בריאות

למרות סכנת המוות: במשרד הבריאות עדיין מתירים מכירת אופטלגין

לאחר שנחשפו שני מקרי מוות בשנה האחרונה כתוצאה ישירה מצריכת אופטלגין, משרד הבריאות עדיין מתיר את השימוש בתרופה ללא מרשם. כעת, במשרד טוענים: "בימים הקרובים תכנס ועדה מייעצת לבחינת המקרים. המשרד ייבחן את המלצותיה ויפעל בהתאם"
מערכת ice |  2
אקמול ואופטלגין (צילום freepik)
השימוש באופטלגין מותר רק עם מתן מרשם בהרבה מאוד מדינות בעולם, כולל בארצות הברית, שם יש אזהרה חמורה לשימוש בכדורי האופטלגין וכדי לצרוך אותו צריך להשיג מרשם מיוחד מרופא.
בישראל לעומת זאת, המצב שונה מאוד, שכן לא צריך שום מרשם לקבלת אופטלגין, זאת למרות שלאחרונה היו שני מקרי מוות בישראל כתוצאה ישירה מלקיחת כדורי אופטלגין. משכך הכאבים הפופולרי נמכר בישראל בחופשיות, ללא מרשם, למרות שבמקרים נדירים הוא עלול לגרום להרס המערכת החיסונית, ואף לגרום למוות. 
בתחקיר שערכו חדשות 13 עולה כאמור כי היו שני מקרי מוות בשנה האחרונה בישראל מצריכת אופטלגין, זאת למרות הטענות של משרד הבריאות כי בשנים האחרונות לא נרשמו מקרי מוות מצריכה ישירה של התרופה. 
במשרד הבריאות הגיבו לתחקיר של חדשות 13, לפיו נרשמו כאמור שני מקרי מוות מצריכת אופטלגין בשנה האחרונה: "בעקבות פניית חדשות 13 נאספו חומרים מקופות ובתי חולים, ובימים הקרובים תכנס ועדה מייעצת לבחינת המקרים. המשרד ייבחן את המלצותיה ויפעל בהתאם לממצאים שיעלו מהוועדה המייעצת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וטיפות ?
    הי 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הדברים אמורים גם לגבי טיפות אופטלגין?
    סגור
  • זה אותו חומר. מה זה משנה באיזה מצב צבירה התרופה (ל"ת)
    ברור 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור