בריאות

גרמניה תחייב יצרניות פלסטיק לשלם על ניקיון פארקים ורחובות

ימים ספורים לפני תחילת ועידת האקלים הבינלאומית במצרים, ממשלת גרמניה בברלין צפויה להעביר חוק חסר תקדים שיחייב יצרניות פלסטיק לשלם לקרן מדינית שתעשה שימוש בכספים כדיי לנקות את המרחב הציבורי
מערכת ice | 
מזבלה (צילום Hadas Parush/Flash90)
לקראת ועידת האקלים המתקרבת, מסתמן כי גרמניה תודיע באופן רשמי על חוק חדש שהיא תעביר לקראת שנת 2025. במסגרת החוק היא תחייב יצרניות פלסטיק שאינו ממוחזר לשלם, בין היתר, לקרן מיוחדת שמטרתה תהיה לממן את ניקיון המרחב הציבורי במדינה.
כאמור החוק אמור להיאכף רק החל משנת 2025 ולמטרתו תוקם קרן מיוחדת שתאגור את הכספים שיתקבלו מהחברות. על פי הצפי של המדינה הקרן הזו תצבור קרוב ל-450 מיליון יורו בשנה הראשונה. ניקיון הרחובות והפארקים יהיה ברובו סביב עצמים כמו בדלי סיגריות, כלים חד פעמיים וכדומה.
השרה להגנת הסביבה הגרמנית, סטפי למקה, מסרה כי האחריות על ניקיונה של הכלכלה הכי גדולה באירופה היא בידי כולם והוסיפה: "צריך לשנות את זה. מי שמביא לשוק פלסטיק למטרות רווח צריך לקחת חלק באיסוף ובמחיר הניקיון של אותם מוצרים". 
כאמור מדובר בהצהרה חשובה למדיי, במיוחד כאשר היא מגיעה ימים ספורים לפני ועידת האקלים במצרים. כזכור, רה"מ היוצא לפיד היה זה שאמור לייצג אותנו בוועידה זו, אך את מקומו תיקח השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, לאור החילופים הצפויים בשלטון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה