מדדים ומחקרים

מתברר שהשמנת יתר אפילו יותר קטלנית משחשבתם

מחקר חדש מאוניברסיטת קולורדו מגלה שהשמנה מגבירה באופן משמעותי את הסיכון למוות. החוקר מצא שלאחד מכל שישה מקרי מוות בארה"ב יש קשר למשקל עודף או להשמנה
מערכת ice | 
השמנה (צילום unsplash)
למרות שנשיאת משקל יתר עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב, מעט מחקרים הוכיחו עד היום שעודף משקל יכול להוביל למוות בטרם עת. עם זאת, מחקר חדש משנה הכל, ומגלה שהשמנה מגבירה באופן משמעותי את הסיכון למוות. חוקר מאוניברסיטת קולורדו מזהיר כי השמנת יתר מעלה את הסיכון למוות בכל מקום מ-22 ל-91 אחוז.
יתרה מכך, המחקר החדש שנערך בקרב כ-18,000 אנשים מגלה כי ייתכן שמדענים מסתכלים על אינדקס מסת הגוף (BMI) שגוי. מחבר המחקר אומר שמדד זה של משקל וכושר יכול להוביל להטיה מדעית, ולמעשה יכול לספק תמונה מטעה של בריאותו של אדם. במחקר החדש, החוקר מצא שלאחד מכל שישה מקרי מוות בארה"ב יש קשר למשקל עודף או להשמנה.
"מחקרים קיימים כנראה המעיטו בהשלכות התמותה של חיים במדינה שבה אוכל זול ולא בריא הפך לנגיש יותר ויותר, ואורח חיים בישיבה הפך לנורמה", אומר מחבר המחקר ריאן מאסטרס, פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת קולורדו.
מאסטרס מציין שכרגע קיים "פרדוקס השמנת יתר" בכל הנוגע ללימוד משקל ואריכות ימים. עקומה בצורת U זו מראה שלאלה בקטגוריית "עודף משקל" (BMI 25-30) יש את הסיכון הנמוך ביותר למוות. בינתיים, מחקרים קודמים טוענים כי לאלו בקטגוריית "השמנת יתר" (BMI 30-35) יש מעט או לא סיכון מוגבר למוות בהשוואה לאנשים בקטגוריה "בריאה" (18.5-25).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה