערכת ice | 
עסקים קטנים (צילום pixabay)
משרד הבריאות הוציא הערב (שלישי) צו הפסקה מינהלי לקייטרינג דליקטיב בע"מ מקיבוץ רמת יוחנן. בנוסף, נכתב בהודעה שיצאה מטעם משרד הבריאות כי מתוקף הסמכות של לחוק הגנה על בריאות הציבור מזון, תשע"ו – 2015 לבטל ו/או להתלות את רישיון הייצור של העסק.
בהודעה שיצאה מטעם רופאת מחוז חיפה, ד"ר סוניה חביב, נכתב כי "אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי וכן שוקלת לבטל ו/או להתלות את רישיון הייצור בגלל ממצאי הבקרה שנערכה במפעל זה ב-23.3.16 על ידי נציגי לשכת הבריאות המחוזית חיפה, שהינם בלתי תקינים ומתמשכים, וכן ממצאי בדיקות המעבדה לדגימות המזון שיוצר בקייטרינג מיום 23.4.2 ומיום 23.4.25 שתוצאותיהן היו חריגות והצביעו על המצאות חיידקים פתוגנים (ליסטריה מונוציטוגנס) במזון תוצרת הקייטרינג".
החיקויים העיקריים הבולטים הם: תוצאות בדיקה חריגות המצביעות על הימצאות חיידקי ליסטריה מונוציטוגנס במזון תוצרת הקייטרינג, התנהלות לקויה בעסק, ליקויים חוזרים לאורך תקופה ממושכת ללא שיפור, טמפרטורות חריגות במזון מוכן למשלוח, מצב תברואי לקוי חוזר על עצמו בעסק.
עוד נכתב בדוח של משרד הבריאות כי ליקויים אלו מסכנים את בריאות הציבור באופן מיידי. צו ההפסקה המנהלי הוצא לפני שימוע באופן חריג נוכח מספר סיבות עיקריות; חומרת הליקויים, הימצאותם של חיידקים פתוגניים מסכני חיים במזון שיוצר בקייטרינג במספר דגימות מזון ובדיקות מעבדה שבוצעו במועדים שונים בחודש האחרון. העובדה שהקייטרינג מספק אלפיי (כ-400,2) מנות מזון מידי יום, דבר שעלול לגרום להרעלת מזון המונית ואף לגרום לנזק בריאותי משמעותי לאוכלוסייה בסיכון, כגון נשים בהריון, הצורכות את מזון הקייטרינג במקומות העבודה אליהם הוא מסופק.
נוסף על כך, כל הניסיונות בתקופה אחרונה להביא לשיפור התנהלות העסק לא צלחו והמצב נותר על כנו. כל אלו הביאו אותי למסקנה כי הוצאת הצו באופן מיידי הכרחית כדי למנוע הפסקת הסכנה המיידית לבריאות הציבור. יובהר כי הצו נכנס לתוקף באופן מידי עם הוצאתו. במסגרת הצו המקום חייב להיות סגור לרבות איסור הכנסת ו/או הוצאת סחורה, ייצור מזון, שיווק, מכירה מכל סוג שהוא.
עוד נכתב בהודעה שיצאה מטעם משרד הבריאות לבעל העסק כי הצו הוצא לאחר התייעצות עם היועצת המשפטית של לשכת הבריאות ,עו"ד שירי בן-ארי. בהתאם לסעיף 22 לחוק ,אתה רשאי לבקש ביטול צו זה מבית המשפט השלום או מבית המשפט לעניינים מקומיים אשר מוסמך לבטל את הצו או לאשרו, עם או בלי שינויים. הגשת הבקשה לא תעכב את ביצוע הצו, כל עוד לא החליט בית המשפט החלטה אחרת. בהתאם לסעיף 25 לחוק, מי שאינו מקיים צו הפסקה, דינו מאסר לתקופה של עד 18 חודשים.
בהתאם לסעיף 24 לחוק, אני מורה למשטרת ישראל לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח ציות להוראות הצו ולהביא להפסקתו של העיסוק בעסק הנ"ל במועד שקבעתי. בהתאם לסעיף 21 לחוק צו זה יעמוד בתוקפו למשך עד 30 יום, אך אני רשאית לפנות לבית משפט השלום או לבית המשפט לעניינים מקומיים אשר רשאי להאריך את תוקף הצו ללא מגבלת זמן. הגשת בקשה לבית המשפט כאמור תאריך את תוקף הצו ב-7 ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה