בריאות

משרד הבריאות מאשר: התייצבות בתחלואה מנגיף השפעת

משרד הבריאות מאשר היום ישנה ירידה בתחלואה בנגיפי השפעת וה-RSV לאחר שדווח על אלפי מקרים של אשפוז החל מאוקטובר האחרון. כמו כן, המשרד ממליץ להתחסן במיוחד מעל גיל 65
מערכת ice | 
שפעת (צילום pexels, freepik)
אף שהחורף הקר הגיע אלינו באיחור, נגיף השפעת לא שם לב לנתונים הללו והכריח רבים לקחת חופשת מחלה בעבודה. עם זאת, על פי נתוני משרד הבריאות חלה התייצבות בתחלואה מהשפעת ו-RSV.
על פי הנתונים, בשבוע האחרון דווחו כ-330 מאושפזים חיוביים לנגיף שפעת ו-211 מאושפזים חיוביים ל-RSV. 41% מהמאומתים לשפעת היו בוגרים, 37% ילדים ו-4.8% אושפזו במחלקת נשים בהיריון ויולדות. עם זאת, עד ל-6.2.23 רק 17.8% ממבוטחים בקופות החולים בארץ חוסנו נגד שפעת, כאשר שכבת הגיל המובילה בהתחסנות היא 58.6%.
גל השפעת החל בערך בחודש אוקטובר ומאז דווחו למרכז הלאומי לבקרת מחלות על כ-5,186 מאושפזים. לאור הנתונים ולמרות הירידה בתחלואה משרד הבריאות קורא לציבור, ובעיקר לאלו מעל גיל 65, להתחסן  מדי שנה כדי למנוע תחלואה קשה שמגיע בעקבות השפעת, דוגמת דלקת ריאות, סיבוכים בדרכי הנשימה ועוד.
באשר ל-RSV עודכן כי מחודש אוקטובר האחרון דווח על 5,401 מאושפזים עם הנגיף, כאמור 211 מהשבוע האחרון. עם זאת, ההערכה היא כי שיא התחלואה חלף. הנגיף גורם לתחלואה נשימתית אצל תינוקות ופעוטות מתחת לגיל שנתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה