בריאות

הקלה תוך 15 דקות: התרופה החדשה לטיפול במיגרנה

המשאף החדש בשם ZAVZPRET של חברת פייזר פועל על ידי חסימת חלבון הנמצא בריכוז גבוה אצל חולי מיגרנה ומעורב בהיווצרות דלקת בקרומי מוח ובהתרחבות כלי דם האופייניים למיגרנה
מערכת ice | 
פייזר (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, אישר תרסיס אף לטיפול במיגרנה, הטיפול הראשון מסוגו בעולם. 
המשאף החדש בשם ZAVZPRET של חברת פייזר פועל על ידי חסימת חלבון הנמצא בריכוז גבוה אצל חולי מיגרנה ומעורב בהיווצרות דלקת בקרומי מוח ובהתרחבות כלי דם האופייניים למיגרנה. חסימת החלבון הזה מפחיתה את עוצמת המיגרנה ומפסיקה אותו.
מחקרים קליניים מצאו כי חלה הקלה משמעותית בכאב כבר לאחר 15 דקות מהשימוש בתרסיס. לעומת זאת, תרופות הנלקחות דרך הפה  בדרך כלל מתחילות להשפיע רק לאחר שעה וחצי. 
"אישור ה-FDA מסמן פריצת דרך משמעותית עבור אנשים עם מיגרנה הזקוקים לחופש מכאבים ומעדיפים אפשרויות חלופיות על פני תרופות דרך הפה", אמרה אנג'לה הוואנג מהנהלת חברת פייזר, "מיליארדי אנשים ברחבי העולם מותשים ממחלת המיגרנה ומחפשים הקלה וחזרה לחיי היום יום".
"כאשר מיגרנה מכה, יש לה השפעה שלילית משמעותית על חיי היומיום של אדם", אמרה ד"ר קתלין מולין, מנהלת המכון לנוירולוגיה וכאבי ראש בניו אינגלנד שבארה"ב, שייעצה לחברת פייזר, "אחת התכונות החשובות בטיפול יעיל במיגרנה היא מהירות הפעולה של התרופה. תרסיס לאף מציע אפשרות טיפול לאנשים שאינם יכולים ליטול תרופות דרך הפה וזקוקים להקלה מיידית כדי שיוכלו לחזור לתפקוד תקין במהירות".
על פי הערכות, אלפי ישראלים סובלים ממיגרנה, אותה סיווג ארגון הבריאות העולמי כמוביל השני בעולם לנכות. מיגרנה מאופיינת בהתקפים מתישים הנמשכים ארבע עד 72 שעות שכוללים תסמינים מרובים ובהם כאבי ראש פועמים, רגישות לצלילים ולאור, בחילות והקאות.
המשאף החדש צפוי להיות זמין בבתי המרקחת בארה"ב ביולי 2023. שיווקו בישראל עדיין לא ברור, אולם סביר שניתן יהיה לייבאו לישראל באמצעות טופס 29 ג' עליו חותם נוירולוג, דרך בתי מרקחת המייבאים תרופות מחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה