בריאות

"הקורונה היא נגיף שהונדס במעבדה": המדען מסין בחשיפה מצמררת

מאז פרוץ מגפת הקורונה ישנן הרבה קונספירציות על המקור האמיתי שלה. כמעט שלוש שנים לאחר שפרצה, המדען שהיה בקשר עם המעבדה שחשודה בהנדסת הנגיף חושף את האמת ומכריז: לא רק שזה נגיף מהונדס אלא ארה"ב שילמה עליו
מערכת ice |  4
קורונה (צילום freepik)
מדען שעבד באחת המעבדות הידועות ביותר לשמצה בסין חושף בספר חדש בשם "האמת על ווהאן" שמקור נגיף הקורונה מגיע מהמעבדה. המדען, אנדרו האף, ממשיך ואף מאשים את ארה"ב בכישלון מודיעיני ענק, שכמותו לא נראה מאז אירועי 9/11 וזאת היות והמדינה מימנה את המחקר של סין בתחום הנגיף.
המעבדה בווהאן עוררה לא מעט מחלוקת מאז פריצת המגיפה. מדובר במכון ביולוגי שנמצא מזה שנים רבות תחת לחץ כבד מצד ההנהגה הסינית, שדורשת ממנה להגיע לפריצות דרך משמעותיות שיעזרו בשיפור מעמדה של המדינה. בספרו האף טוען שאותם הניסויים בעטלפים נערכו במעבדה מעל לעשור ובמימון של ארה"ב - עד לרגע שבו התרחשה התאונה.
לטענתו של האף הניסויים התקיימו עם אמצעי בטיחות ירודים במיוחד מה שגרם לדליפת הנגיף בשנת 2019. הדליפה להערכתו של האף הייתה כתוצאה מהידבקותו של אחד העובדים או עקב השלכה לא בטיחותית של פסולת נגועה.
יתרה מכך, האף עצמו עמד בראשו של ארגון ללא מטרות רווח, בעל קשרים מאד קרובים למעבדה בסין. לטענתו המעבדה שלו סיפקה לסין את השיטות הטובות ביותר להנדסת הנגיף כדיי שיתקוף זנים שאינם רק עטלפים. לכן הוא מאשים את ארה"ב בכך שהמדינה פשוט נתנה לסין נשק ביולוגי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה אתר חובבני
    שי 12/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבות שאין לדעת מי הכתב שלהן, ללא סימוכין לגבי הדברים שנכתבים כאן. לא שם המעבדות, לא המחקרים. לא כלום. אין שום מידע אמיתי ושום הפנייה למקורות. רק כתבה שטחית וכללית. גם כן אתר חדשות.
    סגור
  • 1.
    נשמע הגיוני (ל"ת)
    mv 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • למה הגיוני?
    גיא 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה הוכחות מסופקות כאן? על פני נראה שהוא עושה יח"צ לספר שכתב. וגם זה ממש לא רלונטי מקור הוירוס כאשר פוטנציאל ההדבקה היה בכזו רמה. וזה לא שהולכים לתבוע את סין או ארה"ב על העניין הזה אם הוא נכון.
    סגור
  • מה חדש (ל"ת)
    גיל 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור