בריאות

האקמול והאופטלגין נעלמו מישראל? בתי המרקחת בצרות

שתיים מהתרופות החשובות ביותר לשיכוך כאבים סובלות ממחסור כבד, אבל גם בבתי החולים קיים מחסור בתרופות הדרושות לכימותרפיה, תרופות נגד לבחילות והקאות, תרופות החייאה, תרופות הרדמה וכן גם תרכובות מזון שונות ומיוחדות עבור תינוקות
מערכת ice |  2
אקמול ואופטלגין (צילום freepik)
אמש (שני) בתכנית חיסכון של קשת 12, יולן כהן הציגה כי המחסור בתרופות שקיים בישראל לאחרונה, הגיע גם אל בתי החולים והדבר מדאיג מאוד את הצוותים הרפואיים שכעת צריכים למצוא פיתרון למשבר החדש שגורם לסכנה גדולה למטופלים.
על פי הפרסום של כהן, המחסור בבתי החולים כולל את התרופות הדרושות לכימותרפיה, תרופות נגד לבחילות והקאות, תרופות החייאה, תרופות הרדמה וכן גם תרכובות מזון שונות ומיוחדות עבור תינוקות, כאשר המחסור במזון תינוקות בכלל הוא בעיה עולמית.

אבל המחסור לא מסתכם רק בבתי החולים ברחבי הארץ, כי עדיין יש מחסור בחלק מהתרופות לשיכוך כאבים בבתי המרקחת. מדובר בכמה מהתרופות המובילות ביותר: באקמול בקפליות, באקמול פוקוס, אופטלגין בטיפות ואקמול לצינון ליקוויד ג'ל.
רק בתחילת החודש האחרון, הסתדרות הרוקחים שלחה מכתב למשרד הבריאות ודרשה לטפל במחסור החמור. דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים שלח מכתב למשרד הבריאות ובו הוא ביקש ממשרד הבריאות להתערב בהקדם כדי לפתור את המחסור החמור בתרופות "תופעת המחסור הולכת ומתעצמת - ציבור המטופלים נפגע"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סדר עולמי חדש מהלך מתוכנן מראש!!! (ל"ת)
    סוף העולם הגיע!!!! 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אמרו לפני עשרה ימים
    גרגר 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתוך שבוע המחסור יפסק. כלום. נאדה.
    סגור