בריאות

האטליז שסיכן לקוחות נסגר: 1.3 טון בשר טרי הושמד

בעקבות ביקורת תברואית באטליז "מרכז הבשר א.ג.ש מלכה" בהשתתפות צוות בקרה וטרינר מחוזי ומפקחי בריאות הסביבה מטעם לשכת הבריאות מחוז צפון, ממצאי הביקורת העלו כי המצב התברואי בעסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים. הפירוט המלא בפנים
מערכת ice |  17
בשר
צו הפסקה מנהלי לאטליז "מרכז הבשר א.ג.ש מלכה" נשלח אמש (ראשון) לבעלי העסק במגדל העמק. רופאת המחוז הסבירה כי בעקבות ביקורת תברואית בעסק מיום 22.1.23 בהשתתפות צוות בקרה וטרינר מחוזי ומפקחי בריאות הסביבה מטעם לשכת הבריאות מחוז צפון, ממצאי הביקורת העלו כי המצב התברואי בעסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים.
בביקורת נמצאו ליקויים רבים וחמורים וצוות הבקרה התרשם מחוסר ידע בניהול אטליז בהתייחס לנושאי תברואת מזון ונעשות במקום פעולות רבות ללא כל היתר ובהעדר תנאים מתאימים. במהלך הביקורת הושמדו בהוראת הווטרינר המחוזי כ-1.3 טון מוצרי בקר ועוף שאינם ראויים למאכל אדם. העסק פועל ללא רישיון עסק כנדרש בחוק.

בביקורת נמצא כי בהתאם למידע הקיים במשרדנו העסק פועל ללא רישיון עסק, בעסק מתבצעות פעולות יצרניות ללא היתר מתאים כגון: פעולות אריזה, תיבול בשר, הקפאת בשר במקום, טחינת בשר מראש. כמו כן נמצאו ציוד ומכשור המעידים על ביצוע פעולות ללא היתר מכונות אריזה, מכונות וואקום, רינגים להכנת המבורגרים, מעיים ומכונה להכנת נקניקיות, תוויות המעידות על יצרן שלא קיים, שקיות וואקום וקופסאות אריזה בגדלים שונים. יש להפסיק ביצוע פעולות אלה לאלתר. מוצרי המזון הושמדו בהוראת הווטרינר המחוזי.
כמו כן, בעת הביקורת נצפתה הפשרת מוצרי בקר קפואים שלא בטמפ' מבוקרת. מוצרי הבשר הושמדו בהוראת הווטרינר המחוזי. לקידום בריאות איכות חיים וסביבה. בעת הביקורת נמצאו מוצרי בשר בקר ועופות פגי תוקף. המוצרים הושמדו בהוראת הווטרינר המחוזי. בעת הביקורת נמצאו מוצרי בשר בקר ועופות ללא כל סימון. המוצרים הושמדו בהוראת הווטרינר המחוזי. מוצרי עופות מוצגים למכירה ללא שמירה על עקיבות המוצר וללא תאריך תפוגה מוצג ללקוח. מתבצעת הפשרת בשר בקר ומכירתו כבשר טרי ללא כל סימון. כמו כן, הפשרת הבקר מתבצעת במקרר עופות.
במקביל, אין הפרדה כלל בין תשתיות אחסון ועיבוד בשר בקר ובשר עוף – קיים מדור עבודה יחיד, אין הפרדה בקרשי חיתוך וכלי עבודה. מהתרשמות הבקרים, רמת הידע המקצועי של בעל העסק אינה מספיקה להפעלת העסק. רמת הניקיון בעסק לקויה ונמצא אי סדר במחסן העסק. נראו חורים בתקרה חלודה במתקני האחסון, קילופים בקירות וכו'. מכונת הטחינה בעסק הינה ללא גוף קירור ומד טמפ'. לא ברור אם מתבצעת טחינה של בשר עוף בנוסף לבשר בקר. במידה ומתבצעת טחינת בשר עוף יש להסדיר מכונת טחינה נפרדת. בחדר הקפאה נמצאו מוצרי בשר שהוחזקו על הרצפה. בתחילת הביקורת נראה עובד ב"חדר הפירוקים" עובד על נתחי עוף ללא הפעלת מזגן ועם דלת רשת הפונה לכיוון הכביש – מצב שאינו מאפשר שמירה על טמפ' עבודה מתאימה.
בעמדת ה"פירוקים" ובעמדה הקדמית נמצאו 2 כיורים עם מים חמים אך ללא יכולת להשתמש בהם עקב התשתית, עסק נמצאו מכשירי חרקן ללכידת מעופפים ולא מכשירי קטלן כנדרש. נמצאו סכיני עבודה מלוכלכים וחלודים בעמדות העבודה השונות. לא נמצא חומר חיטוי לניקוי וחיטוי סכינים. חדרי הקירור אינם מחוברים למערכת התראה על העלייה בטמפרטורה. לא ברור אם מערכת השפכים של האטליז מחוברת לבור מפריד שומן. יט. לא מבוצעת הדברה מניעתית במקום.
לאור כל המתואר לעיל הרי שהמצב התברואי, התחזוקתי והטכנולוגי של העסק אינו עומד בדרישות החוק לרבות הנחיות לטיפול וייצור למכירה במקום, של בשר ובשר בעלי כנף, באטליזים או מחלקות אטליז במרכולים. רופאת המחוז הסבירה: "בנוסף, ולאחר ששקלתי בכובד ראש את הממצאים הרשומים מעלה הגעתי לכלל מסקנה כי הפעולות המיידיות שננקטו על- ידי צוות הבקרה לרבות השמדת מוצרי בקר ועוף , אין בהם כדי לאיין את הסכנה המוחשית לבריאות הציבור ועל-כן הסכנה טרם חלפה זאת מאחר העסק במתכונתו הנוכחית ונוכח הממצאים החמורים העולים מהביקורת אינו יכול להמשיך לפעול ויש חשש כבד כי מוצרים שאינם עומדים בדרישות הבסיסיות בחוק יוצעו , יימכרו וישווקו לציבור . העסק אינו עומד בדרישות חוק רישוי עסקים, ואינו עומד בדרישות ההנחיות והמפרט האחיד והעסק פועל בניגוד לחוק , להנחיות ולמפרט האחיד והדבר מקים סכנה ממשית וחשש משמעותי לפגיעה בבריאות הציבור".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    האטליז
    אופירה 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה שבעוד ימיים המעכר יסדיר את הרשיון .
    סגור
  • 14.
    לכלא לשנים רבות ללא חנינה
    יאיר 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלאאאאאא!!!!
    סגור
  • 13.
    ענישה
    תומר 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ענישה מקסימלית ללא שמץ רחמים , תביא לשנוי המיוחל ! בדיוק כפי שמקובל בארה״ב בפרט
    סגור
  • 12.
    מהצפון.
    רינו 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זילזול בצרכנים..לא חשוב להם הבריאות שלנו.???
    סגור
  • 11.
    מוכרים בשר לא ראוי למאכל לכאורה במחיר מלא
    אזרח מודאג 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת רמאות לכאורה מצד האיטליז. הלקוח רוצה בשר ראוי למאכל על פי הנחיות והוראות משרד הבריאות.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    תברואתית. כל כתבה שלכם עברית קלוקלת. (ל"ת)
    עינת 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    שכון גיורה הוד השרון
    יעל 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    4 חדרים
    סגור
  • 8.
    לא מאמין
    תותח 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלוהים ישמור מה זה הדבר הזה
    סגור
  • 7.
    Cafe cafe
    עדי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד מגיע לנוכל. כדאי שיבדקו גם את בלדי
    סגור
  • 6.
    שוב נרצחו מיליוני חיות לשווא.
    סיגל 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    איזה כאב לב, שכל כך הרבה חיות נרצחו לשווא!!! עד מתי יאפשרו לרצוח חיות, כדי השאדם ישביע את תאוות האכילה שלו?!
    סגור
  • 5.
    החייטים תופרים תיקים וחליפות
    יוספוביץ' 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא מאמין לרשויות, חנות לשיווק בשר כשר יש לו את כל התנאים לייצור בשר ומוצרי בשר ות כל הציוד. כנראה כנראה לא שילם בקשיש וגם לא חשיש. הכל שקרים של הווטרינרים ושל התקשורת.
    סגור
  • אז תאכל את הבשר של האטליז הזה !
    OBX 01/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומרים לך שהעסק פועל ללא רישיון עסק, רק על זה צריכים לסגור את העסק. כאשר עזק פועל ללא רישיון, הוא פועל ללא אישורים ובדיקות ראויות להתנהלותו. עם כל הליקויים החמורים בעסק, נמנעו הרבה הרעלות לבני אדם שהיו צורכים את הבשר והעוף שלא עובד בצורה נכונה. כל הכבוד לרשויות, שימשיכו כך. ידע כל בעל עסק שסופו קרב אם לא יתנהל כשורה לפי הנהלים ועל פי חוק !
    סגור
  • 4.
    מקווה שישלם על זה ביוקר
    גוזף 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    .
    סגור
  • 3.
    בשר מזוהם שנמכר לצבור
    הציוני 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אק כאשר בעלי המקום ואו האחראחם לטיפול הנפשע - יואבסו בכוח רב/ ברוטאלי בבשר המטונף,רק אז תסתיים הסאגה של מכירת הבשר/ זוהמה לציבור!
    סגור
  • 2.
    הייתם מורידים חצי טון בקיסריה .לחזירים (ל"ת)
    אלמוני 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    בבשר שנמצא אצלו. בתיאבון איש יקר.
    להאכיל את בעל האטליז 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחרי כן ממה שישאר ממנו,,לכלא.
    סגור
  • לך
    אביא 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להכניס אותך לכלא עם הדיבור המסריח שלך יא חתיכת אפס
    סגור