בריאות

המדענים חושפים: נמצאה התרופה האולטימטיבית להנגאובר

המדענים בדקו כמה וכמה דברי מזון ושתייה, במטרה לאתר את אלו שעוזרים הכי טוב כנגד החמרמורת ומצאו משקה מיוחד בתוספת ארוחה ייעודית
מערכת ice |  2
הנגאובר
ברור שהדרך האמיתית היחידה להימנע מהנגאובר - היא לא לשתות יתר על המידה מלכתחילה, אבל כולנו אוהבים קצת להתפרק לפעמים, לא? ישנם כמה מיתוסים בנוגע לפתרונות החמרמורת. קפה, למשל, שלמעשה עשוי דווקא להחמיר את המצב, כך לדברי המדענים. ישנם כאלה הטוענים שהפתרון הוא פשוט - שתיית יותר אלכוהול. זה פשוט מעכב את הבעיה במקום לגרום לה להיעלם וסביר להניח שתרגישו גרוע יותר למחרת.
ככל הנראה, התרופה האמיתית להנגאובר, היא משקה מיוחד העשוי ממי קוקוס, ליים ואגס, לצד ארוחה קטנה הכוללת גבינה, עגבניות ומלפפון. מחקר חיוני זה בוצע על ידי צוות במכון לטכנולוגיה כימית במומבאי, הודו עוד בשנת 2019. הצוות, בראשות ד"ר Shraddha Srinivasan, מצא שהשילוב הזה של אוכל ושתייה נותן את הסיכוי הטוב ביותר להפחית את ההנגאובר במהירות.
הנגאוברים - כאבי ראש, עייפות והקאות לאחר השתייה - משפיעים על כולנו אחרת, אבל הכל קשור ליכולת של הגוף לעבד אלכוהול. כאשר אתנול – המרכיב ה'רעיל' באלכוהול, נכנס לגוף - הוא חייב להתפרק בכבד והופך לאצטאלדהיד, שמצטבר וגורם לתחושות הרעות. ד"ר Srinivasan והצוות שלו בדקו דברי מזון רבים, כדי לראות מה עובד וגילו שהשילוב המדובר הוא הטוב ביותר. קפה התברר כדבר הגרוע ביותר, כאשר המחקר מצא שהוא הפחית את פעילותו של אלדהיד דהידרוגנאז (ALDH) שעוזר בפירוק האצטאלדהיד. המחקר אמר: "קפה הפחית את פעילות ה-ALDH בעוצמה רבה; לפיכך לא מומלץ לצרוך קפה לאחר צריכת אלכוהול, מכיוון שהוא עלול להוביל להצטברות אצטלדהיד וכתוצאה מכך להנגאובר ממושך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוכל מים שינה מים אוכל (ל"ת)
    ?????? 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אוכל + שתייה
    אסף 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוכל - סלט יווני (חסה , מלפפון ,עגבניה , כרוב אדום , צנון , זיתים , פלפל חריף, לימון וגבינה בולגרית ) שתיית מים 15 דקות לפני , שתיית מיץ (רימונים או גזר ) ולבסוף תה ירוק ג'ינג'ר. הרבה עבודה אבל עושה את העבודה.
    סגור